De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 12:25

Hai Andries,

Gaat het goed met Dirty? Wat is dat met een hoofdwond?

groetjes Margreet

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:43

momenteel hebben wij Irish summerland op stal staan.
Papa is Bretigny

Andries24

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:22

hallo Margreet

ja klopt,
ik werkte toen intern bij een paardenbedrijf en had een week vakantie.
toen ik terug kwam vond ik Dirty met een enorme hoofdwond,er lag een groot lap vlees los op zn schedel.
volgens de bedrijfs eigenaar was het nog maar net gebeurt en had hij daarom nog geen dierenarts gebeld.
maar toen ik hem vond zat zn hoofd en hals onder de opgedroogde bloed en pus en de wond was al zo geïnfecteerd dat het enorm schuimde,en dan kunnen we allemaal wel na gaan dat het niet net gebeurt is.

ik heb natuurlijk meteen mn spullen gepakt mn paarden ingeladen en ben der vandoor gegaan.
het heeft ruim 3 maand geduurd voor de wond volledig was gesloten,
maar het trauma die ik der bij heb opgelopen ben ik nog steeds niet van af.
wat een vreselijk gezicht was dat,

gelukkig gaat het ruim 2 jaar later helemaal super met Dirty en loopt hij nu met mn kwpn'r in een mooie grote stal met een grote overdekte uitloop,en nu hij de hele dag kan bewegen heeft hij ook geen koliek weer gehad.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:08

Ben gisteren nog eens op een oude oefenrenbaan gegaan. Waaaauuww :D Hahahaa zo een smeerlapje! Na 10tal maand, krijg ik enorm veel ocmplimentjes over ons dressuur/piste werk. Gisteren op de oefenrenbaan, ja alles vergeten van de vorige maanden en we nemen lekker het bit vast en galoperen gewoon door! Blijkbaar liggen de herinneringen nog zeer dicht bij :P Smeerlapje! Toch zalig he :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:20

haha dat ken ik, de mijne is maar een klein jaar in training geweest en sindsdien af en toe op de renbaan geweest en die weet perfect waar de anderen normaal in galop de chasse gaan en wanneer de opwarming erop zit en er een stevige canter inzit. En als ze niet mag van mij, maakt ze een smerig hupsje, om haar bit te kunnen vastnemen en weg is ze. Maar haar koppie en de oortjes naar voren: Ze geniet er echt van

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:28

mijn ev heeft 1 jaar in wassenaar in training gestaan. ik neem dan automatisch aan dat ze ook op het strand gelopen zal hebben. Hoe komt het dan toch dat ze niets met zeewater heeft??

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:38

Wij hebben hier ook EV's staan.

Momenteel staat Shiny Blue (v. Turtle bowl) hier nog maar die is verkocht. Sinds donderdag is er nog een nieuwe bij nl. Fantastic News. Ook hebben we een 2-jarige zoon van Volfonic die een paar weken geleden zijn debuut heeft gemaakt.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:47

Volgens mij heb ik een engeltje, want ze heeft bij mij nog nooit het bit vastgepakt om er vandoor te gaan, ze hupst en springt wel als ze heel graag wil galopperen, vooral op de terugweg naar huis :D, maar daar blijft het dan ook bij. <3 nog steeds in love na een jaar

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:24

@dittaswart: op wandeling doet de mijne dat ook niet, alleen op een renbaan. op wandelingen hupst ze ook wel wat als ze weet dat er kans is op galop, zeker op lange brede zanddreven :D maar nee "stout" is ze alleen op "haar terrein"

gisteren waar zalig kunnen doortrainen. ze doet zo haar best

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:23

Haha dan ga ik maar niet oefenen op een renbaan, heb haar 2x in een hele grote wei laten gaan hier in de uiterwaarden en dat gaat echt heel hard (ondanks het feit dat ze als renpaard niet zo succesvol was, haha). Ik moet nog daar komen dat ik denk dit is echt heel gaaf, nu dacht ik vooral als ik val ben ik echt heeeeeel zielig, hoorde de sirenes al bij wijze van spreken... Maar Winterfell galoppeert heerlijk, zet eigenlijk geen stap verkeerd, komt denk ik meer door mn andere paardje, die kan opeens opzij springen en dan lig je er zo naast, zal Winterfell niet zo snel doen. Wij hebben hier onderaan de dijk brede stroken met gras en daar kun je een lekker stuk galopperen, is ook mooi gelijk, op de terugweg naar huis is ze daar nog wel eens vervelend als ik vind dat je ook in andere gangen naar huis kan, rustig stappen of zo. Vooral de dijk omhoog in galop vindt Fell erg leuk. Net mn eerste les gehad, doet ze zo dr best, als je eenmaal vertrouwen hebt doen ze alles voor je, maar toen degene die les kwam geven even voor haar stal stond om haar te aaien was ze bijna een vinger kwijt :o het ging echt heel goed, beter dan ik had gedacht. Nu nog oefenen op mooi rond worden in de bochten.. maar dat komt zeker goed.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:43

