Verhalen: Aan het werk met een (Franse) Draver!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

Verhalen: Aan het werk met een (Franse) Draver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:58

Hallo allemaal,
sinds april heb ik een mooie 5 jarige Trotteur Francais, oftewel Franse Draver merrie van Workaholic US. Ze heeft tot november/december 2008 op de baan gelopen voor de sulky. Zij is dus helemaal nog niet zo lang zadelmak. En eerlijk gezegd wisten wij ook helemaal niet dat dit zo was. We wisten eigenlijk helemaal niet zoveel van haar en zijn hier achter gekomen door iemand van Bokt. Ben even haar naam kwijt!
Zij is goedgekeurd voor de sport en recreatie en nu zijn wij dus bezig met haar doorrijden. Dit doe ik niet zelf, omdat ik erg onzeker ben en ben dit dus aan het opbouwen door haar na een training uit te stappen en veel tijd met haar door te brengen. Twee vrienden helpen mij hierbij en hier ben ik hun heel erg dankbaar voor. Op dit moment gaat het erg goed en is ze zelfs deze week verkeersmak geworden/gemaakt. Aankomend weekend gaan wij naar een nieuwe stal waar zij ook de wei op kan dag en nacht en ze krijgt een mooie ruime box en ze komt op stro te staan, waar ik heel blij mee ben. Ze zal het hele stukken beter krijgen als nu, want wij gaan dus weg bij onze huidige stal, omdat die stopt, en alleen nog verder gaat met een vriendengroep. Ik had haar bijna moeten verkopen hierdoor, omdat we nergens anders in de buurt terecht konden! We zijn dus dit weekend begonnen met doorrijden, had hiervoor zelf ook al gereden, maar dit ging eigenlijk met strubbelingen en had hier echt hulp bij nodig. Het gaat beter als dat ik had verwacht. Ik zou graag weer zo snel mogelijk op haar willen rijden. Mijn angst is alleen dat ze heel snel onder mij vandaan loopt en met de galop wil ze heel snel gaan. Ze kan de galop wel heel goed en springt netjes op!

Nu dacht ik dus laat ik eens een topic maken, waar eigenaren hun verhalen kunnen vertellen over wat zij hebben meegemaakt tijdens het doorrijden/trainen/rijden van hun draver!

En waar we elkaar tips en tricks kunnen geven...

Zodat iedereen elkaar zo met hun ervaringen kan helpen!

Ik zou zeggen brand maar los! ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 06:48

Dat harde lopen hebben ze vaker in het begin, is een kwestie van balans en spieren opbouwen. Door zelf langzamer te gaan lichtrijden kan je het paard wel wat langzamer laten draven. Als je het zelf eng vind kan je misschien beter zelf voorlopig stappen en maar kleine stukjes draven. Als jij gespannnen bent wordt zij waarschijnlijk ook gespannen, daar schiet je niets mee op.

coby88

Re: Verhalen: Aan het werk met een (Franse) Draver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:14

Ben met Wendy eens, dit 'probleem"heb ik ook (gehad) met mijn draver. Indien ze goed verkeersmak is, ga de weg op, lekker lange stukken stappen dat is goed voor haar balans. Daarnaast kun je haar misschien zelf ook wel gaan longeren. Probeer dan de rust en ontspanning te zoeken zodat ze haar zelf moet gaan leren te dragen. Hard gaan is gewoon een soort van uitvlucht omdat ze (nog) niet anders kunnen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 16:15

Dat ga ik zeker eens toepassen.
Het doorrijden van Quest doe ik ook niet zelf, ik wordt hierbij geholpen door 2 goede vrienden. Vandaag ben ik ook voor het eerst op haar naar buiten gegaan en na een tijdje heb ik even geruild met een vriend en toen we bijna bij stal waren ben ik er weer op gegaan en hebben we zelfs een klein stukje gedraaft.
Wat ik alleen wel merk is dat als ik doorzit ze minder snel wil gaan lopen als dat ik lichtrij??
Maar heeft iemand ook nog verhalen over hun draver, hoe jullie rijden etc en hoe jullie training eruitziet en of er misschien mensen zijn die ook echt al wedstrijden rijden of dit van plan zijn. Ik ben dit zelf ook zeker van plan :D