[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:01

dankjewel,
over heet worden bij dravers die van mij word echt ehet als ik een zweep in de handen pak hoef ik niks mee te doen draait hij helemaal af,en als hij voor de koets loopt gaat hij hard telgangen hihi.

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:31

leuke foto's sammy1! mooi paard!
waarom gaat ze in telgang voor de koets?
de mijne doet dat ook als ze aan moet zetten op asfalt.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:11

Haha ja Cyclo, dat heeft Enya ook soms, volgens mij doe je dan toch onbewust iets met je lichaam en reageren ze daar zo gevoelig op :-)

Over eenkennig, dat is Enya zeker wel ja. Een klein beetje tweekennig (naar mijn vriend). Van andere mensen moet ze niet veel weten (snoepjes halen wel ja :D ) en ze kunnen er ook weinig mee. Ik had haar een keer gebruikt in een cursusje om onervaren mensen te leren met paarden voordraven. Want ze was altijd zo braaf, gewoon perfect. En toen wou het eerste meisje ermee lopen, werd ze gewoon omvergeslaan door Enya's hoofd en door de hal geduwd :D En in het begin toen mijn papa hoefjes wou krabben, zei hij heel overtuigd 'voet' en keek Enya naar hem >;) .
Kan ook wel veel te maken hebben met dominantie, ze is ook gewoon erg "kalm" dominant. Gewoon overwicht zeg maar. Ik heb daar weinig problemen mee gehad maar dat merk ik wel bij anderen in de omgang.

Wbt telgangen/tölt/rare dingen, ja dat kan Enya ook wel fel :D . Vooral de dralop is favoriet evenals een töltachtig iets (heb veel met IJslanders gereden en dat voelt echt net zo :D ) vooral als ze niet wil draven/niet genoeg ruimte heeft... De eerste keer galopperen wou ze op een hand niet terug draven. Ze ging gewoon net zo traag galopperen tot ze overging in tölt/stap. Telgangen heeft ze ook al gedaan, al zag ik dat pas achteraf op het filmpje ("goh ze zit vreemd"). Ja, 't is een echte denk ik :D !
Merk wel dat ze dat vooral doet bij moeilijke dingen, dus niet zozeer uit "scheefheid". Eens ze het snapt gaat het steeds beter. Hoewel draven in de bak lastig blijft (kan ze niet met haar achterbenen langs haar voorbenen).

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:45

hij doet telgangen zodra we vertrekken als hij net ingespannen is.
en hij doet dat een berg omhoog,als hij het moeilijk krijgt.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:41

Haha die springfoto's, niet slecht voor de eerste keer toch?

Vanou is niet echt eenkennig maar meer kunde kennig. Zodra ze doorheeft dat je er als ruiter de ballen van kan doet ze niks voor je. Als je wil draven draaft ze niet, als ze dan uiteindelijk gaat is het telgang en als je dan weer wil stappen blijft ze draven, dondersteen. Zodra ik dan opstap doet ze weer het allerbraafste paard van stal na :+
Als ze aan de longeerlijn gaat met iemand erop wacht ze ook net zo lang met het commando van de ruiter uitvoeren tot ik het zelfde commando geef.

Buiten is ze ook apart, ze weet precies waar ze hard mag en waar niet en gaat de stukken waar ze mag dus ook uit zichzelf galopperen bijvoorbeeld. Het voordeel bij haar is dat je als je toch niet hard wil, je haar heel makkelijk terug kan houden. Heb de afgelopen paar buitenritjes misschien twee keer aan m'n teugels gezeten om haar tegen te houden, verder is het met losse teugeltjes in 1 hand boscrossen en af en toe een sjoksjok ritje. Vooral 1 pad is erg grappig, dat is op de terugweg en daar mag ze het tempo zelf bepalen. Het eerste stukje is heuveltje af dus dan moet ze wachten, dat zeg ik ook altijd tegen haar. Zodra ik zie dat er geen honden of mensen lopen en we zijn het heuveltje af (en soms wacht ik expres wat langer) zeg ik 'ga maar' en dan gaat ze maar ze wacht dus echt tot ik dat zeg :D
In de bak daarentegen is ze meestal niet vooruit te branden, zeker niet met longeren. Daar heeft ze gewoon zo'n hekel aan, denk dat het te saai is voor haar of zo. Zodra ik haar wat harder aan het werk zet in de bak gaat het wel beter, dan is het niet meer saai en moet ze echt aan het werk wat ze blijkbaar leuk vindt. Dan loopt ze 9 van de 10 keer voorwaartser dan wanneer ik alleen simpele basis oefeningen doe...
Het vervelende is dat ik de eerste twee jaar erg bezig ben geweest met het tempo terug te krijgen en de verzameling erin, nu kan ze inmiddels keurig verzameld galopperen en draven en moeten we weer gaan werken aan het tempo dat ze ook harder kan :Y)

