De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sawatdeetje

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:33

Ik?

Sawatdeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:34

Ik soms een klein plukje omdat ze dat lekkerder vind namens mijn beleving maar mijn voorkeur gaat uit naar gewoon hooi

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:34

Iedereen die over voer bezig is.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:35

Sawatdeetje schreef:
Ik soms een klein plukje omdat ze dat lekkerder vind namens mijn beleving maar mijn voorkeur gaat uit naar gewoon hooi

Das idd wel beter. Zitten nl. te veel eiwitten in.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:59

Ik voer ook geen kuil/voordroog, krijgt Winterfell slappe mest van dus dat was voor mij de belangrijkste reden. Zag bij sommige andere paarden ook sneller klachten van stijfheid, dikke nek, stalbenen ed maar niet elk paard is denk ik hetzelfde. Bij ons op stal krijgen de paarden die snel hoesten nu voordroog en die hoesten deze winter niet dus denk dat dit soort dingen ook meespelen in de overweging kuil of hooi.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:12

ik voer "paarden kuil" , zelf geoogst, dus ik weet wat ik voer :) . Het eerste jaar bij mij, had ze inderdaad stalbenen in de winter, maar dit jaar gelukkig niet. Wij hebben er altijd een 100 baaltjes hooi bij, maar ik weet dat dat zeker niet haar voorkeur heeft...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:14

Kuil vinden ze idd lekkerder dan gewoon hooi.
Andere paarden krijgen hier kuil, de volbloed niet omdat ze op training staat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:59

kuil is normaal geen voer voor paarden,toch??? het is voor koeien

ik voer ieder jaar nu voordroog mooi grofstengelig en droog voordroog,speciaal voor paarden.ik ben zeer tevreden geen magere paardjes meer ook geen slappe mest.mijn paarden lopen wel 24/7 buiten.hier alleen slappe mest als ze weer de weide opgaan de eerste paar dagen.verder altijd kern gezonde paarden.mijn volbloedje word nu al 19jr

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:06

in mijn omgeving wordt ook steeds meer "kuil" (gewikkeld hooi, geen koeienvoer) gevoerd, omdat de stockage ervan veel makkelijker is. Maar ik geef het ook niet (tenzij het niet anders kan), ook al eten de paarden het veel liever. 't is in veel gevallen toch te "rijk" om zo goed als onbeperkt te geven...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:30

petitparis schreef:
in mijn omgeving wordt ook steeds meer "kuil" (gewikkeld hooi, geen koeienvoer) gevoerd, omdat de stockage ervan veel makkelijker is. Maar ik geef het ook niet (tenzij het niet anders kan), ook al eten de paarden het veel liever. 't is in veel gevallen toch te "rijk" om zo goed als onbeperkt te geven...

heb een geluk met mijn paarden ze eten eigenlijk alles wel.maar ik ben dus speciaal over gegaan van hooi naar voordroog,omdat ze brood mager werd in de winter.denk dat het ook anders zal zijn bij paarden die bv s'nachts in een warme stal staan.maar ik had dus echt problemen om ook maar iets vlees er op tehouden.en nu geen problemen meer dus bij ons een uit komst.ook zit er veel kwaliteit verschil in de hooi/voordroog/kuil soorten helaas

Sawatdeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:03

Ik sta met die van mij op Deurne en hier doen ze hooi metingen daaerdoor hebben we gelukkig haast altijd wel goed hooi

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 16:46

Sawatdeetje schreef:
Ik sta met die van mij op Deurne en hier doen ze hooi metingen daaerdoor hebben we gelukkig haast altijd wel goed hooi

dat is wel heel fijn natuurlijk,maar niet iedereen heeft helaas die luxe. ;) helaas

Sawatdeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:02

Nee klopt die heb ik thuis ook niet

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:53

Ik moet dit even van me afschrijven: heb ik het snelste paardenras van de wereld, komt ze toch altijd zo sloom naar haar voer toe??? Haar twee vaste weidemaatjes komen in volle gallop naar voren, terwijl zij sjok sjok naar voren komt??/ Ze is verdorrie de leidmerrie...?? en helemaal gek van eten??
(op dit moment staan ze 24 uur pd buiten en breng ik 's morgens en 's avonds nog een emmertje bix bij de viervoeters)

dit heeft vast niets met het ras te maken, maar met haar karakter, maar ik vind het altijd weer zo byzonder om te zien :(:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:18

