Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petitparis schreef:in mijn omgeving wordt ook steeds meer "kuil" (gewikkeld hooi, geen koeienvoer) gevoerd, omdat de stockage ervan veel makkelijker is. Maar ik geef het ook niet (tenzij het niet anders kan), ook al eten de paarden het veel liever. 't is in veel gevallen toch te "rijk" om zo goed als onbeperkt te geven...
santos schreef:Ik moet dit even van me afschrijven: heb ik het snelste paardenras van de wereld, komt ze toch altijd zo sloom naar haar voer toe??? Haar twee vaste weidemaatjes komen in volle gallop naar voren, terwijl zij sjok sjok naar voren komt??/ Ze is verdorrie de leidmerrie...?? en helemaal gek van eten??
(op dit moment staan ze 24 uur pd buiten en breng ik 's morgens en 's avonds nog een emmertje bix bij de viervoeters)
dit heeft vast niets met het ras te maken, maar met haar karakter, maar ik vind het altijd weer zo byzonder om te zien
santos schreef:ook wel herkenbaar keona. Mijn vorige ev is 24 geworden en was tot de laatste dag een bommetje, maar wel heel betrouwbaar. Hoewel ze van en naar stal,meer op 2 dan op 4 benen liep.
maar deze..... geweldig paard, nog geen dag spijt, maar een sloomheid dat er vaak inzit, niet te volgen