Hallo iedereen,
Dat een uitgekoerste draver soms nog een fijne tweede kans krijgen als recreatiepaard is natuurlijk super!
Maar nu kwam ik nog wel eens op de Utrechts paardenmarkt (nu al enige tijd niet meer geweest) en vaak blijven de dravers dan staan of worden opgekocht voor de slacht of transport naar Italie. Zijn alle dravers die op de Utrechtse paardenmarkt staan dan echt zo slecht? Er lopen vaak mooie (en lieve!) diertjes tussen... Die netjes lopen( en de buigproef etc goed doorstaan!). Maar de keren dat ik er geweest ben is er niemand die ze koopt... (Behalve dan de transporters naar Italie)
Uiteraard hebben de handelaren in hun achterhoofd dat er slijtage in de benen kan zitten en nu hoorde ik een tijd geleden dat alleen de echt slechte er versleten dravers op die markt terecht komen... Ik weet alleen niet of ik dit moet geloven, want enige tijd later diezelfde dag hoorde ik dat dit gewoon een makkelijke manier is om de dravers kwijt te raken omdat het uiteraard geld kost kwa stalling voeding etc. Ook is er bij de meeste van die dravers de staart kortgeknipt tot op de staartwortel, dit zal aanduiden dat het een afgekeurd/slacht paard is?

Weet iemand wat er van de verhalen waar is? er zijn zoveel vooroordelen over dravers, wat ik erg jammer vind!
Ook als jij een draver gekocht hebt van de Utrechtse paardenmarkt hoor ik het graag, was de draver wel gezond? wat was de reden dat hij/zij daar stond? mag ook via pb

Alvast bedankt!

)