NDR surseance van betaling aangevraagd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

NDR surseance van betaling aangevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:11

Ik las vanmorgen in de krant dat het NDR surseance van betaling heeft aangevraagd. En dat het nog niet duidelijk is of de koersen van aankomende zondag doorgaan. Er zal geprobeerd worden of er een doorstart kan worden gemaakt. Er zijn in zeer korte tijd miljoenen nodig :oo

Hier schrok ik enorm van ik wist dat het slecht ging, maar dat nu de koersen van aankomend weekend gevaar lopen wordt wel creepy. ;(

Anoniem

Re: NDR surseance van betaling aangevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:21

Welke krant?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:23

Gelderlander.

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:37

He Midas dan loop je al een paar dagen achter zie nakoersen site

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:42

Kan ik niet op komen op een of andere vage manier.....
Hoorde straks op de radio dat de koersen wel gewoon doorgaan.

Jij komt uit de buurt of niet :D zie dat je bij marjo en margje rijdt.

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:11

He Midas je hebt helemaal gelijk, bijna, ik kom uit de buurt, nml.Boxmeer en ben de vader van yvonne en daarbij kom ik al 30 jaar in cuyk (omdat mijn vrouw er van afkomt) ben je ook op de hoogte gr hans

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:33

Dit is het stukje van de NDR:

Surseance Stichting Nederlandse Draf- en Rensport

Op 9 juni is aan de Stichting Nederlandse Draf- en Rensport door de Rechtbank Den Haag surseance van betaling verleend, met benoeming van mr. K.C. Mensink tot bewindvoerder. Inmiddels vonden verkennende gesprekken plaats tussen de bewindvoerder en het bestuur van NDR, waarin de intentie is uitgesproken om te zoeken naar een oplossing die op de lange termijn zorgt voor continuïteit van NDR en de Draf- en Rensportsector als geheel. Partijen zijn in ieder geval voornemens de koersen te continueren.

NDR kwam begin dit jaar in financiële problemen doordat een door het vorige bestuur van NDR met de huidige wedvergunninghouder Scientific Games Racing B.V. afgesloten contract voorzag in een veel te lage afdracht aan NDR om haar kosten, waaronder de kosten voor de organisatie van de koersen te dekken. Anders dan gebruikelijk had het Ministerie van Justitie bij het verstrekken van de huidige wedvergunning medio 2008 nagelaten om aan Scientific Games Racing op te leggen welk percentage van de totale wedinkomsten zij minimaal aan NDR moest afdragen. Aldus zag NDR zich genoodzaakt met een monopolist (te weten de enige wedvergunninghouder) te onderhandelen, hetgeen heeft geleid tot de ondertekening van een wurgcontract. Mede omdat de rijksoverheid op deze wijze een belangrijke rol heeft gespeeld bij de totstandkoming van de huidige problemen, waarbij tevens de vraag kan worden gesteld of de gunning van de huidige wedvergunning in 2008 niet had moeten worden aanbesteed, is NDR voor een oplossing van haar liquiditeitsproblemen in overleg getreden met de ministeries van Justitie en VWS. Eind vorige week werd echter duidelijk dat de rijksoverheid voorlopig geen steun zal verlenen, waarop NDR zich genoodzaakt zag surseance van betaling aan te vragen.

Op http://www.1pknoord.nl staan ook nog twee artikelen, beide op de homepagina.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:11

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:41

Hé wat handig, bedankt Ronald!