wie rijd er dressuur met een draver???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smcb

wie rijd er dressuur met een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 14:50

hallo,

ik heb pas een 3 jarige draver gekocht.

ik wil haar dressuur matig gaan rijden en hoop ook ooit wedstrijden met haar te gaan rijden. zijn er nog
meer mensen met een draver die dressuur rijden, zoja hoelang ben je bezig en hoe ver ben je.

ik hoop ook dat julie nog tips hebben. (ze heeft nooit gekoerst)

groetjes sarah

Aprils_joke

Re: wie rijd er dressuur met een draver???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:52

ik heb met een draver dressuur gereden

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:55

Ik zelf heb ook een draver, nog neit zo lang, wel gekoerst. Ze is nu 5 jaar. We zijn hard bezig met training. :j
We hebben wel een keer onderling wedstrijd gedaan. Hoop zelf ook in de toekomst wedstrijden te doen :j

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:05

ik rijd wel veel dressuur met mijn draver, maar geen wedstrijden....
dit filmpje is van ongeveer 2 maanden geleden, nu ziet het er veel meer ontspannen uit...
mijn draver heeft nog wel veel moeite met de galop, zoals je ook wel ziet op het filmpje en sorry voor de slechte filmkwaliteit ;)
nog ff 1 foto
Afbeelding
filmpje
Afbeelding
edit: bij de draf verruimen wordt er steeds uit/ingezoomd zodat er hele gekke tempowisselingen lijken te zijn, die er dus niet zijn ;)

PinkLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:16

Mijn zusje die heeft ook een draver, ze heeft hem nu 2 jaar en hij is 6 jaar.
Toen ze haar kocht kon ze ook helemaal niks.
En nu kan het paard als de beste springen en ook dressuur.
Ze doet mee met onderlinge wedstrijdjes.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:37

Ik rij mijn vierjarige draver ook dressuurmatig( geen wedstrijden tot nu toe).
Je moet alleen veel geduld hebben. Ik heb haar nu 14 maand en loopt bij vlagen lekker nageeflijk en de galop gaat nuook steeds beter. Dravers moeten een hele andere bespiering ontwikkelen voordat ze goed dressuurmatig kunnen lopen, en hier gaat veel tijd in zitten.

Hier een paar foto's van mijn draver:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:59

Ik rijd ook dressuur met mijn draver. Heb hem ondertussen 4,5 jaar (hij is 8 jaar oud nu) en hij kan oefeningen tot Z-niveau :)
Wijken, SB, appuyementen in draf en galop, eenvoudige wissels, contragalop en we zijn sinds een paar weken bezig met de vliegende galopwissels, wat hij ook stilaan kan.
Het is zeker mogelijk, gewoon veel geduld hebben ;)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:35

Ik rij ook dressuur met mijn Draver. We hebben ook wedstrijden gereden, en deden het niet slecht. Niveau zal zo rond de L1/2 liggen. Het duurt even,maar dan heb ik ook wat :-)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:27

Er waren hier al verschillende topics over Dravers en dressuur, misschien heb je daar ook nog iets aan. :)

Of een Draver gekoerst heeft of niet maakt trouwens niet zoveel uit, of het moet zijn dat een ex-koerspaard al een hoop gedoe en drukte gewend is en dus wat koeler in het hoofd zal zijn. Maar bij elk paard moet je de spieren rustig opbouwen en hem wennen aan zachte ondergrond, kleine rondjes en meer dragend lopen. Je kunt een Draver dus eigenlijk gewoon als een groen paard beschouwen.
Qua aanleg kan er wel veel verschil zijn, de ene galoppeert bijv. veel gemakkelijker en mooier dan de ander. Daar kun je een hoop aan trainen natuurlijk, maar het verschil in aanleg maakt de ene Draver tot een betere dressuurkandidaat dan de andere.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:40

Ik heb mijn draver nu bijna een jaar en rijd er ook dressuurmatig mee...Ze loopt nu eindelijk nageefelijk en ook heb ik de martingaal af kunnen doen ( deze had ze om omdat, ze ooit haar hoofd omhoog gooide en zo kon je mij niet raken) de martingaal had ik dus NIET om zodat ze naar beneden liep!
Als dadelijk de zomer weer begint wil ik met haar een keer een wedstrijdje gaan lopen...heb hier onder nog wat foto's toen had ze nog wel de martingaal om.

