draf- en rensport is dieronvriendelijker als stierenvechten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

draf- en rensport is dieronvriendelijker als stierenvechten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 19:50

Dit is niet mijn mening maar een stelling op statrlijsten.nl. Ga naar www.startlijsten.nl en laat je mening achter. De link naar de stelling verschijnt in het hoofdscherm. Alvast bedankt.

Woogy

Re: draf- en rensport is dieronvriendelijker als stierenvechten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:25

staat ook al bij vp nieuws..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:37

ik heb toch even op de stelling gereageerd kon het niet laten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 01:13

Ik weet dat het op vp nieuws staat, maar ik vraag jullie om ook te reageren op startlijsten.nl

Thanks kykelover, ik ga meteen kijken, khad ook al gereageerd m'n bloed begon te koken.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:17

ik vind het gewoon zo jammer dat er van alles en nog wat geroepen wordt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 01:21

helemaal mee eens. Tis natuurlijk ook jammer dat er geen dagen op duindigt hiervoor georganiseerd worden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:26

Wat een onzin. :? Zo sneu dat ze het doden van een dier vergelijken met draf- en rensport. Maar ach het is de zoveelste hypocriete uitspraak en er zullen er nog veel volgen. Ik denk niet dat deze tak van de sport ooit met rust gelaten gaat worden helaas... :n

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:35

nee denk het ook niet maar ach er kunnen wel meer mensen overtuigd worden door er veel over te vertellen natuurlijk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:49

Dat klopt! Het is vooral het gebrek aan daadwerkelijke kennis over de sport in praktijk die zorgt voor de vooroordelen..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:07

onbekend maakt onbemind.
Tuurlijk moeten de paardjes hard trainen maar het gaat spelender wijs. Gas terug als ze het werk niet aankunnen. Het is zo veel meer dan de baan op en knallen...Als er iets zielig is aan de draf en rensport is dat wel het personeel wat lange dagen met zwaar werk moet leveren...

Zo'n Stier wordt zinloos vormoord voor de entertainment van het publiek...het dier leeft zijn laatste moment in vreselijke pijn angst en paniek. De matadoren worden als helden beschouwd voor het heel langzaam en heel pijnlijk vermoorden van een stier...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 09:49

Ja ik weet niet waarom je die link neer zet daar gaat t namelijk niet om

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:12

Tuurlijk gaat het daar wel om, de tekst in het [VN] artikel is letterlijk dezelfde als die op startlijsten.nl. ;) In dit geval hoort dit nieuws bij jou topic, maar zelfs mocht dat niet zo zijn dan is het toch ook fijn dat andere bokkers wat meer informatie bieden die zij hebben gevonden of zie ik dat verkeerd? :?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:55

nee, het gaat erom of de mensen uit de draf en rensport hun mening willen geven over deze stelling omdat hier vooral spring en dressuurruiters vertegenwoordigd zijn. En er hopelijk op deze manier een aantal ogen opengaan. Plus dat dat al in de post stond van Woogy

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:14

daffie1986 schreef:
nee, het gaat erom of de mensen uit de draf en rensport hun mening willen geven over deze stelling omdat hier vooral spring en dressuurruiters vertegenwoordigd zijn. En er hopelijk op deze manier een aantal ogen opengaan. Plus dat dat al in de post stond van Woogy

Waar gaat jou post nu eigelijk over?? Om mensen uit de branche hun mening te laten geven moet het onderwerp in de aandacht zijn. Dat ga jij met jou topicje alleen niet redden. Een artikel op voorpaginanieuws trekt wél de aandacht. Ik begrijp gerust dat je ogen wil laten open gaan, maar daarvoor moet de stelling én het argument van de tegenpartij wel bekend zijn. Het artikel bevat deze informatie wel in tegenstelling tot jou beginpost waar deze ontbreekt. Kortom ik snap niet waarom je nu zo raar reageert op het feit dat die link hier neer word gezet want het gaat over exact hetzelfde ding, dáár lees je de volledige uitleg achter de stelling, in jou topic vind je de link om te reageren op de stelling. Allemaal heel simpel toch?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:59

wat jij wil.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:49

Ik doe dit topic op slot en verwijs naar dit topic: [VN] 'Paardenrennen zijn veel erger dan stierengevechten'

Voor een discussie over de mening van kenners uit de draf- en rensport kan een nieuw topic worden geopend. Daarin graag een duidelijke inleiding en niet alleen een link naar een andere site, zodat voor iedereen duidelijk is wat er wordt bedoeld. :)
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 09-03-09 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: slotpost gewijzigd