[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18796
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:16

Ach meid toch.. Sterkte!

Ziet er netjes uit!

Calli heeft al een dressuur carriere, al loopt die nog niet zo vlekkeloos :+.

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 20:17

Thanks!

We hebben op alledrie de dravers (hoezo zijn dravers verslavend :+ ) een ROC liggen (http://www.r-o-c.de ). Wij hebben de enduranceversie, maar ze zijn er inmiddels in allerlei uitvoeringen (klassiek, western...).
Het zijn echt superzadels. De voordelen van een westernboom, en die is op flexibele panelen gemonteerd die meebewegen met de rug. De kussens kun je gemakkelijk veranderen qua vulling.

Voor Rex (nu 31) heb ik er in 2004 eentje nieuw gekocht, en daar heeft hij sindsdien honderden wedstrijdkilometers mee gelopen (trainingen nog daargelaten) zonder ooit problemen. De andere twee hebben tweedehandsen.

Westernfreak

Berichten: 5502
Geregistreerd: 06-05-01

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:25

Dat zijn ook interessante zadels Nina! Voor Bietje wil ik er nog één, maar ik twijfel nog sterk over wat voor een zadel ik wil eigenlijk. :=

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:07

Nou, ik kan deze dus echt alleen maar aanraden! :) Ik weet alleen niet hoe het met service zit in jullie deel van het land... Dan zou je misschien in Duitsland moeten kijken, denk dat dat dichterbij is dan de Benelux dealer die in Tongeren (B) zit...

Beauty26
Berichten: 2092
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:41

Vandaag voor het eerst onder het zadel gegallopeerd!! Ben zo blij! Hij deed het zo netjes, mooie beheerste galop! Super paardje!!! Ben trots op hem

FireAndIce

Berichten: 895
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:20

Super Beauty26! *\o/*

Beauty26
Berichten: 2092
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 08:13

Dank je!! Hij was echt braaf! Moet hem alleen nog wel met mijn ondersteunen, maar dat vind ik niet erg, en vrij normaal! ( denk ik)

sahronaappel

Berichten: 36
Geregistreerd: 14-01-14
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat steeds beter, ben zo trots. Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

annetjee19

Berichten: 313
Geregistreerd: 14-12-11
Woonplaats: Katwijk aan zee

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:25

We zouden een keer een dravermeeting moeten houden.. heerlijke rit met zn allen :P!

lovelanga

Berichten: 1970
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Twente/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:00

leuke foto`s! ziet er helemaal niet verkeerd uit!

Vandaag is hier de osteopaat langs geweest voor Libby. Heel benieuwd of ik verbetering ga zien!

Nina_rex

Berichten: 1846
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:53

annetjee19 schreef:
We zouden een keer een dravermeeting moeten houden.. heerlijke rit met zn allen :P!

Die is er elk jaar! :) Dravers.nl organiseert sinds 2005 een meerdaagse meeting, meestal rond Hemelvaart en meestal op de Veluwe. Erg gezellig altijd, de laatste paar jaar ben ik niet meer mee kunnen gaan, maar de keren dat ik wel mee was was het altijd dikke lol. :D
En zo leuk om al die dravertjes bij elkaar te zien. De meeste ook gewoon samen in de wei zonder enig probleem.

Es_ther

Berichten: 18796
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:54

annetjee19 schreef:
We zouden een keer een dravermeeting moeten houden.. heerlijke rit met zn allen :P!


Haha lijkt me leuk!


Vrijdag vriend + paard aan het werk gezet :+. Hij krijgt longeerles trouwens, vind ik een belangrijk iets.

FireAndIce

Berichten: 895
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:13

Dat is zeker belangrijk! :) Mijn man leer ik ook het longeren,hij longeert alleen maar los.
Ik longeer eigenlijk altijd met dubbele lijnen op verschillende manieren. :)

FireAndIce

Berichten: 895
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:22

Kyara gisteren met haar nieuwe vriendinnetje Quartermerrie Skips :)
Ze zijn onafscheidelijk <3
Afbeelding
En mevrouw had nog geen zin om naar stal te gaan :D
Wat toch ook leuke plaatjes opleverde ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rebellin
Berichten: 19
Geregistreerd: 05-05-12
Woonplaats: Ulrum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:24

Prachtig gaat super met Kyara dus!

FireAndIce

Berichten: 895
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:54

Rebellin schreef:
Prachtig gaat super met Kyara dus!

