jockey worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 01:41

het gaat niet zozeer om de lengte dames, het gewicht en je talent is het enige wat telt...
ik ben 1.73 en ga hier binnenkort weer in koersen rijden. Ben trouwens niet de enige hier in australie die zo lang is en in de koers rijd. Het enige nadeel is dat je soms erg hard voor moet werken om je gewicht te bereiken, terwijl een kleiner/lichter persoon de avond voor de race nog even een lekkere maaltijd kan eten.

noomie1
Berichten: 172
Geregistreerd: 03-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:37

sorry dat ik het zeg, maar dit slaat natuurlijk nergens op!
Ik rijdt ook in de ponyrennen en als ik zie wat ik dat jaartje in de ponyrennen allemaal geleerd hebt dat is niet normaal! ;)
Dus deze zin vind ik niet helemaal aan de orde!



Citaat:
ponyrennen is idd wel leuk alleen ik wil ook jockey worden en ben dan naar zon stal geweest en die zeiden: ponyrennen om later jockey te worden is net als met een mini autotje op de grond rijden als je later auto racer wil worden.

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:05

classic_life schreef:
het gaat niet zozeer om de lengte dames, het gewicht en je talent is het enige wat telt...
ik ben 1.73 en ga hier binnenkort weer in koersen rijden. Ben trouwens niet de enige hier in australie die zo lang is en in de koers rijd. Het enige nadeel is dat je soms erg hard voor moet werken om je gewicht te bereiken, terwijl een kleiner/lichter persoon de avond voor de race nog even een lekkere maaltijd kan eten.


ja dat weet ik :P. Ik bedoelde er ook mee dat hoe kleiner je bent hoe makkelijker het is om laag gewicht te houden. Ik hoop dus dat ik niet meer groei, maar mocht ik nog groeien ga ik er ook gewoon voor hihi.

xDefinetly

Berichten: 1004
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Noord-Holland

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:18

Tsja, gelukkig hoef je voor trainer niet echt heel erg veel op je gewicht te letten, want ik hou wel van ongezond vet eten, ookal kom ik er niet van aan :) Ik weet nu wel zeker dat de rensport geen fase is eigenlijk... Ik heb nog nooit voor wat dan ook zoveel ruzie's met mijn ouders gehad :P Dus ik schijn ervoor te willen vechten. Ik hoop dat het wat zal worden

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:22

noomie1 schreef:
sorry dat ik het zeg, maar dit slaat natuurlijk nergens op!
Ik rijdt ook in de ponyrennen en als ik zie wat ik dat jaartje in de ponyrennen allemaal geleerd hebt dat is niet normaal! ;)
Dus deze zin vind ik niet helemaal aan de orde!



Citaat:
ponyrennen is idd wel leuk alleen ik wil ook jockey worden en ben dan naar zon stal geweest en die zeiden: ponyrennen om later jockey te worden is net als met een mini autotje op de grond rijden als je later auto racer wil worden.


Ben het hier ook niet mee akkoord, je leert op vroegere leeftijd met paarden omgaan.. dingen die je natuurlijk ook op latere leeftijd kan leren maar als je professioneel wil gaan is het toch super handig als je al verschillende dingen aanvoelt en ook weet hoe hier op reageren.. Als je eens rond gaat naar echte profs.. 99% zijn ze er zowat in geboren..

Als je nu professioneel wil gaan zal je wel meer moeten doen dan enkel ponyrennen maar ik vind het een super begin om zo veel te leren ;)

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 17:00

Grappig om te zien dat ik dit topic in 2009 heb geopend en inmiddels in 2012 kan zeggen dat ik naar de British Racing School geweest ben en op dit moment voor een goede trainer in Engeland werk :)

Anoniem

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:24

Wat leuk om te horen Kim!

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:28

dat is wat ze noemen een droom gerealiseerd :)

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 03:17

Super Kim! Laat maar horen als je in je eerste koers rijd ;)

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:34

Had eerlijk gezegt niet gedacht dat het zou gaan lukken. :o Ik dacht, weer een penny met een grote droom. :=
Erg goed gedaan! Veel plezier! :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:52

Dat is ook het grote probleem Tinke.
Niemand neemt je serieus en hier in Nederland doet ook niemand echt de moeite om mensen wat te leren etc.