komt vast helemaal goed met jullie :)
als een EV in zijn "action" komt (zoals ze bij ons op stal zeggen), dan denken ze alleen nog maar "vooruit" er mag bi wijze van spreken een bom naast hen vallen, ze lopen gewoon rechtdoor.
Ik heb ondertussen al 3 EV's herschoold, alleen diegene die te slecht was om te koersen, heeft de mentaliteit van te denken dat ze de allersnelste is :D Ze geeft niet af, gelukkig is ze heel werkwillig, want haar temperament zit haar soms wel eens in de weg. En als ze je niet moet, tja dan kan je beter iets anders gaan doen. Een lesgeefster wilde er ook eens op en mijn paard ging alleen nog maar achteruit, zelfs met zweep. Ach ja, zo'n fel, maar eerlijk karakter is goud waard.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:08

Inderdaad zeer werkwillig :) Op 10 maand zijn we zo vooruit gegaan! Er zit nu een zalige comfortable stabiele galop in, mooi aan de teugel, overschakelingen naar draf, mooie rechte lijnen. Ja het lukt allemaal :) Eerst was dat een zeer onrustige galop, gans scheef, neus op de grond (letterlijk op grond, zand op neus..), snel, bit vast nemen etc. Ben super blij met de mooie evolutie! Lesgever ook trouwens :p

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:25

Idd, die actie's vind ik juist zo geweldig aan die paarden.

Ik heb dit weekend voor de eerste keer op de nieuwe gereden. Het is een 4-jarige waar we toch wel wat van gaan verwachten na de winter. Momenteel doen we nog alleen maar een 4 à 5 keer per week een canter, snelwerk laten we nog ff achterwegen tot dat ze mooi op gewicht is aangezien ze erg mager is. Het is een schat van een beest, zowat bomproof, erg werkwillig. Echt een top paard!

Notoriously

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:48

THHIRZA schreef:
ik verzorg een ex ren paard engelse volbloed

ik vind het eigenlijk niet zo'n fijne sport :(

het paard is ook aardig verpest na 2 a 3 jaar oefenen
en veel getop galopperd mr. nu weer normaal en is hijw eer wat rustiger buiten en loopt wat meer nagefelijk maar hij is nogsteeds kei hard in zijn mond DAARDOOR :(

maar vroeger was het ook nog is zo dat als je hem op zijn plek wou zetten dat hij het neit begreep en heel druk werd omdat hij dacht dat hij daarna weg mocht spurte :?

iemand begrip waarom ik dat vind ?

Dat dit paardje hard in de mond is komt niet door het rennen, maar gewoon omdat hij de dressuursport niet gewend is. Bij de renbaan trekken ze namelijk niet aan de teugels, want dan houd het paard in. Ik heb zelf ook een volbloed van de renbaan en hij heeft niet ook gehad, maar heb dit er al snel uit gekregen.

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:44

_AlMaraam_ schreef:
Wij hebben hier ook EV's staan.

Momenteel staat Shiny Blue (v. Turtle bowl) hier nog maar die is verkocht. Sinds donderdag is er nog een nieuwe bij nl. Fantastic News. Ook hebben we een 2-jarige zoon van Volfonic die een paar weken geleden zijn debuut heeft gemaakt.

Een kind van Turbo Blue, nu als die net zo goed wordt als de moeder, dan valt er nog wat van te verwachten.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 13:00

wij vonden ze wat minder eerlijk gezegd. We hebben nu een dochter van Invincible Spirit, daar verwachten we ook wel wat van.

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:53

_AlMaraam_ schreef:
wij vonden ze wat minder eerlijk gezegd. We hebben nu een dochter van Invincible Spirit, daar verwachten we ook wel wat van.

