Kent iemand arabische merrie Nelinka (heeft gekoersd)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Kent iemand arabische merrie Nelinka (heeft gekoersd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:04

Hey Hey,

Kennisen van mij hebben sinds kort een 18 jarige Arabische merrie in hun bezit, nu weten zij dat ik stage had gelopen bij een renstal en vroegen ze aan mij of ik misschien aan meer info over deze merrie kon komen. Na een korte stagen van ong. 6 weken heb ik helemaal nog niet zo veel verstand van de rensport haha. Dus probeer het hier maar even.

Haar naam is dus Nelinka, zeer donkere vos van kleur. 18 jaar oud en ong. 1.45/1.47 groot en in het paspoort staat dat zij heeft gekoersd in 1994 en 1995. In 1995 was dit (nog leesbaar) op duindigt.

Op dit moment weet ik even niet wie vader en moeder zijn, de eigenaren zijn op vakantie dus zal pas na hun vakantie uitsluitsel kunnen geven over pa en ma.
Verder weten we van haar dat zij enkele veulens heeft gehad, en de vorige twee eigenaren zijn bekend. Bij hen heeft zij echter niet gekoersd.
We zijn wel nieusgierig naar bij wie zij in training heeft gestaan, of ze nog meer gekoersd heeft en of ze ook daadwerkelijk goede koersen heeft gelopen. waar de veulens zijn gebleven zouden we ook graag willen weten uiteindelijk. Dat is altijd leuk :).

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:11

Misschien eens vragen bij het NDR?

Edit: link pakt hij niet, zoeken op Nelinka levert dit lijstje op:

Nelinka Al Raj

Naam Nelinka Al Raj
Stamboeknummer NA910024
Geslacht Merrie (M)
Kleur Vos
Ras Arabische volbloed
Nationaliteit Nederland
Geboortedatum 22-05-91
Naam vader Naklon
Naam moeder Nianga

Fokker J.H. Schaefer
Trainer Geen trainer
Eigenaar Geen eigenaar

Is dat het goede paard? Je kan ook verrichtingen etc. opzoeken, ff zoeken op hun site aanklikken. Wellicht dat je via de fokker iets te weet kan komen?

http://www.ndr.nl/zoeken_top.php?tab=pa ... d=NA910024

Linkje, zo moet hij het wel doen.

Kady1

Re: Kent iemand arabische merrie Nelinka (heeft gekoersd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:26

Hey,

volgensmij is dit haar... alleen in haar paspoort staat geloof ik alleen dr "voornaam" de koers op duidingt komt in iedergeval overeen...
Zo te zien was ze geen topper.... een keertje 2e geworden in dr hele cariere... ach je kan niet altijd winnen he ;)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:49

12 races 1x 2e en € 725 prijzengeld is inderdaad niet echt iets om over naar huis te schrijven, maar als het verder een fijn paard is, en je wilt er niet mee koersen, wat maakt het dan uit? ;)

Kan je er verder mee? De trainer en eigenaar van die tijd staan er niet bij, maar je zou daarvoor contact kunnen opnemen met de fokker :j

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 17:51

we weten nu al een heel stuk meer dan voorheen. Misschien kunnen via de fokker nog meer achterhalen... maar dat mogen de kennisen toch wel zelf gaan doen haha.

Als iemand haar persoonlijk kent is wel altijd leuk om te weten :)

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:58

Neem eens contact op met Vivan Brugel... zij heeft Nelinka al Raj getraind als ik mij niet vergis.

chrisjehabbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:13

Jaaaaa ik ken haar, en ik rijd er ook wel eens op. 1 van mijn vriendinnen is de eigenaar van Nelinka. Ze is echt zooooooooooooooooo lief. :D