Afbeelding
Afbeelding

smcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 13:49

wat leuk dat er meer mensen mee bezig zijn, leuk ook dat jullie er foto's bij hebben gedaan!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:28

ik heb 2 weken geleden een 10 jarige merrie gekocht ( drachtig welliswaar )
zei verwacht 24 februarie haar veulentje.
daarna ga ik haar rijden in de dressuur.

ik ben nu nog bezig haar te leren draven ( ze springt aan in de telgang/tolt ) dat is haar 2e gang.
probeer haar nu de draf bij te brengen ( dit kan ze wel mar vindt ze lastig )
ze gaat eerst behoorlijk hard draven aar is daarna goed terug te pakken in een rustige draf.
we hebben woensdag onze eerste les gehad.

na haar dracht zal ik dit dan ook zeker vol gaan houden en hoop ik te kunnen laten zien dat dravers ook best wat kunnen in de dressuur ( heb al vele voor mij gezien )
de galop gaat haar overgens zeer gemakkelijk af en zit ook echt heerlijk ( en beheerst ).
ik hoop snel foto's te hebben al zal het er nog niet echt bijzonder uit zien haha
Afbeelding
Even voor het idee :o ( dit doen we nu nog veel ) lekker naar buiten.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:43

Ja ik ook! De mijne kan er ook aardig wat van, ookal doen we het niet zo vaak, ik ben zelf niet zo van de dressuur.
We rijden alleen springwedstrijden omdat hij en ik daar meer plezier in hebben.
Ik ga binnekort nog maar eens foto's laten maken.

Afbeelding

Afbeelding

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:54

Olly_Jada Ziet er fijn uit ook :j mooi paardje

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:31

Tat_jana: Dankje :) Die van jou ziet er ook leuk uit! Echt leuk dat er zoveel mensen zijn met dravers.

smcb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 16:09

mooie foto's leuk dat er zoveel mensen zijn met dravers en die ook willen laten zien wat ze met hun draver kunnen. die van mij laat nu ook echt haar goede kanten zien ze draaft heel relaxed en ontspannen, de galop gaat ook super trouwens.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:10

Ik heb ook een draver gehad, L1 gestart en daarna werdt ze ziek helaas. Was een superbraaf paard :D
Zal kijken of ik een foto heb

UngaroS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:41

Hoi, :o
ik rij heb zelf ook een dravertje. Hij is nu 7 jaat en heeft 3 jr gekoerst. Ben nu een jaar bezig met rijden.
Gaat onwijs goed, dressuur gaat gemakkelijk , maar het is beter als je veel gedult heb. Bij die bij mij dan.
Wil in de toekomst werdstrijden rijden, zowel in de dressuur als springen.

succes met je dravertje.

lissaagirl14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:34

toen ik vroeger me draver had ree ik er wel is dresuur mee ja. :D

velvetluna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:11

hej ik heb ook een draver sinds 3 jaar geleden fso weet het niet meer juist en rijd sinds een 5 maand dressuur , nog niks zwaars natuurlijk ze loopt aan de teugel en draaft al veel rustiger en is zelf ook ontspannender tegenover daarvoor ...
galop kan ze nog ni maar wil het nog niet perse aan leren nu ga ik voor het weiken en hoop dat we over 3 maand het zeker kunnen .. en dan zou ik wel aan de galop willen werken . :P
zou ook enkele foto's willen laten zien maar zou niet weten hoe ik die hierin kan toevoegen =D