Loodriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ziyadah

Loodriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 19:56

Hallo allemaal,
Ik zit eraan te denken om een loodriem aan te schaffen, omdat ik gewicht te kort kom voor de monté.
Nu heb ik op een duiksite zulke riemen gevonden, maar ze hebben ook nog verschillende soorten..

Loodriem 3, 4 of 5 vaks;
Afbeelding

Loodgordel met blokjes;
Afbeelding

Loodharnas 4, 5, 6 of 7 vaks;
Afbeelding

De desbetreffende site is;
http://www.shop2dive.com

De bovenste optie lijkt mij het handigst, omdat ik dan niet zelf het lood hoef aan te schaffen, en je niet last hebt van de bretels die je wel bij het loodharnas hebt. Nu vraag ik me af of zo'n riem veel schuift tijdens het rijden, dat lijkt me namelijk nogal vervelend rijden. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand betere ideeën om aan gewicht te komen? Een looddekje heb ik liever niet, omdat het dan dood gewicht is.

Groetjes Sytske

daantje99

Re: Loodriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:59

Gewicht tekort :P ? Wil je een beetje van mij lenen? Ik heb genoeg, als ik echt wil koersen moeten er nog een paar kilootjes vanaf voor de snelheid!

Nee geintje.

Die loodriem op dat bovenste plaatje, wil je die dan om je middel doen? Of ergens anders aan bevestigen?

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:01

Ik heb even in je profiel gekeken. Volgens mij heb ik jou gezien tijdens het monté examen in wolvega :)

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:02

Haha ja heb al aardig wat aanbiedingen gehad van mensen die wel wat gewicht willen afstaan.. :+

Klopt, het is de bedoeling dat de loodriem om mn middel komt. Net zoals het plaatje van het loodharnas, maar dan moet je de bretels er even wegdenken.

Wat leuk dat je er toen was, met wie was je mee?
Kon je de gespannen sfeer wat voelen? :P

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:06

Loodriem?? dat heb ik nu echt nog nooit gezien, haha.

Wordt er in de monte dan geen gebruik gemaakt van een loodshabrak, net als bij de rennen?

Ik zie die jockeys al zitten met zo'n riem... in de kleuren van de eigenaar :D

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:07

Ik zou dan voor zo'n loodriem gaan en niet voor dat harnas. Dat harnas lijkt me echt niet fijn zitten.

Weet jij toevallig ook of het rijden met bodyprotector tijdens montékoersen ook verplicht word?

Edit:

Ik was even wezen kijken met mn moeder, wilde even kijken hoe alles dan op zo'n dag werkt. De sfeer was zeker gespannen :P Maar was de theorie ook moeilijk?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:17

SaintAissa schreef:
Loodriem?? dat heb ik nu echt nog nooit gezien, haha.

Wordt er in de monte dan geen gebruik gemaakt van een loodshabrak, net als bij de rennen?

Ik zie die jockeys al zitten met zo'n riem... in de kleuren van de eigenaar :D

Haha nou ja misschien ziet het er wel heel flistend uit... :')
Maar het is wel de bedoeling om hem onder je pak te dragen, dan zie je er dus niks van ;)
Er zijn vast wel mensen die een loodshabrak gebruiken, maar zoals ik al zei gebruik ik die liever niet omdat het dan dood gewicht is, en ik toch wel aardig wat mee moet. :P Daarom zat ik aan een loodriem te denken. Schijnt dat er wel monté jockeys in Frankrijk zijn die een loodriem gebruiken, dat heb ik gehoord van iemand die daar zelf in de monté heeft gereden. Hij raadde mij een loodshabrak af.

daantje99 schreef:
Ik zou dan voor zo'n loodriem gaan en niet voor dat harnas. Dat harnas lijkt me echt niet fijn zitten.

Weet jij toevallig ook of het rijden met bodyprotector tijdens montékoersen ook verplicht word?

Bodyprotector is nu nog niet verplicht, en wordt het voorlopig ook niet denk ik. Het word wel aangeraden.
Rijd je ook monté?

Edit; de theorie vond ik wel meevallen, het was multiple-choice. Ik was er snel mee klaar, maar er waren ook wel mensen die er 2x zo lang mee bezig waren.
Laatst bijgewerkt door ziyadah op 30-04-09 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:21

Ja ik rij ook monté :D. Nog niet zo lang hoor, ben nu druk bezig met de training van mn paard. Wil binnenkort examen gaan doen.

Misschien is een bodyprotector ook een oplossing voor je gewichtsprobleem? het scheelt toch weer een kilo of anderhalf.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:25

Heb je je al opgegeven? Het herexamen is geloof ik in juli, geen idee of er dan ook normaal examen is of dat je tot volgend jaar moet wachten.

Daar zat ik ook aan te denken, een bodyprotector. Maar die zijn al gauw over de honderd euro, wil je een comfortabele en goede hebben.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:29

Nee heb me nog niet opgegeven. Ik heb laatst het NDR gebeld en ze zeiden dat er in juni/juli examen is op Duindigt, maar ik doe denk ik liever examen in Wolvega. Tjah zo'n bodyprotector is wel duur maar ook wel weer heel veilig.

