Engels Volbloed geschickt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ymediem

Engels Volbloed geschickt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:17

Hallo
Ik ben nu 13 jaar en wil als ik 14-15 ben miss een paardje kopen.
Dit is nog niet eens zeker maar ik wil gewoon jullie mening.
Ik wil graag een Engels volbloed van 6 jaar tot 10 jaar.
Ik wil een Engels Volbloed omdat ik het hele mooie paarden vind
en ik wel van paarden met wat pit houden en ik wil later Prof Jockey of Amateur Jockey worden
Lijkt dit jullie een geschikt idee?
Het word wel me eerste eigen paard.

Ik wil graag horen wat jullie hiervan vinden

Groetjes Charlie
Laatst bijgewerkt door Ymediem op 04-11-08 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Re: Engels Volbloed geschickt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:18

Waarom wil je een engels volboed?

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:29

Less schreef:
Waarom wil je een engels volboed?

ik vind het ontzettend mooie paarden en ik hou wel van paarden met wat pit erin

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:22

Nou, ik denk dat je dat wel zal vinden bij een Engels volbloed Knipoog
Ik denk wel dat een engels volboed veel pit kan zijn en het is de vraag of zo'n paard geschikt is als je eerste paard op deze leeftijd.

Ik denk dat het kan slagen als je goede begeleiding hebt en een brave versie...
Wellicht iets ouder, met genoeg ervaring en betrouwbaar. Maar hulp is erg belangrijk, bij het aanschaffen en daarna. Het zou jammer zijn als je een mooi paard hebt staan die pittig in de wei is en waar je verder niets mee kunt.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:43

Misschien is het ook handig om je te verdiepen in het ras, het zijn niet de makkelijkste paarden in omgang. En ik zou nou niet perse een volbloed kopen als ik jou was omdat je graag jock of amateur wilt worden, het is dan handiger om ergens op een trainingsstal te gaan uitrijden... Dit is niet om je aan te vallen, maar iedereen wil ineens jockey worden terwijl ze weinig in verdiepen over paarden en de sport zelf. Verder vind ik het wel onwijs leuk dat er meer animo voor is!

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 22:16

classic_life schreef:
Misschien is het ook handig om je te verdiepen in het ras, het zijn niet de makkelijkste paarden in omgang. En ik zou nou niet perse een volbloed kopen als ik jou was omdat je graag jock of amateur wilt worden, het is dan handiger om ergens op een trainingsstal te gaan uitrijden... Dit is niet om je aan te vallen, maar iedereen wil ineens jockey worden terwijl ze weinig in verdiepen over paarden en de sport zelf. Verder vind ik het wel onwijs leuk dat er meer animo voor is!

bedankt voor je reactie Haha!
het is niet alleen omdat ik graag jockey wil worden ofzo hoor Knipoog
ik vind de paarden gewoon heel erg leuk enzo.
Maar welk paard zou je me wel aanraden?
ik wil het liefst wel eentje met een beetje pit erin Knipoog

Gr Michelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:18

Michelle, hoeveel ervaring heb je en met wat voor paarden? aan de hand daarvan kan ik je misschien wel wat adviezen geven.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 09:12

Beste Michelle,

Ik zou een volbloed zeker niet afraden.
Natuurlijk zijn er grote onderlinge verschillen tussen de paarden, maar er zitten ook echt hele brave en rustige paarden tussen.

Het paardje Lunar Melody van Himyar en mij bijvoorbeeld... Daar kan zelfs een beginner mee wegrijden. En dat voor een 3-jarige.

Natuurlijk is het heel belangrijk in je zoektocht om de tijd te nemen. Probeer een paardje misschien meerdere keren, om zeker te weten dat het klikt.

Zoek ook begeleiding van volbloed-mensen. De ervaring leert dat "rijpaarden-mensen" een totaal andere visie op volbloeden hebben.

Ik vind net als Classic Life wel dat je misschien al eens een kijkje kunt gaan nemen op een renstal en een beetje helpen. Je leert de paarden, de sport en de mensen beter kennen.

Mijn buurmeisje was 10 jaar toen ze begon met helpen bij ons. Toen ze 11 was mocht ze al een rondje mee rijden. Nu is ze 14 en een hele goede ruiter...

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 20:13

hallo,
bedankt allemaal
Mijn vader heeft een vriend en die heeft een 5 jarige Engels Volbloedmerrie
Hij rijd ook op Duindigt dus ik heb al een persoon die ervaring heeft.

Ik heb wel ervaring met snelle en nerveuze paarden dus ik denk niet dat dat een probleem mag zijn.
Sommige mensen raden mij toch aan het niet te doen...
Maar welke paardenras raden ze me dan wel aan?
Daar ben ik dan wel beieuwd naar

Verder wil ik graag nog wel wat adviezen hebben Haha!
Ik weet ook nog niet of ik er wel 1 ga kopen maar je weet maar nooit Knipoog

Groetjes Michelle (Ymediem)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:52

Ik zou toch eerst goed leren rijden voor je aan een volbloed begint. Het zijn erg eerlijke paarden maar ze kunnen snel beledigd zijn door een verkeerde aanpak. Verder denk ik, mits je goed wordt begeleid, dat het wel goed moet komen.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:53

hier kan slotje op

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:01

Wel grappig... In je profiel zet je dat je helemaal weg bent van Shire en tinker en hier open je een topic dat je een Engelse volbloed wil omdat je daar helemaal weg van bent Lachen. Eigenlijk vind ik een tinker beter geschikt maar ok... Dat was je vraag niet Knipoog.

