jockey worden

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:16

xISVx schreef:
Ik snap de risico's heel goed, alleen ik vind het geen reden om geen jockey te worden. Ook zou ik graag naar engeland willen en daar naar de brs gaan en daar blijven voor een tijdje. Misschien dat ik daarna naar een ander land ga, maar dat weet ik nu natuurlijk nog niet. Ik twijfel nog steeds tussen havo of vwo, niet alleen omdat ik jockey wil worden maar ook omdat ik niet van veel leren/huiswerk houd. Verder ben ik vastbesloten mijn droom waar te maken, ik wil het echt heel graag:)

Ik zeg ook niet dat je geen jockey moet worden. Jockey's zijn er nagenoeg niet meer in Nederland, de meeste kunnen het gewicht niet aan van een jockey en daarom zijn er veel meer amateur rijders. Rennen worden vaak geannuleerd omdat er te weinig deelnemers zijn. Wil je dus je geld gaan verdienen als jockey in Nederland, dat redt je gewoon weg niet omdat er in nederland (bijna) geen koersen meer worden uitgeschreven voor jockey's en alleen nog maar voor amateur rijders. De BRS is een hartstikke gaaf idee, maar persoonlijk zou ik het zonde vinden om daar geld aan uit te geven om de rest van je leven hier als amatrice te rijden. Er bestaat ook nog een kans dat de trainers je niet goed genoeg vinden, dan is het toch wel handig om een back-up te hebben. Ik herken het heel erg hoor, ik had ook een hekel aan school, maar nu sla ik me toch echt wel voor m'n kop dat ik niet doorgestroomd ben naar de havo en de VWO. Ik wou altijd dierenarts worden, maar nam ook genoegen met een opleiding in de paarden. Ondertussen werk ik niet meer in de paarden, maar ik kom ook bijna nergens anders aan het werk.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon de VWO te doen, dan de BRS en daarna pas een vervolg opleiding. Op die manier heb je in ieder geval je VWO diploma met kans op een veel bredere vervolg opleiding. Kijk gewoon eens wat je het liefst voor werk zou willen doen als je geen jockey zou kunnen worden, dan kun je ook zien of voor dat vak HAVO of VWO beter uitkomt.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:31

** Gezien hier veel mensen uit de rensport hebben gereageerd, haak ik even in op het topic.

Gezien het minimum gewicht in de monte van 65 kg, en ik hier waarschijnlijk onder kom te zitten met mijn nieuwe Zilco, hebben jullie tips waar en hoe ik dit gewicht aan kan vullen? Ik weet dat er looddekjes bestaan, maar waar haal je deze weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:29

Haha, ik wilde hier net een topic over maken, maar dat hoeft al niet meer! Ik ben ook 15 jaar, ga ook naar 4 VWO, en vind Jockeys ook ongelofelijk gaaf. Ik heb vandaag voor het eerst op kennissen hun renpaard gereden (op de renbaan) en het was o zo gaaf! Het gaat echt verschrikkelijk hard, en je voelt het paard heel krachtig onder je bewegen.

Zweden is echt een renpaardenland, alleen doen ze daar meer aan de drafsport. Als je daar ooit op vakantie gaat (wij hebben er zelf een huis, dus ik kom er altijd) dan kan je eens rond gaan kijken! :) Ik raad het je echt aan, want hier komt het echt vaak voor.

Ik ben trouwens 1.62, en weeg 50 kilo.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:31

Chrissie schreef:
** Gezien hier veel mensen uit de rensport hebben gereageerd, haak ik even in op het topic.

Gezien het minimum gewicht in de monte van 65 kg, en ik hier waarschijnlijk onder kom te zitten met mijn nieuwe Zilco, hebben jullie tips waar en hoe ik dit gewicht aan kan vullen? Ik weet dat er looddekjes bestaan, maar waar haal je deze weg?

