Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
santos schreef:mijn ev is weer een beetje schraal de winter doorgekomen. hoe lossen jullie dit op??
Sawatdeetje schreef:Let wel geef een volbloed NOOIT!! Mee kracht voer liever ruw voer wat een maagzweren hebben ze zo en dat wil je echt niet geloof me!! Een paard van ong. 400 kilo wat de meeste volbloeds wel zijn mag ik hopen heeft wen maag in houd van ong. 8 kilo en kan maar 2 kilo biks goed verdragen!
Sawatdeetje schreef:Nee nee in het algemeen omdat het heel vaak fout gaat en ik uit eigen ervaring kan spreken en andere. Dit wil besparen want het kost een hoop geld!
Sawatdeetje schreef:Ik snap zelf ok wel dat het voor alle paarden geld maar volbloeden zijn hier gevoeliger op dan de meeste andere maar dat wist je vast wel
Sawatdeetje schreef:Nou het darm stelsel van een volbloed is anders en gemaakt voor minder voer en aangezien vb die naar een particulier worden verkocht meestal te veel te eren krijgen omdat die persoon denkt dat zijn paard te mager is
Punt 2 volbloeds zijn in de meeste gevallen eerder gestrest/nerveus / opgenaaid een ook dat is een oorzaak waarom het paard maagzweren kan krijgen
En geloof je dit niet zal ik je het nummer van Bodegraven geven en zullen zij je het zelfde verhaal vertellen![]()
En hierom gaat het dus vaak fout...
classic_life schreef:Ga eens onderzoek doen.... niet alleen renpaarden hebben maagzweren, bijna 90% van sportpaarden hebben maagzweren.