Maar was het Theorie examen ook moeilijk? of viel dat wel mee?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:31

Ehm... even lezen dan wist je het al ;)
Als je op Wolvega examen wilt doen zul je moeten wachten tot het volgende examen. En dan is het ook nog maar de vraag of het daar is, ze kiezen aan de hand van de deelnemers (waar ze vandaan komen) waar het examen is.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:37

Oh haha ik zie het ja:P Je had het toegevoegd dus had niet meer terug gelezen...

Wel jammer dat er zo weinig mensen examen doen, dan was het wat vaker. Ik hoorde ook weer van iemand dat het volgende examen op wolvega in september is. Maarja dan is het weer dezelfde vraag: Hoeveel doen er mee?

Maar als ik me opgeef, moet je dan persee met het eerst volgende examen mee doen? of?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 20:48

Je kan je wel weer afmelden als je om een of andere reden niet kunt of misschien niet meer wilt. Het examengeld hoef je pas op de dag zelf te betalen. In april deden er 6 mee waarvan er 4 slaagden. Normaal doen er maar 3 of minder mee aan het monté examen.
Als je meer vragen hebt stuur je maar even een PB, het wordt wel wat off-topic zo ;)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:49

je kan ook gewoon een zware bodyprotector dragen. Zo'n class 3 bodyp. is behoorlijk zwaar! En het zit comfortabeler dan een loodriem lijkt mij...

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 09:03

Hallo Krijg je voor een body bepaaldegewichts voordelen,in duitsland geloof ik 2kg hoe zit dat hier op de baan :+

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 13:43

MrTut schreef:
Hallo Krijg je voor een body bepaaldegewichts voordelen,in duitsland geloof ik 2kg hoe zit dat hier op de baan :+

Wat bedoel je met bepaalde gewichts voordelen?

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:54

:o ik bedoel je rit is het gewicht bv 64 kg ontzegging body bv 1 kg mag je dan 65 kg wegen? :+ totaal.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:22

MrTut schreef:
:o ik bedoel je rit is het gewicht bv 64 kg ontzegging body bv 1 kg mag je dan 65 kg wegen? :+ totaal.

Sorry snap er nog steeds niet veel van :Y)

Bedoel je dat als je al boven het gewicht zit maar je toch een bodyprotector draagt, je dan over de max kilo's mag?

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:39

ik hoop dat ik het nu goed uitleg? bv paard rijgewicht 64 kg jockey moet dan ong 62 wegen ex zadel enzenz, totaal zeg 64 kg maar dit is zonder body mag dat/is zo body 1kg is dan 65 kg rijden?? Trouwens lood gordel een prachtig idee.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:28

Nee, bodyprotector hoort erbij! De rijder wordt met alles wat hij aanheeft (dus pak, broek, laarzen, helm én de eventuele bodyprotector) en het zadel inclusief toebehoren gewogen. In de monté wordt niet met ontheffingen gewerkt. Het is minimaal 65 kilo, en maximaal 75. Dit is dus rijder + zadel.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 21:30

classic_life schreef:
je kan ook gewoon een zware bodyprotector dragen. Zo'n class 3 bodyp. is behoorlijk zwaar! En het zit comfortabeler dan een loodriem lijkt mij...

Ja dat denk ik ook wel :=
Is zo'n class 3 bodyprotector iets van 2 kilo? Of zwaarder?
En wat voor merk/type is aan te aanraden?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 02:38

ik heb geen idee, ik weet alleen dat ze onwijs zwaar zijn. Helemaal in vergelijking met de bp die we in de rennen gebruiken. Maar gebruik de zoekmachine hier op bokt anders dan zul je vast wel het een en ander te weten komen.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:06

Zelf ben ik ook van plan om een bp te gaan dragen, vooral voor een bosrit. Misschien is deze ook iets voor jou: http://www.bodyprotector.eu/howsracesafe.html

Het zijn heel veel aparte blokjes, dus het vormt beter naar je lichaam (lijkt mij in ieder geval).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:17

Ik heb geen ervaring met monté en paardenrennen, maar wel met gewicht. Voor de endurance moet ik 12 kilo lood mee.

Voor 1 of 2 kilo is zo'n loodgordel denk ik best te doen. Moet je meer mee dan zou ik het echt op je paard doen. Het is vrezelijk vermoeiend om met veel lood op je eigen lichaam te rijden. Een paard kan dat veel beter hebben als je het op de juiste plaats doet. Ga maar na, een mens zit rechtop en moet zichzelf dus in evenwicht houden.

Ik heb een level 3 BP en die weegt echt geen 2 kilo.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:19

daantje99 schreef:
Zelf ben ik ook van plan om een bp te gaan dragen, vooral voor een bosrit. Misschien is deze ook iets voor jou: http://www.bodyprotector.eu/howsracesafe.html

Het zijn heel veel aparte blokjes, dus het vormt beter naar je lichaam (lijkt mij in ieder geval).

ik heb zon soort bp, en zit zo veel meer comfortable dan een stijve bp uit een stuk. Hier in oz is het trouwens verplicht om met bp te rijden als je op de baan in training en natuurlijk is races.