bokje na aangaloperen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

bokje na aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:30

Even een technisch vraagje...

Dit paardje heb ik net 2 weken en het valt mij op dat als je met dit paardje aan wil galoperen hij een bokje geeft.
Zowel buiten als in de bak.

Avatar word dinsdag na gekeken door osteopaat.
Mijn zit is nog belabberd.
Vraag ligt ook bij vorige eigenaresse.
Dressuur matig word in de toekomst ook aangewerkt.

Maar komt iemand dit bekent voor?

MelanieB

Re: bokje na aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:30

Dit hoort niet hier, ik TeM.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:37

Het gaat om een Draver Knipoog

Nee, komt mij niet bekend voor, die van mij doen het niet, hebben het ook niet gedaan. Ik ozu het dan toch in de medische kant zoeken, dat er iets niet lekker zit.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 22:18

ik heb een tijd een tuiger gereden die het deed uit verzet gaf een klap weg en hobbelde dan rustig aan.
Is het echt een bok of een hups de bips in de lucht? Dan zou het eventueel nog een coördinatie probleem zijn.
Doe hij het alleen met rijden? of ook aan de longe/los etc?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 08:45

Thanks Wendy, het gaat idd om een draver. (vandaar dat dit tp eerst bij dravers stond)

Ik ga kijken of hij het ook aan de longe doet.
Morgen weet ik meer of het aan de medische kant ligt.

Weet wel dat tussen zijn kruis en staartwortel en wat gevoeligere plek ligt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:15

als het medisch is kan hij waarschijnlijk een hoop baat hebben bij een goede fysio die hem masseert en mobilliseert. Zorgen dat hij zich bewuster wordt van de spieren en het gebruik ervan.
Succes ermee.

marieke0609

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:45

Mijn draver doet het niet, en andere dravers die ik ken doen het ook niet.. Ik denk dat het misschien iets is wat niet lekker zit.. Of wie weet is hij of zij gewoon een beetje eigenwijs hahaha..

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:06

Heel herkenbaar! Haha! Mijn merrie deed dit ook. Ik ben gaan lichtrijden in de draf en terwijl ik 'omhoog' ging gaf ik het klikje voor de galop. Dit heeft goed gewerkt! Ze was nog niet sterk genoeg op de achterhand dus hielp ik haar hiermee. Nu ze sterk is kan ik gewoon vanuit doorzitten aangaloperen.

In mijn geval moest haar achterhand sterker worden. Haha!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:45

waarschijnlijk is haar achterhand inderdaad niet sterk genoeg om al soepel aan te springen en heeft ze een extra "hupje" nodig Haha!

gewoon lekker door oefenen met figuren rijden die de achterhand versterken en veel aanspringen oefenen dan komt het vanzelf wel goed

_nino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:49

Mijn paard doet het alleen in de bak (heb nu 4 x met hem in de bak gereden). Hij vind het ook erg moeilijk om in een bak te galloperen. In het bos denkt ie er niet over na om het te doen. Die van mij doet het dus puur uit verzet omdat hij nog niet in een bak kan galloperen.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:32

Die van mij deed een huppeltje bij het aandraven. Het kan ook een aanwenst worden of idd nog geen sterke genoege spieren.
Als ze nog niet zo lang onder het zadel is zou je ook het gallopperen en kunnen laten voor wat het is en eerst haar spieren dmv stap en draf sterker maken en dan weer beginnen met galopperen. Dat doe ik nu ook met mijn 3 jarige draver.

Jodiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:48

EeCee schreef:
Heel herkenbaar! Haha! Mijn merrie deed dit ook. Ik ben gaan lichtrijden in de draf en terwijl ik 'omhoog' ging gaf ik het klikje voor de galop. Dit heeft goed gewerkt! Ze was nog niet sterk genoeg op de achterhand dus hielp ik haar hiermee. Nu ze sterk is kan ik gewoon vanuit doorzitten aangaloperen.

In mijn geval moest haar achterhand sterker worden. Haha!

Ja, precies!
Ik heb het aan een vriendin van mij verteld en die is het gaan uitproberen en beetje gaan testen en het was inderdaad de oplossing!
Bedankt Ach gut