op welke leeftijd draver in training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

op welke leeftijd draver in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 10:36

Kan het niet laten om het te vragen.
Gister hadden we het erover op stal namelijk.

Ik was van mening dat dravers met 1,5 beleerd worden voor de sulky en dan zo ong op 2 jarige leeftijd hun eerste koers lopen.
Mijn stalgenoten waren echter van mening dat dravers met 6 maanden al meeliepen aan de sulky, op 1 jaar voor de sulky staan en met 1,5 hun eerste koers lopen.(of soms zelfs al op 1 jarige leeftijd).

wie kan mij het antwoord geven?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:12

Judith_W

Re: op welke leeftijd draver in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:23

de meesten worden met anderhalf beleerd, een beetje aangereden en gaan dan zomers weer op vakantie. Een klein percentage start als 2-jarige (nog geen 15% dacht ik)

mellaniek

Re: op welke leeftijd draver in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:35

Bij ons worden ze met 1 jaar beleerd. Ze gaan dan het land in en mocht er een goede bijzitten gaat die als 2 jarige koersen, En anders met 3 jaar. Koersen voor paarden van 1.5 jaar zijn er ( gelukkig) niet.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:45

Er worden inderdaad alleen koersen voor 2 jarigen uitgeschreven. Wel is het zo dat alle jaarlingen per 1 januari voor het stamboek een jaar ouder worden, het kan dus zijn dat er wat verschil tussen zit. Door de NDR is dit zo opgevangen dat de eerste tweejarigenkoersen pas in de zomer worden uitgeschreven, anders zou je inderdaad de kans hebben dat ze nog lang geen twee zijn.
De meeste worden inderdaad als 1,5 jarige beleerd en evt doorgereden als ze bevallen, dan wordt er als tweejarige gekoerst. Anders gaan ze een paar maanden het land in en wordt het daarna weer geprobeerd. Vaak dan pas als driejarige. Als je maar een koerspaard heeft is het niet handig om in december te starten, je moet dan nog deelnemerskosten betalen voor het hele jaar, en in januari weer. Starten in het voorjaar is dan handiger.