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:25

mijn draver is niet echt eenkennig.. Wel is hij bij mij altijd veel liever als bij andere maar hij weet tot hoever hij kan gaan bij me.. :-) voor mijn kleine pleegzusje is hij echt heel erg lief! ze is 2 en half en loopt zo met hem weg poetst hem ook regelmatig enzo...(alleen zijn benen want verder komt ze niet:P)

Als hem iets niet lukte in de bak ofzo dan werd hij wel een heethoofd..
met buitenrijden rijd ik hem ook altijd met een losteugeltje hij is erg braaf buiten maar zodra ik een stukje keihard ben gegaan is hij daarna wel aan het dribbelen en als hij echt zo'n rot bui heeft.. even een voorbeeldje.. hij wil lopen ik wil dat hij stil staat en het gaat niet zoals hij wil dan komt hij met zijn voorbenen omhoog even een strenge stem en een tik tussen zijn oren en het is voorbij gelukkig!
maar zodra ik zonder zadel een rondje buiten ga stappen dan is hij erg braaf en zet hij echt GEEN stap verkeerd.. ook laatst met mijn knieblessure dan ga ik gewoon met hem stappen aan de hand een klein stukje want ik moest in beweging blijven dan loopt hij op mijn tempo gaat niet eten en dat soort dingen :D wel heel fijn :D
kortom ik wil niks anders meer als hem! hij is echt super heeft een onwijs goed karakter en zou me geen leven zonder hem kunnen voorstellen!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:42

Haha mijn wedstrijd vrijdag. _O- Ze had echt haar dag niet. Ze wilde gewoon niet, ik denk doordat het opeens zo warm was en er zoveel vliegen waren (bij ons op stal geen last van). 165 en 167. Ach, ze deed niet raar ofzo, alleen ze galopeerde in de eerste proef alleen maar en in de tweede proef ging ze echt in slowmotion. :') Niet vooruit te branden. Kan ook een keer gebeuren.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:59

Tina is ook niet echt een heethoofd, wel is ze echt heel erg eenkennig !

Wat een lekker weertje niet ? het is gelukkig niet zo warm als gister, maar we krijgen weer slechter weer toch ?

Weet iemand nog een bitlooshoofdstel te koop ?
[EA-GZ-RP] gezocht bitlooshoofdstel !

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:20

Poco4ever schreef:
Tina is ook niet echt een heethoofd, wel is ze echt heel erg eenkennig !

Wat een lekker weertje niet ? het is gelukkig niet zo warm als gister, maar we krijgen weer slechter weer toch ?

Weet iemand nog een bitlooshoofdstel te koop ?
[EA-GZ-RP] gezocht bitlooshoofdstel !

niet zo warm als gister?!
het is hier in het noorden vies benauwd je kunt het beste op bed gaan liggen en niks bewegen :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:22

Hier ook zo warme en benauwd, midden west.
Al is het iets minder erg na de bui die net over kwam waaien.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:30

Liannee_91 schreef:
niet zo warm als gister?!
het is hier in het noorden vies benauwd je kunt het beste op bed gaan liggen en niks bewegen :+

Haha nee ik vind t niet zo warm als gister er is nu af en toe nog een windje bij, haha ik woon ook in t noorden :P

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:37

oh ghehe, klonk wel stoer dat het hier heet was.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:50

Het is hier ook benauwd, blegh. Maar iig geen voorspelde storm en onweer. Valerie staat ook lekker buiten, is toch veel te benauwd in de stallen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:53

Sempre schreef:
Haha mijn wedstrijd vrijdag. _O- Ze had echt haar dag niet. Ze wilde gewoon niet, ik denk doordat het opeens zo warm was en er zoveel vliegen waren (bij ons op stal geen last van). 165 en 167. Ach, ze deed niet raar ofzo, alleen ze galopeerde in de eerste proef alleen maar en in de tweede proef ging ze echt in slowmotion. :') Niet vooruit te branden. Kan ook een keer gebeuren.

