Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mijn vriendin is een dressuuramazone, wil de pony daar ook voor gebruiken en daarnaast voor de fok. De veulens of merrie zelf zullen dus waarschijnlijk niet op de baan komen. (merrie misschien wel ván de baan)
Dan valt draver dus af. KWPN wordt het niet, aangezien ze op zoek is naar een grote pony.
dan kun je beter een NRPS nemen ofzo Want veel E-pony's met papier en die ook nogeens 1e premie gekeurd zijn er geloof ik niet veel. want de meeste (met papier en 1e premie)pony's zijn D of kleiner en KWPN hoort geloof ik paard te zijn
Lyonesse schreef:Nav een topic op rassenpraat (mijn topic over een geschikt ponyras voor een vriendin van mij) heb ik verschillende pb's gekregen van mensen die dachten dat een draver misschien wel geschikt zou zijn. Mijn vriendin is op zoek naar en merrie met papieren, omdat zij ook wil fokken. Vandaar mijn vraag: hoe zit de draverfokkerij in elkaar? Nu weet ik helemaal niets over dravers, maar ik verkeer in de veronderstelling dat dravers meestal gefokt worden op stallen als bijv Entertrainment, dus vanwaar ze later ook uitgebracht worden in koersen etc. Krijg je als particulier zonder naam, uberhaupt een draverveulen wel verkocht etc?

En ik vind dat daar netzogoed mee gefokt kan worden als met een matige KWPN-er enz.
joopie7 schreef:Dravers zijn niet echt geschikt voor dressuur, en dravers fokken die niet op de baan komen is salami fokken, kan ze beter gewoon voor een goede KWPNer gaan.