wie oo wie weet, of er ergens een baan is in de omgeving t gooi, waar je je paard kan ''testen''??
Ik heb een draver, en heb gemerkt dat hij HEEL hard kan onder het zadel (ik vind het een beetje eng).. Ik zou graag willen weten wat zijn topsnelheid zou zijn:)
Nee, daar kan ik hem niet vinden, eigenlijk weet ik helemaal niet waar hj ''vandaan'' komt..
Maar omdat het bijna zeker een draver is, zou ik het wel is leuk vinden om te kijken hoe hard hij gaat..
als je met een ''rijpaard'' zo hard wil gaan als op de baan, moet je daar eert even voor 'trainen'? (of is het gewoon teugels los en gaan met die banaan?)
Sowieso niet je teugels losgooien, dan heb je geen controle meer en kan je geen steun geven. Het ligt er natuurlijk aan hoe lang je hard wil gaan of je daar wel of niet voor moet trainen. Als je een kort sprintje wilt trekken, hoef je daar niet bijzonder meer voor te trainen dan een de gewone basis. Sprinten doen ze immers in de wei ook
Groenn
Geplaatst: 31-08-09 09:07
ik las iets over de uithof, en wat is daar precies dan? anders ga ik daar van de week even heen! en is dat dan een draf baan of ook een renbaan?
Nooit je teugels losgooien als je snel gaat! Je paard heeft de steun van je hand nodig. Als het struikelt is de kans dat je overkop gaat veel te groot met losse teugels. Bij ons op stal mag je voor 5 euro op de "renbaan" je paard komen testen, maar dat zal iets te ver zijn denk ik Verder mag niet op alle drafbanen monté rijden (bij ons in de buurt toch niet)
Verder zou ik als je zoiets wil doen toch wat extra aandacht aan de conditie van je paard besteden. Een uur dressuren is toch echt iets anders dan over de baan vliegen ook qua spiergebruik. Als ik mijn vobloed haar hart nog eens wil laten ophalen, dan bouw ik eerst weer 2 weken het baanwerk op (van 2000m rustige galop tot 3000m in een vlot tempo) en de dressuurtrainingen weer wat minder, om ze dan 1500m te laten rennen zo hard ze wil/kan
Judith_W
Geplaatst: 31-08-09 12:57
anoukoaky schreef:
okee ik heb een draver maar ik wil in rengalop trainen... mag dat dara ook?
nee, het is een baan voor dravers die draven. Galopperen maakt veel te grote gaten in de baan
Ik woon in Graft, maar mij lijkt het een keer leuk om samen een keer met mijn pony (en misschien nog een paar andere pony's) een x voor de lol over zijn renbaan te gaan (in galop met mijn New-Forest). Waar in N-H is dat mogelijk?
Jaa, dat doe ik ook altijd. Al kon ik eerst nooit die baan vinden Maar als je eenmaal weet waar hij is ben je er zo. Gewoon de bordjes "Amsterdamse Manege" volgen nl.
Damelza
Geplaatst: 06-09-09 20:07
Focussed schreef:
Jaa, dat doe ik ook altijd. Al kon ik eerst nooit die baan vinden Maar als je eenmaal weet waar hij is ben je er zo. Gewoon de bordjes "Amsterdamse Manege" volgen nl.
Haha, jah idd. Dat is ook echt iets voor mij om het dan niet te kunnen vinden
ch_ntii123
Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-09 10:14
Focussed schreef:
In het Amsterdamse Bos is een renbaan
Dat is niet zo ver bij mij vandaan als het goed is, ik ga het eens google-en