Cheltenham Festival

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Cheltenham Festival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 12:26

Deze week is het Cheltenham Festival week. Gisteren de 'Champion Hurdle Day', vandaag 'St. Patricks Day', morgen 'Ladies day' en vrijdag 'Gold Cup day'.

De Champion Hurdle is dit jaar gewonnen door Binocular gereden door A.P. Mc Coy. Voor McCoy een mooie overwinning, hij lijkt over het algemeen niet zoveel succes te hebben op het Cheltenham Festival. Op het laatste moment was het nog onduidelijk of Binocular aan de start zou verschijnen aangezien hij wat problemen met zn spieren zou hebben. Pas vorige week heeft de trainer het groene licht gegeven en besloten dat hij mee zou lopen met de race.

Afbeelding

Verslag over deze race

Filmpje van de race

Wat ik zelf heel mooi vind om te zien is hoe A.P. echt heel stil zit op zn paard tijdens de race. Je ziet op het filmpje goed dat veel jockeys aan alle kanten bewegen met armen en benen, maar hij zit het grootste gedeelte van de race echt heel stil op zn paard, alleen de laatste meters spoort hij zn paard meer aan.

Vrijdag gaan wij naar de Gold Cup, kijken of Kauto Star er in slaagt om hem voor de derde keer te winnen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:54

Zo jammer dat de BBC het aantal uitzenddagen voor paardenraces heeft teruggebracht naar nog maar 14 uitzendingen per jaar (in vergelijking met de bijna 80 uitzendingen in 1985). :7
Heb altijd met veel plezier gekeken naar het Cheltenham Festival. Bedankt voor het korte verslag.

jmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:24

Siamsmeesje schreef:
Zo jammer dat de BBC het aantal uitzenddagen voor paardenraces heeft teruggebracht naar nog maar 14 uitzendingen per jaar (in vergelijking met de bijna 80 uitzendingen in 1985). :7
Heb altijd met veel plezier gekeken naar het Cheltenham Festival. Bedankt voor het korte verslag.

Tjah voor mensen in het buitenland is dat lastig idd. Het wordt gelukkig hier in Engeland gewoon op de publieke omroep te zien (Channel4) dus ze malen er niet zo om.

Je kan het overigens wel gewoon volgen op internet mocht je het willen zien via gratis livestreams.

Vandaag:

Afbeelding

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:43

Jahaaaaa..... Dat had ik dus graag willen zien, jammer dat ik vandaag geen tijd had.
En wie werd het?? Kauto Star of Denman?

Ja, voor mensen in het buitenland is het echt vervelend als je geen Channel4 kan krijgen.
Waar is dit dan te vinden op livestream? Via de site van de renbanen of via de Racing Post? Want dan weet ik wel wat ik ga doen bij bepaalde races :D

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:34

Apple

Re: Cheltenham Festival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 13:20

Ik ben weer terug!

Het was inderdaad een hele geweldige race +:)+

Denman heeft tot op het einde echt flink strijd geleverd, hij sprong echter behoorlijk hoog waardoor hij veel energie verspilde. Imperial Commander werd zo de lachende derde.

De sfeer was weer geweldig, het leek alleen wel een beetje alsof de race alleen tussen Denman en Kauto Star ging terwijl er veel andere kanshebbers waren.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:47

Ik heb net op YT de race gezien, en inderdaad een prachtrace. Jammer dat Kauto Star viel, en inderdaad een hard werkende Denman.
Maar Imperial Commander was een mooie en terechte winnaar.
De sfeer zal vast geweldig geweest zijn, man je kon daar haast over de hoofden lopen leek het.

Nooit geweten dat Racing UK de races ook op YT zette, dus voortaan maar eens in de gaten houden :P