Wie kende deze draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anouk00

Wie kende deze draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 13:07

Ongeveer 6 jaar geleden heb ik een draver gekregen van mijn ouders.
Helaas weten wij niet wie hij was. Via deze manier wil ik graag meer over hem te weten te komen. Wij noemde hem altijd Frits. Alleen denk ik niet dat het zijn echte naam was.

Frits was een roodschimmel. Hij veranderde een paar keer per jaar van kleur. In de herfst en de lente was hij schimmel en in de zomer en winter werd hij weer donkerbruin.
Frits had ook één blind oog en een hekel aan water. Op zijn voorhoofd had hij een stipje en achter een wit voetje.

Verder was het een schat van een dier en heeft het nooit iets verkeerds gedaan. Helaas hebben wij hem vorig jaar laten in slapen. Doordat hij erg oud was. Hij werd geschat op rond de 30 jaar.

http://www.mijnalbum.nl/Album=YN8PMKT4

Binckydenice

Re: Wie kende deze draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 13:12

anouk00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 16:51

Frits is alleen niet zijn officiële koersnaam die hebben wij hem gegeven omdat er ook geen paspoort of papieren bijzaten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:07

Frits is denk ik een zoon van Gallant Prince, die stond rond die tijd ter dekking en gaf deze kleur door. Naction Skoatter (www.naction.nl) is een kleinzoon van hem, wij hebben een zoon van Naction (foto staat wel in mijn profiel). Wat weet je verder van hem, waar kwam hij vandaan?

anouk00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 18:59

Al meer mensen dachten dat hij een zoon van Galant Prince was. Ik weet niet precies waar hij vandaan kwam. Volgens mij uit Friesland ik dacht in de buurt van Gorredijk maar het kan ook ergens anders zijn.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:36

Wij hadden een rood schimmel van de Z jaargang Zorro Hellum, Ik ben foto´s aan het kijken Zorro had rechtsachter een wit voetje..Zorro was geboren in 81 of 82, wij woonde toen in Waskemeer Friesland, en de paarden die niet snel genoeg waren gingen naar Hendrik Pol in Lippenhuizen....ongeveer 5 kilometer van Gorredijk.....Oh wat zou ik het leuk vinden als ie gewoon lekker oud geworden is.. :o

Afbeelding

anouk00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 19:19

Hij lijkt er wel heel veel op. Hoe oud was hij ongeveer op die foto en heeft die ook gekoersd?

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:36

Even denken het was in de tijd van Action Skaotter...87? Hij heeft wel gekoerst, heb hem nog op video.

anouk00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 18:31

Ik denk wel dat het hem is. Hij lijkt er wel heel erg veel op. Zeker als het twintig jaar scheelt. Leuk dat ik nu weet wie hij is geweest. Heb je nog foto's van hem?