Kijk naar verschillende zadels met verschillende gewichten zodat je zo min mogelijk lood mee hoeft te dragen. Vanuit de rensport ken ik jockeys die met loodgordel(die voor het duiken gebruikt wordt) rijden, ze geven wel aan dat daar een max van 2 kilo aanzit omdat je anders de eindstreep niet haalt en dit verschilt wel een beetje per persoon maar 2kilo is tot zover ik gehoord heb de max. Verder kun je spelen met dikkere/zwaardere kleding. Voor een looddek kun je hier terecht maar ik denk dat de persoon die je het zadel verkocht heeft je daar ook wel aan kan helpen: http://www.saddlery.biz/horse-racing-eq ... brown.html

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:32

oja, zwaardere beugels

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:55

Goed idee van de zwaardere beugels!
(Eerste keer monte vergeet ik nooit meer, had mijn zware dressuurbeugels er nog aan :+)

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:34

Mooi, gevonden! Ik heb wat steun nodig en hoop dat hier te kunnen vinden. Ik werk op het moment op een 'renstal' (vooral gericht op het inrijden, pretrainen en trainen, maar krijgen zo nu en dan ook startende paarden) in australie en de kans zit erin dat ik, mocht ik het gewicht aankunnen, als jockey aan de gang kan (naast de rest) en dus heb ik mezelf op een dieet gezet. Het doel is zo'n 10kg eraf, iemand die in hetzelfde schuitje zit of heeft gezeten?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:51

Moet je 10 kilo afvallen omdat je gewoon echt te zwaar bent of moet je 10 kilo afvallen om het gewicht te kunnen halen terwijl je al een normaal gewicht hebt voor je lengte? Maar jij bent toch gewoon op vakantie daar?

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:04

10kg om als jockey aan de gang te kunnen. Wbt vakantie, ik heb een working holiday visa en heb tot nu toe eigenlijk alleen nog maar gewerkt en dat zal ook zo blijven. Het bevalt me gewoon enorm goed :D de kans dat ik hier ga proberen te blijven zit er ook in en in die zin is het ook niet verkeerd om licenties en ervaring in de paardenindustrie/racesport te hebben.

Waikiki

Berichten: 11107
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:10

Ik zit sinds vandaag ook op een renstal in australie, by tim boland. morgen stap ik voor het eerst in mijn leven op een racepaaard. en dat na heel mijn leven dressuur te hebben gereden :+

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:59

Hee casper, mis ik hier iets? :oo ik dacht dat je besloten had bij die andere stal te blijven? Wel gaaf overigens :D

Waikiki

Berichten: 11107
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:58

Ja dat is nog een lang verhaal geworden, mr ben uiteindelijk weg gegsan. als je on australie met paarden eilt wrrken, ga niet nasr de plek waat ik 6 maanden gewerky en gewoomd heb. kan het bethaal wel via pb sturen als je wilt.
ben nu dus letterlijk naat mijn buutman gegaan. met eventing en racehorsrs. sorry voor mijn spelfouten, heb net een klein interrasant feestje by dw veearts gehad :o
wist je dat we nu maar 4 uur bij elkaar vandaan zitten!!

Waikiki

Berichten: 11107
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:13

Nou dat ging niet zo denderend :+ ik donderde er by de 2e al vanaf haha. Ze hadden mijn beugels heeeel kort gedaan. en ik ben dressuur lengte gewend. dus na twee rondes voelde ik mijn benen niet meer. het paard maakte een aantal schrikbewegingen enn ik lzg ernaast haha.

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:31

Ik mag er hier niet op uit tot ik mijn benen ed getraind heb in het racezadel op de leadpony, nu toch wel blij mee :')

Wel geinteresseers in die pb, vervelend zeg, maar mooi dat je iets nieuws hebt gevonden!

Enne, dat vraagt om een meeting! :D

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:23

casperrr schreef:
ik donderde er by de 2e al vanaf haha. Ze hadden mijn beugels heeeel kort gedaan, dus na twee rondes voelde ik mijn benen niet meer. het paard maakte een aantal schrikbewegingen enn ik lzg ernaast haha.

_O- Dat is gelukkig iedereen overkomen, de benen niet meer voelen bedoel ik dan.

Kun je op een working holiday wel een jockey aanvraag doen dan?

Vind het wel ontzettend gaaf van jullie allebij.

