Draf zachter maken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lithium

Draf zachter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:41

Hey bokkertjes :D ,

Hier ben ik weer met een vraagje :P

Wel, er is een draver op de manege die ik wil kopen.
Ze is een echte harddraver geweest en heeft vroeger meegedaan aan kleine races (als ik de mensen van op de manege mag geloven).

Ik reed vroeger heel vaak met haar, ze is echt een schatje (al is ze naar sommige mensen wel zuur maar dat doet er nu niet toe).

Het enige probleem vind ik wel is dat dat paardje een enorm harden draf heeft.
Haar galop is zalig, die voel je amper, maar die draf, ik kan daar amper op doorzitten.
Zijn er manieren om die draf zachter te maken? of licht dat echt puur aan het ras dat die draf zo hardt is?

xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:27

hoe bedoel je hard? hobbelig,snel of "stampend" en lomp
Hobbelig is gewoon de manier van lopen van een paard
Snel is gewoon een kwestie van goed corrigeren
en stampen is wel een beetje te "verzachten" maar niet echt veel.

edit: weet je haar stamboek naam en uit welk land ze komt? dan kun je kijken wat ze "gedaan" heeft voor races

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:24

Ik weet niet hoe uit te leggen , maar als je er op zit ga je geweldig hardt op en neer in draf, dus hobbelig denk ik.

Geen idee, de manege heeft haar gekocht van de handelaar wegens onhandelbaar en volgens de manege heeft ze geen papieren.
Maar als ik haar nu zou kopen ga ik wel proberen na gaan van welke fokker ze komt enzo.
Het enige dat ik weet is dat ze een Orlov draver is :P

xx

Anoniem schreef:
hoe bedoel je hard? hobbelig,snel of "stampend" en lomp
Hobbelig is gewoon de manier van lopen van een paard
Snel is gewoon een kwestie van goed corrigeren
en stampen is wel een beetje te "verzachten" maar niet echt veel.

edit: weet je haar stamboek naam en uit welk land ze komt? dan kun je kijken wat ze "gedaan" heeft voor races

ziyadah

Re: Draf zachter maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:53

Dan is het gewoon der manier van lopen, het ene paard zit wat lekkerder door als de ander. ;) Ben bang dat je er weinig aan kunt doen, ja wat minder doorzitten misschien, maar verder niet. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:08

of gewoon oefenen ;) dan leer je vanzelf om met zijn draf mee te gaan :)

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:11

Het zou kunnen dat ze haar rug vasthoudt. In dat geval kan de draf nog een stuk zachter worden. Geen idee of het bij dravers vereist is om de rug vast te zetten als ze heel hard gaan, maar ik heb het idee van wel. Je zou eens aan de manege eigenaar kunnen vragen of ze nu een strakke rug heeft.

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 19:28

Opzich doorzitten op haar is mogelijk hoor,
alleen heb ik haar ritme nog niet helemaal door,
maar zij die op haar kunnen doorzitten zeggen dat ze een zachte draf heeft..
Dus denk dat als ik haar heb dat ik gewoon heel hardt naar haar ritme moet zoeken en dan zal het ook wel lukken zeker :D

xx

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:08

Een paard kan jou pas goed door laten zitten als ze gaat dragen met de rug. Hiervoor moeten ze ontspannen en nageeflijk zijn: en dan niet in de krul trekken, maar netjes van voor naar achter rijden. Het heeft bij mij en mijn Draver een dik jaar geduurd voordat hij me lekker liet zitten en hij echt begon te dragen met zijn achterhand ipv stuwen.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:12

Misschien kun je met longeren wat bereiken? Wellicht heeft het paard geen goede manier van lopen geleerd zoals Marrit13 beschrijft.Longeren met een Pessoa kan vaak helpen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:14

maria_62 schreef:
Misschien kun je met longeren wat bereiken? Wellicht heeft het paard geen goede manier van lopen geleerd zoals Marrit13 beschrijft.Longeren met een Pessoa kan vaak helpen.

Uh ja, dat was misschien wel handig om te vermelden :D Pessoa heeft bij ons ook goed geholpen, evenals balkjes lopen. Zo maak je de achterhand sterker, zodat ze meer en beter kunnen gaan dragen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:15

Marrit13 schreef:
Een paard kan jou pas goed door laten zitten als ze gaat dragen met de rug. Hiervoor moeten ze ontspannen en nageeflijk zijn: en dan niet in de krul trekken, maar netjes van voor naar achter rijden. Het heeft bij mij en mijn Draver een dik jaar geduurd voordat hij me lekker liet zitten en hij echt begon te dragen met zijn achterhand ipv stuwen.

Ik ben met bijna alles wat in jou post staat eens behalve met het vet gedrukte... daar heb jij het toch echt helemaal aan het verkeerde eind... het is namelijk van achter naar voren rijden. Eerst actief en dan pas nagefelijkheid...

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:38

Anoniem schreef:
Marrit13 schreef:

Ik ben met bijna alles wat in jou post staat eens behalve met het vet gedrukte... daar heb jij het toch echt helemaal aan het verkeerde eind... het is namelijk van achter naar voren rijden. Eerst actief en dan pas nagefelijkheid...

Ja, oh wat stom!! Dat heb ik verkeerd getypt :roll: :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:24

Marrit13 schreef:
Anoniem schreef:

Ja, oh wat stom!! Dat heb ik verkeerd getypt :roll: :o

zoiets dacht ik al ja :)

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:00

ik ben gaan longeren.
dan ging mijn draver vanzelf in de goede doorzit draf,

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:25

Dit is een heel oud topic. Ik zet een slotje.