Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WendyBZ schreef:FireAndIce schreef:Hoe hebben jullie je Draver het correct galopperen aangeleerd?
Veel longeren?
Veel oefenen. Aanspringen vanuit een rustige draf en niet erin laten 'vallen'. Vaak aanspringen vanuit de bocht en het eerst bij korte stukjes houden.
FireAndIce schreef:Ik heb het boek longeren met Lammert Haanstra doorgespit,
en ben tot de conclusie gekomen dat longeren met touwtjes een mooi begin is
voor een betere aanleuning.
Nina_rex schreef:FireAndIce schreef:Ik heb het boek longeren met Lammert Haanstra doorgespit,
en ben tot de conclusie gekomen dat longeren met touwtjes een mooi begin is
voor een betere aanleuning.
Ik zou daar mee opletten, die touwtjes kunnen ook voor paniek zorgen als hij niet snapt wat de bedoeling is. En bijv. mijn oudere draver kan onder het zadel prima galopperen in de bak, op beide handen enz., maar aan de longe komt hij niet veel verder dan een rondje.Zeker bij een paard dat neigt naar viertakt zal wat ondersteuning van je zit en benen erg belangrijk zijn. Touwtjes werken alleen aan de voorkant, en het gaat juist om de ontspanning, als die weg is kun je het verder wel vergeten.
charmedxlove schreef:hii mensen pff veel ste lang niet gereageert n og steeds roi met zijn buik gehad.
ik heb goed en slechter nieuws van mijn kant af...
goede nieuws roi zijn maagzweer is voor grootste gedeelte over en hij is haast genezen en we gaan vana volgende maand verhuizen naar ene grotere stal met binnen maneges zodat ik altijd met hem kan rijden.
maar vanuit daar komt ook wat slecht nieuws of tenminste ik weet nog niet wat...
vandaag heb ik een paard gereden wat toevallig te koop stond met heel veel uitstraling springtalent en zekker talent om hogerop te komen in de sport zowel dressuur, springen als sgw ...
nu is mij aangeraden heel erg te gaan kijken wat ik wil door mijn instructies en nog wat vrienden.
de woorden waren letterlijk ik vind het zonde als je jouw lust en talent weggooit door met zo'n paard als roi te gaan rijden aangezien hij nooit hogerop komt dan de b of L.
ik ben zo'n goed team met roi geworden maar die twijfels onze toekomst is niet zekker kwa wedstrijden en met dat andere paard weet ik waar ik naartoe kan rijden....
ik ben ten einde raad en er spelen nog wat factoren mee.
roi zijn galop is helemal terug gevallen... hij kan nog steeds niet rechtuit galloperen ik hoop dat ik hem op zijn nieuwe stal beter kan gaan doorrijden en het voor mekaar kan krijgen.
hoe gaat het met iedereen hier voor de rest
AramisJames schreef:Ik zou er toch goed over nadenken als ik jou was, Roi is nu je maatje en een paard met "meer talent" is geen 100% garantie op succes.
WendyBZ schreef:AramisJames schreef:Ik zou er toch goed over nadenken als ik jou was, Roi is nu je maatje en een paard met "meer talent" is geen 100% garantie op succes.
Helemaal mee eens. Hoeveel mensen verkopen hun Draver niet omdat ze de 'sport' in willen, maar bereiken vervolgens alsnog niets? Daarbij kan je met je Draver ook prima wedstrijden rijden, het is maar net hoe je het ziet.
Als de galop ineens niet goed meer gaat zou ik hem even laten checken; DA of osteo. Dat hoort natuurlijk niet zo.
charmedxlove schreef:ja dat snap ik.. je paard is je maatje maar met elk paard waar je een bepaalde klik mee hebt wordt je maatje wel... ik wordt er zelf gewoon zo moe van die 2 stappen vooruit en weer 4 naar achter toe... ik hoop dat het snel wat beter gaat met roi ik ben wel vanplan spring les te gaan nemen met hem en weer volop te gaan rijden en hopen op verbetering.
ik zou heel graag een ander paardje willen kopen waarmee is wel gewoon verder kan en niet blijf hangen maar roi is veelste moeilijk los te laten... de kunst van het paardrijden - durfen los te laten.
ik zou graag met iemand willen praten die met zijn draver is gaan springen en dressuuren en hoe die het hebben gedaan ik wil het echt heel graag maar de puf begint ook gewoon op te raken.
charmedxlove schreef:meiden ik ben het gewoon zat de pijn en verdriet en ik heb de puf er echt neit meer voor om zo als nu verder met hem te willen