santos schreef:
Ik moet dit even van me afschrijven: heb ik het snelste paardenras van de wereld, komt ze toch altijd zo sloom naar haar voer toe??? Haar twee vaste weidemaatjes komen in volle gallop naar voren, terwijl zij sjok sjok naar voren komt??/ Ze is verdorrie de leidmerrie...?? en helemaal gek van eten??
(op dit moment staan ze 24 uur pd buiten en breng ik 's morgens en 's avonds nog een emmertje bix bij de viervoeters)

dit heeft vast niets met het ras te maken, maar met haar karakter, maar ik vind het altijd weer zo byzonder om te zien :(:)

dat zal zeker met karakter temaken hebben,mijn merrie net deze mnd 19geworden is een bommetje.nooit getraind/of gelopen voor koersen.en zij heeft het het koers karakter ;)

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:43

Hi Santos, herken het helemaal. Als we gingen buitenrijden wilde mijn paard ook nooit voorop of erlangs en was ze ook vaak sloom. En gister voor het eerst in de wei weer, denk je nou gaat ze maar nee hoor hooguit een drafje :') Ze is absoluut geen bommetje. Op stal maakten we er nog grapjes over in het begin dat als ze niet voorop wil het logisch is dat ze nooit gewonnen heeft op de baan, ze wachtte gewoon tot d'r vriendin eerst over de streep was :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:45

haha lijkt heel tegenstijdig, maar imo heeft dat voordelen. Ik word vaak de weide opgesleurd omdat mijn madam denkt dat ze al los geklikt is :o

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:53

ha ditaswart, even je profiel gelezen en ik zie dat jouw ev, heel veel karakter trekken van de mijne heeft. Inderdaad wil ze ook niet vrijwillig voorop als we buiten zijn, behalve in galop hoor, dan wil ze wel erg graag voorop, maar zodra ze merkt dat de achterblijvers, wel heel erg achterblijven, gaat ook dan het tempo omlaag. En iets eng vinden??, dan moet het wel heeeel erg zijn. Maar, wel gerustgesteld nu, dat er nog 1 in haar soort is, ha ha..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:25

heb pas mijn engelse volbloed merrie weer opgepakt met rijden ze heeft zeker 1jaar stil gestaan(wel 24/7 buiten).en ze is nog steeds het zelfde hihi,wil trainen voor endurance.ze is nu 19jr maar nog steeds super fit en een bommetje

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 23:33

ook wel herkenbaar keona. Mijn vorige ev is 24 geworden en was tot de laatste dag een bommetje, maar wel heel betrouwbaar. Hoewel ze van en naar stal,meer op 2 dan op 4 benen liep.

maar deze..... geweldig paard, nog geen dag spijt, maar een sloomheid dat er vaak inzit, niet te volgen :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:27

santos schreef:
ook wel herkenbaar keona. Mijn vorige ev is 24 geworden en was tot de laatste dag een bommetje, maar wel heel betrouwbaar. Hoewel ze van en naar stal,meer op 2 dan op 4 benen liep.

maar deze..... geweldig paard, nog geen dag spijt, maar een sloomheid dat er vaak inzit, niet te volgen :o

het slomen komt me ook bekend voor bij dit ras hoor,mijn schoonvader heeft dus ook een volbloed lopen,en dit is ook zo'n rustige tante soms aan de hand inderdaad tegen het slomen aan.och ja ieder het zijne,ik ben ook echt heel blij met mijn merrie

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 00:10

vandaag dan wel uitgevonden om haar aan het lopen te krijgen. Ik had nl. de eczeem deken van de eczeem ponie, maar afgedaan en effe over het hek gehangen. het derde paard van de groep zag dat en ging finaal uit zijn plaat, van dit voor hem, vreemde tafereel. dit maakte dat de eczeemponie zelf en mijn ev, mee moesten doen..... (volgens mij hadden deze laatste geen idee waar het om ging, maar toch..)grote neusgaten, briezen en bokkend het land door met zijn drieen. Ze kan het wel......... :)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 23:10

Even pochen met mijn ev. zij won vorige week de cross. Wel een manege cross, dus niet heel echt,maar toch. Ik ben zo'n held dat ik mijn zoon en zijn vrieninnetje heb laten rijden. ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:31

Hi Santos wauw, zo stoer. En gefeliciteerd natuurlijk, super hoor! Ik hoop dat Fell hierin ook lijkt op jouw paard, het is m'n droom om ooit een cross met haar te rijden namelijk.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:09

wat voor bloed voert jouw paardje,dittaswart, misschien is het ergens wel familie. mijn paspoort ligt in de vrachtwagen, kan het nu even niet opzoeken :(