Man0n89
Berichten: 311
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:17

Wouw wat ontzettend leuk! Ik had dezelfde droom als jij maar helaas was het voor mijn lichaam te riskant om dit te gaan doen! Nu studeer ik rechten haha :Y) . Maar toen ik vanuit school bij de BRS ging kijken was ik ook helemaal om, maar ik kreeg geen toestemming van me arts om te gaan (heb paar jaar geleden vrij ernstig scooterongeluk gehad). Maar ik gun het jou helemaal, geniet van deze geweldige tijd!

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 17:09

Ik ben er nog niet natuurlijk, maar ben wel trots op wat ik tot nu toe bereikt heb :).
Ja klopt Yvonne in Nederland denken ze indd meestal: Ja weer een pennymeisje met een droom. Ach ja wat maakt het uit. Ik zit nu lekker hier in Engeland :o

Mieke_Xena
Berichten: 136
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Drenthe

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:11

Wauw wat goed! Heel veel plezier;D! hopen dat er nog wat werk in te vinden is! Ik hoorde dat duindigt failliet is? of zou je in Engeland willen blijven?

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 17:18

Weet niet hoe het met duindigt is om eerlijk te zijn.
Ik heb nu een vaste baan en blijf zeker weten in Engeland.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:21

Wat geweldig om te lezen hoe een pennymeisje haar droom bereikt!

Hoelang mag je maximaal zijn voor jockey en wat is je maximale gewicht daarvoor?

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 17:24

Ik haat het woord pennymeisje haha.
Er is geen max lengte zolang je de gewichten kan doen. Hier starten de gewichten met ongeveer 49 kilo.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:34

Hihihi, ik ben er trots op hoor, ik ben ook een echt pennymeisje!
Niets ergs!

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:29

xkimmie schreef:
Ik ben er nog niet natuurlijk, maar ben wel trots op wat ik tot nu toe bereikt heb :).
Ja klopt Yvonne in Nederland denken ze indd meestal: Ja weer een pennymeisje met een droom. Ach ja wat maakt het uit. Ik zit nu lekker hier in Engeland :o

Ik bedoelde het niet beledigend hoor. ;)
Vind het erg knap dat je zo je droom achter na gaat, en het ook echt waar maakt. Ben jaloers! :j

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:32

kyrkelover schreef:
Dat is ook het grote probleem Tineke.
Niemand neemt je serieus en hier in Nederland doet ook niemand echt de moeite om mensen wat te leren etc.

Bedoel je op qua draf- en rensport? Dat klopt, omdat het bij ons vrijwel op een erg laag pitje staat. En het steeds meer aan het afzakken is, jammer genoeg.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:36

Ja bedoel het kwa draf en rensport maar in veel andere takken van de paardensport is het natuurlijk niet veel beter.

Resfeber
Berichten: 4167
Geregistreerd: 24-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:40

@kyrkelover: Klopt, je moet er hard voor knokken al wil je iets bereiken.
@xkimmie: Hoe was het op de BRS? Was het wat je ervan verwacht had? Wat heb je precies gedaan? :)

edit: Oh, ik zie dat je de 9 week foundation course hebt gevolgt. Gaaf! Is dat nou echt een opleiding voor beroepsjockey?

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 21:35

TinekeHorses schreef:
@kyrkelover: Klopt, je moet er hard voor knokken al wil je iets bereiken.
@xkimmie: Hoe was het op de BRS? Was het wat je ervan verwacht had? Wat heb je precies gedaan? :)

edit: Oh, ik zie dat je de 9 week foundation course hebt gevolgt. Gaaf! Is dat nou echt een opleiding voor beroepsjockey?


Het is niet de opleiding tot beroepsjockey. In principe is het een opleiding om in de training te rijden en voor een trainer te werken in het algemeen. Daarvanuit moet je jezelf zien te bewijzen en als je goed genoeg bent kan je trainer besluiten je je licensie te laten halen. :)
De BRS was een goede ervaring, het leek af en toe op een militair trainingskamp maar heb van elke minuut genoten!

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:39

xkimmie, wat leuk dat je je droom aan het volgen bent!
En dat je nu een kleine update plaatst, dat het tot nu toe goed gaat.

MrTut
Berichten: 390
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:16

:o ik mis het ontbijt nog steeds :) en de reisjes naar uk nu yvonne daar niet meer zit, ze heeft alle diploma,s gehaald en zit nu in duitsland bij een trainer en volgt een opleiding in koln. en kim lekker veel paardjes daar in de uk, hoeveel lots moet je rijden per dag en hoelaat moet jij opstaan, bij yvonne was het 5 uur gr hans |(