Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vv Northern Dancer en ruin van 15 jaar, maar voelt zich zo jong als nog wat en zeker nog niet versleten na een rencarrière.
. En gezien de regen ons maar steeds niet kan vinden, blijft dat voorlopig ook zo.
Daarmee bedoel ik de manier van training.
Ik ben van mening dat de meeste renpaarden goed opgeleid worden en dat controle over het tempo ook iets is wat ze geleerd is, tenslotte gaan ze er bij een training ook niet allemaal als een idioot er vandoor. Een ander bit zou ik niet doen denk ik, ze hebben geleerd om te steunen op het bit en vraag me af of dit dan helpt. Eventueel kun je op buitenritten een martingaal of zo proberen om te kijken of je dan meer controle hebt. Verder helpt bij Fell rustig hooooo zeggen en fluiten ook goed om langzamer te gaan en ik heb wel eens gelezen dat je moet waken dat ze in galop de kop er niet opzetten, dus het hoofd een beetje opzij (niet omtrekken hè das ook niet goed in zon tempo) moet houden. Succes hoor hoop dat het een match wordt, ik heb van de mijne nog geen seconde spijt
. Ik weet zelf de lastige plekken en begin dus enthousiast te hoo en en dat helpt zeker om ons tempo wat terug te brengen..