Hoe is die gefokt van Invincible Spirit? Ben wel benieuwd!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:39

moeder is Fantaisiste, als je dat bedoelt ;)

ashleytweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:38

Ik heb jammer genoeg geen : (

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:14

Toushie schreef:
momenteel hebben wij Irish summerland op stal staan.
Papa is Bretigny

Sorry dat ik zo binnenval :+ Maar heb je misschien een foto van haar? Wij hebben Indy Summerland op stal!

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:33

Indy en Irish Summerland hebben behalve de achternaam niets met elkaar te maken. Indy heeft die achternaam omdat zij indertijd door A. Kooij Holding Barendrecht B.V. als veulen is aangekocht in Engeland, er staat achter haar naam (GB) en een kruisje, dat was indertijd het teken dat merrieveulens die voor een bepaalde datum waren aangekocht, startgerechtigd waren in de klassiekers. Irish is wel gefokt door A. Kooij Holding Barendrecht B.V., heeft ook geen kruisje. Indy heeft nooit gelopen, Irish drie keer. Je kunt e.e.a. terugvinden op de website van de NDR
www.ndr.nl

Sawatdeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:24

ik heb een Engels volbloed merrie van 6 jaar ik heb haar zelf van renbaan om geschold naar dressuur(L1 + 3)/ springen(B + 3) ook is ze in middels al eens bitloos gestart (L1 + 1). ik ga haar in de zomer voor het eerst eventing starten
ik doe nu de sport opleiding op NHB deurne met haar wat ze super doet.

wat ik heel graag zou willen tonen aan de wereld is hoe mooi dit ras is aangezien zoveel mensen er bang voor zijn. wat ik zeker heel jammer vind wat dit een een prachtig ras met een eerlijk karakter. het zijn paarden dat als ze je vertrouwen voor je door het vuur gaan en er is niks zo mooi als een paard dat volledig voor je wil gaan. ook zijn de meeste bang omdat het vlotte paarden zijn maar tegn woordig willen we alleen nog maar hard werkende paarden dus wat is er mis met het engels volbloed ?c ze willen werken en dat ze dat compenseren door hard te gaan? ze willen tog werken!?

dus kort om ben ik supper trots op mijn engels volbloed merrie en is het zekker een heel fijn goed en veelzijdig paard waar je veel lol mee kan beleven.
en ik baal dat het ras z'n slechte naam heeft terwijl het prachtige paarden zijn met een supper karater!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:10

@sawadeetje: ik begrijp je volledig en ben ook volledig weg van deze dieren en heb zelf ook absoluut een droom ve paard voor op wedstrijden ed MAAR mijn ervaring en die van mijn instructie, die tevens EV's fokt en traint naast haar activiteiten als dressuurinstructie (internationaal pony's), is dat de meeste ruiters niet met het karakter ve EV weten om te gaan en een EV vergeeft niet zoveel als een lager in het bloed staand paard. Imo ook de reden dat er nu steeds vaker bloedlijnen (hoog in het bloed staande paarden) de stempel ''moeilijk'' krijgen.

Sawatdeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:00

Ja maar zijn ze moeilijk te rijden omdat het hele goede knollen zijn die juist wien werken?
Of om dat ze zo zijn omdat ze het zo wel leuk vinden?

Dat begrijpen ze niet EV zijn echte werkers en zolang je ze dit laat doen zijn ze supper zoals ik al zij hb ik die van mij al een bitloos gestart met alleen een neusriem voor de rest is alles te scherp voor haar omdat ze gewoon supper aan me hulpen is En dus niet omdat ze druk is ook doet ze alles braaf zoalang je haar maar werk geeft en tege woordig zien mensen ze als hopeloos maar dat komt meer omdat wij de paarden tegenwoordig niet meer echt laten werken want dat is gewn een feit een volbloed is niet het soort paard wat van vrij houd

Ik weet niet vind het heel erg dat mensen het niet eens durven te proberen want als ze het ras echt kennen zullen ze verkocht zijn !!

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:54

Ben het met PP eens. Je MOET de EV in zijn/haar waarde laten anders kom je nergens en de meeste mensen willen nu eenmaal snel resultaat hebben en hebben te weinig geduld om met een EV om te gaan.
Ze willen inderdaad best wel werken, maar niet onder dwang