jammer van de punten volgende keer beter laat maar zien wat een dravertje kan.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:54

warm is het zeker je gaat letterlijk kapot buiten.

mag ik aub wat vragen aan jullie ik doe mee met een foto wedstrijd van mijn dochtertje de foto is sammyhenrierachelle zouden jullie aub daar respect willen duwen ben er erg mee geholpen.
http://ctd-neuzelhoekje.hyves.nl/blog/4 ... 1dankjewel alvast,
ik weet niet of jullie hyves hebben

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:43

Linkje werkt niet! Ik krijg de melding dat ie niet meer bestaat of dat ie verkeerd is.
Hier gaan vanavond een aantal paarden naar binnen, al die mooie regen die op buienradar staat valt boven ons hoofd eruit, lekker maar niet heus.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:38

Pocoforever wat wil je voor 'n type?? Ik rijd met touwhalster en crb van 8€/stuk :D werkt schitterend Enya kan ermee wijken en alles (de draver dus :P ) en de Haflinger reageert er ook super op :-) !!

Hier ook nog erg benauwd weer, al dondert en regent het nu eindelijk!!!! :)) . Paardjes blijven hier lekker buiten, ze mogen kiezen waar ze lopen :-) (hebben uiteraard schuilstallen).

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:15

Ik heb Vanou toch binnen gehaald, er is wel een container maar dat is ook niet alles met dit onweer en Vanou gaat daar niet in. Daar komt bij dat het vrijwel de hele nacht zo blijft dus dan staat ze binnen veel fijner met een flinke pluk hooi en een dikke laag stro.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:25

Delaja schreef:
Linkje werkt niet! Ik krijg de melding dat ie niet meer bestaat of dat ie verkeerd is.
Hier gaan vanavond een aantal paarden naar binnen, al die mooie regen die op buienradar staat valt boven ons hoofd eruit, lekker maar niet heus.

http://ctd-neuzelhoekje.hyves.nl/blog/4 ... _state__=3
doet deze het wel?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:26

ponyzotje schreef:
Pocoforever wat wil je voor 'n type?? Ik rijd met touwhalster en crb van 8€/stuk :D werkt schitterend Enya kan ermee wijken en alles (de draver dus :P ) en de Haflinger reageert er ook super op :-) !!

Hier ook nog erg benauwd weer, al dondert en regent het nu eindelijk!!!! :)) . Paardjes blijven hier lekker buiten, ze mogen kiezen waar ze lopen :-) (hebben uiteraard schuilstallen).

dit hebben wij ook ze hebben een stal waar ze in kunnen maar met regen staan ze juist buiten vinden ze heerlijk.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:51

mijn stoere draver staat zodra het harder regent dan miezerregen in de schuilstal hoor :P als ik op het wieland bezig ben is ze er sneller dan ik ;)

link doet het ik heb alleen geen idee waarop ik moet drukken :P kan aan de examens liggen, kom op een hyves profiel

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:55

ja daar zijn foto s waar je op kunt respecteren,daar heb ik een foto van mijn dochter in het gras.
sammyhenrierachelle is mijn naam daar,zijn 3 paginas eentje staat ze tussen.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:00

* kijkt > lest het verhaaltje > Ah ok foto gevonden> Klikt op foto > doet niks > kijkt nog eens goed ..... |o

Je moet een hyves account hebben dat heb ik niet sorry

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:03

haha lol die vind ik goed dankjewel voor de moeite geweldig :D +:)+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 03:58

Pff wat een weer zeg :( zweet brak me al uit met stil zitten. Ik heb vanmiddag een vliegendeken gehaald, we zijn verhuisd bosrijker gebied en icm water -> dazen :( Gezien melis zwary is vos, schimmel en haflinger zit het arme paard onder de bulten. Dus tijd voor wat bescherming op de ergste dagen (zoals de afgelopen) eertst een bucas gehaald, maar dat was net een tent, nu heeft ze een mooie Rambo :) en gaat als wit paard door het leven :p
En haha, toen ik aankwam was de staleigenaresse de waterbak aan het vullen, en af en toe de straal omhoog. Stonden ze dan, onder de douche, bij te komen van het benauwde weer :p

Doe mij trouwens maar minder warm hoor, vind dit niets, bah. Werken in deze hitte is helemaal een hel en dan ook nog al die stomme flurry's draaien.. :(