Ex dravers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceel

Ex dravers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:54

Halloo, op de manege waar ik rijd staan 2 ex-dravers, nu moet ik daar erg vaak op rijden
Alleen zodra ik aan moet galopperen gaan ze draven zoals ze dat ook voor een sulky doen, of achter galopperen ze en voor draven ze nog.

Hoe krijg ik ze nou normaal in galop?
Moet ik dat doen met een andere manier van aanspringen(hoedan?)
of gewoon een kwestie van trainen,trainen en nog eens trainen?

Anoniem

Re: Ex dravers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:57

trainen trainen en nog eens trainen. verder aan springen op de volte en verder hopen dat je manege er achter komt dat ze rustig aan moeten beginnen met gallopeeren van dravers en dat dit niet makkelijk te leren is als er steeds anderen mensen op rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:00

Ten eerste. Ex-dravers bestaan simpelweg niet. Een uitgekoerste wel. Een draver is gewoon een ras nl. En aangezien ex-kwpn'ers ook niet veel voorkomen gebeurt dit bij dravers ook niet. :+

Verder zullen dravers niet persé meer moeite met galop hebben. Wel moeten ze leren galoperen onder het zadel en onder de man. Een soepele rug en sterke en goed gebruikte achterhand zal dit zeker makkelijker maken. Trainen en oefenen is dan inderdaad belangrijk. Heb je die mogelijkheid met de manege paarden?

Mellanie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:04

ik vind het een beetje raar om op een manege dravers te zetten die nog niet kunnen aangaloperen. helemaal niet als er
steeds andere mensen op rijden. komt ook nog eens bij dat dravers over het algemeen vrij éénkennig zijn en gevoellig.

maja over dat galoperen idd trainen tot je er gek van word.
en als ze snel gaan draven meteen terug nemen naar een normale draf. en steeds weer op nieuw proberen.
gewoon heel veel herhalen.

succes! +:)+

Floor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:06

Bij mij op de manege staat ook een dravertje,
en daar zei iemand dat je in verlichte zit moest gaan zitten..
maar weet het niet zeker...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:10

Longeren! en op stemcommando's laten aangalopperen die je onder het zadel ook kan toepassen

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:54

Ex Dravers bestaan niet. Een Draver is een ras, en blijft dus na zijn/haar koerscarriere altijd een Draver!

Verder inderdaad gewoon veel trainen.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 08:18

Floor_ schreef:
Bij mij op de manege staat ook een dravertje,
en daar zei iemand dat je in verlichte zit moest gaan zitten..
maar weet het niet zeker...

Waarschijnlijk gaan ze dan alleen maar sneller ;)
Voor zover ik weet helpt het niet om een paard makkelijker te laten aangalopperen.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:51

Een duidelijke hulp geven en vanaf een rustige draf laten aanzetten in galop. Dus niet blijven aandrijven tot ze erin schieten. Longeren is de makkelijkste optie d.m.v. stemhulpen, jammer dat de manege daar niet de tijd voor kan vrij maken.
Heb heel wat dravers omgeschoold die binnen 2 dagen de galophulpen konden. Geen ras is zo heerlijk en gemakkelijk mee te werken als een draver(is mijn ervaring)