Gaat heel goed :j Al is ze wel superhengstig en wat lastig met rijden :P

WendyBZ

Berichten: 13168
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:49


cyrus

Berichten: 101
Geregistreerd: 29-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 23:09

Hoi,
Mag ik mij hier ook melden. Vandaag is onze draver Waldteufel gebracht, als maatje voor m'n arabier. Ik moet nog gaan ontdekken wat ik er mee kan. De mensen waar ik hem van heb hebben hem 2 jaar als "huisdier" gehad.

Rebellin
Berichten: 19
Geregistreerd: 05-05-12
Woonplaats: Ulrum

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:49

Hallo Cyrus leuk dat je ook een draver nu hebt, je zultz ien dat een draver heel veelzijdig is en heel gevoelig maar heb je eens zijn/haar vertrouwen, dan gaat-ie voor je door het vuur, ze willen altijd graag met en voor je werken en denken met je mee. lees en praat maar lekker mee met ons em je ziet heel veel tips voorbij komen.

cyrus

Berichten: 101
Geregistreerd: 29-07-10

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:00

Dankjewel Rebellin. 2 Jaar geleden heeft hij op boktmarkt gestaan. Ik weet niet of dat nog te lezen is (ik zie het niet door m'n advertentieblocker) Ben wel nieuwsgierig van wie hij toen was en wat zij ermee gedaan heeft.
De laatste 2 jaar was hij van een jong meisje (12) volgens zeggen heeft ze er een slee achter geknoopt op z'n kont gestaan. Allerlei gekkigheid uitgehaald.
Nu ga ik ontdekken wat er mee kan.
Eerst maar eens de hoefsmid gebeld om hem weer netjes op z'n voeten te zetten..

RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:13

En Cyrus, hoe bevalt je draver tot nu toe?
En de rest van de dames? Alle dravers lekker buiten op het gras en fanatiek aan het trainen?

Ik heb vandaag zo fijn gereden :D Eerst op onze ruin die uiteindelijk fijn ging ontspannen ipv drammen omdat hij sterker, frisser en lekker jeugdig is en liever hard gaat dan aan het werk :P En toen nog op mijn merrie. We hebben sinds kort een zadel en nu kunnen we ook eindelijk werken aan de draf. Na wat losmaak werk in stap heel fijn gedraafd. Linksom kwam ze fijn los en rustig in draf over de rug. Rechtsom is altijd zwaarder, maar met rust en geduld uiteindelijk ook dat achterbeen gaan dragen :) Heel gaaf gevoel als ze zo mooi over de rug loopt en het lijf omhoog komt doordat ze haar benen onder haar lichaam zet in plaats van stuwt. Knap paard :D

Delaja

Berichten: 3570
Geregistreerd: 10-04-08

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:51

Mijn draver gaat super! Ze staat sinds gister met mn hafje aan huis en past zich heel makkelijk aan. Waar mijn andere paard nog behoorlijk zenuwachtig is (zoekt veel bevestiging zodra hij een mens ziet, als je niet in beeld bent gaat het beter) blijft zij erg relaxt.
Ze heeft de afgelopen tijd wel wat stomme dingetjes gehad (verdraaide kogel, flinke mok) maar met rijden doet ze het nu ook super goed, we rijden bijna alleen maar buiten en de problemen die we hadden in het verkeer lijken vrijwel helemaal over. Ik heb al een hele tijd niet in de bak gereden dus geen idee hoe ze daar nu loopt maar gezien de losheid waarmee ze in de wei en met buitenrijden rondloopt denk ik dat dat ook prima gaat :o

Beauty26
Berichten: 2092
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:10

Ik kan voorlopig ff niet rijden, en ik baal er zo van!! Ik heb een zwaar gekneusde rug/stuitje, dus voorlopig ff niet rijden, en dat terwijl ik/wij net zo lekker bezig waren, figuurtjes rijden in stap & draf, en ook ontspanning hebben in de draf ook al was het soms wat te diep, maar we waren zo lekker op weg! Zelfs een heel beheerst galopje onder het zadel, zowel links als rechts om! Ik was zoooo trots op ons... En nu nu ff niet rijden, ik baal verschrikkelijk!!

cyrus

Berichten: 101
Geregistreerd: 29-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:43

Helemaal blij met Waldteufel. 2 Hoefjes op 1 buik met m'n arabier. Alles gaat zo vanzelfsprekend. Vandaag voor het eerst even gereden. Hartstikke braaf. Echt een heerlijk dier :)

RianneH

Berichten: 28344
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:28

Fijn om te horen dat de dravertjes het goed doen :P Balen Beauty, hoe lang denk je dat je nog uit de running bent?

*Spammerdespam*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het andere monster: [ITP] Mo gooit zijn haren los!