Persoonlijk zou ik op die leeftijd toch voor een ander paard gaan. Maar ik weet natuurlijk je ervaring niet... Zie dat je rijtechnisch sterk rijdt en zorg er ook voor dat je goede begeleiding hebt. Dan zal het misschien wel lukken Lachen.
Of ga eens naar een stal met engelse volbloeds en vraag of je daar eens mag helpen zodat je het ras beter leert kennen...

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 17:34

ik heb besloten toch voor een Merens te gaan. Ik besef dat ik toch nog niet genoeg ervaring heb voor een Engels Volbloed. Wel wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties!
Hier kan dus een slotje op

Gr Michelle

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:32

dat is wel een verschil zeg....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:13

Poeh, dan hoop ik dat je blij wordt met je Merens.
Weet je wel zeker dat je een eigen paardje wilt?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:46

dat is de droom van ieder meisje in de ''pennyfase'' ik was blij dat mijn vader een renpaard voor me wilde kopen, na altijd ervan hebben gedroomd, toch heb ik er nog steeds geen.. niet omdat mn vader zn afspraak niet nakomt. nee omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. En er dingen zijn die voor gaan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:24

Ach ik zeurde jaren lang en m'n ouders hebben altijd stug gezegd "je krijgt een paard als je hem zelf kan kopen en onderhouden"...toen stopte ik met zeuren en op m'n 19de kocht ik m'n Pony omdat ik d'r zelfstandig kon houden anders had ik het ook niet gedaan.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:44

een eigen paard is leuk, maar in mijn ogen net als een kind, je moet er voor de volle 100% voor gaan en alle voor en nadelen kunnen inzien, velen bekijken alleen de voordelen, en zodra het even tegenzit is het paard de pineut.. Ik zou best een eigen paardje willen, maar ik wil hem niet als ik er niet altijd kan zijn, dus houd het voorlopig even op.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:37

begin van de zaak is einde van het vermaak Knipoog

en Ymediem net zoals play_coy vertelde over school en een paard, zou je zelf ook aan moeten denken. Je zit nu in de eerste of tweede misschien maar ieder jaar komt meer school er bij. Maar goed je wilde je topic sluiten, maar doe wat je zelf denkt dat goed is meid.

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:37

hm, hoelang rijd je al?
het zijn over het algemeen, als je ze fatsoenlijk dressuur wilt laten lopen, en een goed parcours wilt rijden, pittige paarden. dus ik zou er goed over na deknen of je dit wel als eerste paardje wilt hebben. of misschien eraan denken dat je een ouder en heel braaf paard wilt.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:55

michellee73 schreef:
hm, hoelang rijd je al?
het zijn over het algemeen, als je ze fatsoenlijk dressuur wilt laten lopen, en een goed parcours wilt rijden, pittige paarden. dus ik zou er goed over na deknen of je dit wel als eerste paardje wilt hebben. of misschien eraan denken dat je een ouder en heel braaf paard wilt.

Misschien is het zinvol om eerst het topic door te lezen voordat je iets post Lachen De TS heeft nl al aangegeven dat ze er vanaf ziet om een EV aan te schaffen en voor een Merens gaat.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 06:19

maar.. toch terugkomend op michellee73, ieder paard heeft zijn karakter, zo zijn er ook volbloeds die minder pittig zijn hoor. ik heb genoeg volbloeds weg zien gaan, naar misschien minder ervaren ruiters, die nu toch mooie dressuurproefjes lopen. het hoeft niet altijd aan ervaring te liggen, zodra een volbloed weg is bij de trainingsbaan, en minder voer krijgt, heb je een totaal ander paard, daarbij als ze ook nog eens in het land rondbanjeren zo nu en dan. worden ze onwijs relaxt van. soms zijn ze dan zo mak als een lammetje

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:59

play_coy schreef:
maar.. toch terugkomend op michellee73, ieder paard heeft zijn karakter, zo zijn er ook volbloeds die minder pittig zijn hoor. ik heb genoeg volbloeds weg zien gaan, naar misschien minder ervaren ruiters, die nu toch mooie dressuurproefjes lopen. het hoeft niet altijd aan ervaring te liggen, zodra een volbloed weg is bij de trainingsbaan, en minder voer krijgt, heb je een totaal ander paard, daarbij als ze ook nog eens in het land rondbanjeren zo nu en dan. worden ze onwijs relaxt van. soms zijn ze dan zo mak als een lammetje

Even extra kracht in het bericht zetten, mijn Taggerty gaat steengoed in de dresuur lessen en een compliment van iemand anders was dat ze mijn Tag beter vond lopen dan een aantal dresuurpaarden op stal die al jaren lessen lopen etc...

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:03

Zeg Ymediem, hoe heet je nu eigenlijk?
Charlie, Michelle of Elona Tong uitsteken