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 05:21

Ja hoor, je kunt zo goed als alles eigenlijk. Zolang het te halen valt in de tijd die je hebt :)
En bedankt, ik vind het ook gaaf hahah! :D

Vandaag voor het eerst op/in een pad gereden op de pony als fitheidstraining, mijn baas was erg positief (verbaasd) over mijn zit en had niet verwacht dat ik zo fit zou zijn (dacht dat ik na 4 rondjes in de roundyard last zou krijgen maar hield de oefening met gemak 10-15 minuten vol per kant, goed teken :D ) wat een gedoe trouwens dat zadelen, 2 singels, een borsttuig, 2 dekjes en daaronder nog een handdoek, dacht dat het niet op zou houden!

abelmijnshet
Berichten: 86
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:13

Ik wil ook jockyworden ik ben pas tien dus ik oefen weleens op mijn shetlander xd

MrTut
Berichten: 390
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: boxmeer

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:49

blijf oeffenen en geniet ervan

Chibi2
Berichten: 160
Geregistreerd: 12-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:53

xISVx schreef:
@xkimmie jij bent echt mijn voorbeeld! Ik ben nu 13 jaar en zit in 2 havo/vwo. Ik wil ook jockey worden en weet dat dit niet een 'fase' is. Mijn ouders vinden dat het geen zin heeft en dat ik maar beter kan opgeven. Opgeven bestaat niet want ik wil dit echt heel graag, hoeveel ruzie's ik dan ook moet maken. Ik zit er ook aan te twijfelen om ipv vwo havo te gaan doen zodat ik me beter kan focussen op jockey worden (ik heb ook een hekel aan school). Dat je dood kan gaan tijdens de koers maak ik me niet druk om, ik ben nergens bang voor. Ik ben 1,58 en week 44 kilo, dat is volgens mij wel goed:). Ik vind het echt heel knap dat je je droom waar hebt gemaakt, precies wat ik ook wil doen.


Waarschijnlijk zul je nog wel wat aan moeten te komen, want met 44 kilo zal het moeilijk zijn om een racepaard te houden. Ze zijn erg sterk, maar voor flatjockey wil je natuurlijk wel onder de ca 50 kilo blijven. Ik ben momenteel op NRC (vergelijkbaar met BRS), is super tof!

MrTut
Berichten: 390
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: boxmeer

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:42

waar is dat dan NRC ??

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9419
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:17

northern racing college

Chibi2
Berichten: 160
Geregistreerd: 12-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:51

idd. Ligt in Doncaster, south yorkshire

xkimmie

Berichten: 431
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 16:48

Een kleine update, ik werk inmiddels voor een andere trainer in Engeland en als alles goed gaat krijg ik rond Augustus eindelijk m'n licentie om in de koers te rijden.
Het is hard werken maar ben blij dat ik dit risico genomen heb! _/-\o_
Afbeelding

BeauWertz

Berichten: 538
Geregistreerd: 12-01-12
Woonplaats: Limburg

Re: jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:11

Hey allemaal,
Eventjes inbreken...
ik ben door kennissen ook heel erg nieuwsgierig geworden naar de rensport, ik ben ongeveer 1,54 en weeg zo'n 48 kg ik ben 18 dus groeien gebeurt niet meer.
ik spring zelf nu M en maak pony's zadelmak (beroepsmatig),
binnekort mag ik mee naar de baan in Kevelaer gaan trainen.
op alle opleidingen die ik volg/heb gevolgt, (Citaverde paardenhouderij en nu NHB Deurne paardensport) word mij regelmatig na de galop training op de baan vertelt dat ik zeer geschikt ben voor de rensport(door de docenten die zelf ook in de tak actief zijn) en misschien een stage voor een kijkje in de keuken een goed idee zou zijn. (helaas bestaat de opleiding pikeur in deurne ook niet meer)
dus nu is mijn vraag of iemand hier een aantal geschikte plaatsen weet niet te ver uit de richting (woon nu in Weert (LB) en in Deurne(Bra).
Alvast bedankt!

Groetjes Beau

Chibi2
Berichten: 160
Geregistreerd: 12-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:45

xkimmie schreef:
Een kleine update, ik werk inmiddels voor een andere trainer in Engeland en als alles goed gaat krijg ik rond Augustus eindelijk m'n licentie om in de koers te rijden.
Het is hard werken maar ben blij dat ik dit risico genomen heb! _/-\o_
[ Afbeelding ]


Voor welke trainer werk je nu? /bij welke yard?