Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:16

espritje schreef:
Mag ik deze combinatie even spammen, het is dan wel geen draver, maar toch!!!!!!

Welke..?

Leuke draver, LaMais! ook lichter in z'n zomervacht he? Die van mij is zomers ook altijd veel lichter dan swinters :)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:43

Dabo schreef:
espritje schreef:
Mag ik deze combinatie even spammen, het is dan wel geen draver, maar toch!!!!!!

Welke..?

Leuke draver, LaMais! ook lichter in z'n zomervacht he? Die van mij is zomers ook altijd veel lichter dan swinters :)

Oeps foutje!!
Dat krijg je als je een topic plaatst, wat iedere keer foutmeldingen geeft. waardoor je heel boos en ongedulidig word, dan vergeet je gewoon de link! :o
[RIJ-ITP] Na lange tijd eindelijk weer Noa(7) en Tim!
Deze!

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 13:56

Ja ik dacht ik, ik mis wat. Heb gereageerd hoor :D

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:28

Ik had het gezien, dank je wel!

LaMais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:55

Bedankt allemaal, hij is ook zo ontzettend leuk :D

charmedxlove We zijn nu vooral bezig met het over de rug rijden en ontspanning bevestigen in draf, binnenkort wil ik tijdens onze les ons eerste galopje gaan proberen! :)
Dabo Ja grappig is dat he! Hij is nu nog donkerder dan op de rij fotos. Zal morgen als het droog is wel een foto maken. 's zomers is hij heel licht, vind ik wel mooi :o haha

Soraya198

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:41

Bij ons op stal kwam een draver die op de kortebaan gereden had! Weet niet of je hem kent wij noemde hem Damage zal ook ongeveer zo heten! Hij moets helemaal leren rijden,Wat hij goed kon was buigen. Helaas is ie nu al een hele tijd weg

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:23

Ik had ook een draver was volgensmij niet goed genoeg voor het koersen en het was mijn eerste pony en wist ik veel dat het een draver was , 3 super jaren gehad. uiteindelijk L1 dressuur en toen had k zoiets ik kan nooit hoog komen en al helemaal niet in het springen en dat is wel wat ik wou.. Met pijn in mijn hart dat beestje verkocht jeetje huil er soms nu nog wel om! wat was die lief , die deed alles voor je . Buitenritten vond die ge-wel-dig . Maarja je kan niet alles houden en soms moet je keuzes maken...

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:22

Twinklebel wat een gave foto's!

Ik heb laatst weer een FNRS wedstrijd gereden, resultaat was ik trots op!
3e met 220 punten :D

Ik vond het wel minder goed gaan dan de vorige keer..

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:31

Een clubgenoot van mij (wel al 12 jaar terug) was Z2 met haar draver daarna nog Z mer een tuiger nu heeft ze een rijpaard

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 00:18

en met dat rijpaard wil het zeker niet zo hihi. Zal je net zien.
Z2 met een draver, super zeg!!

Punten van een fnrs wedstrijd zeggen mij niet zoveel, 220.. is dat veel? Denk het wel? Gefeliciteerd in elk geval met je prijs, blowdiene :)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:43

Z2 met een draver, daar zou ik dan wel graag eens foto's ofzo van willen zien! :j Knap hoor.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:01

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:02

Ik zie goede wedstrijdresultaten voorbij komen en verhalen over dravers die het ver geschopt hebben, knap hoor!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:48

Dabo schreef:
en met dat rijpaard wil het zeker niet zo hihi. Zal je net zien.
Z2 met een draver, super zeg!!

Punten van een fnrs wedstrijd zeggen mij niet zoveel, 220.. is dat veel? Denk het wel? Gefeliciteerd in elk geval met je prijs, blowdiene :)

Dankje, was er wel blij mee :P
Als je 210 punten haalt heb je 1 Promotiepunt, dus 220 is opzich wel goed.
Meer dan 1 PP kun je trouwens ook niet halen ;)

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:32

Afbeelding

Afbeelding

:) was mijn draver

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:36

Netjes hoor!

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:20

Hallo.. :)

Zit al een tijdje jullie topic te volgen, en wil eigenlijk toch ook wel gezellig meekletsen.

Zal me eerst even m'n paardje voorstellen..
Afbeelding
Dit is Lorenzo, 12 jaar jong, en ontzettend lief.. Heb hem nu bijna 1 jaartje. We weten niet helemaal 100% zeker of het draver is.
Misschien kunnen jullie er iets uit halen. Want denk wel dat er zeker draver in zit :)

Toen ik hem net had gekocht was hij heel dun, en zag je z'n ribben.. Nu bijna een jaar later ziet hij er beter uit :) Wat voller :)
We zijn nu nog puur recreatief bezig.. Over 3 weken gaan we verhuizen naar een andere stal met binnenbak en een goede buitenbak. Het is de bedoeling dat ik dan serieus ga dressuren met hem.

Hieronder nog wat foto's van hem.. Ben benieuwd :) (rijfoto's komen nog) :)
Afbeelding
Afbeelding

Gr..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 13:01

Leuk paardje! Maar als je hem al bijna een jaar hebt, mag je je onderschrift wel eens aanpassen whaha :D

Ik heb eindelijk het perfecte zadel gevonden! Had een nieuwe Thorowgood T8 gekocht, maar die bleek gewoon niet passend te krijgen, kreng bleef maar schuiven :( Paar keer de zadelmaker erbij gehad, steeds weer wat aanpassen, maar ik was niet tevreden. Gelukkig heeft ze het zadel teruggenomen, en heb ik het geld terug gehad..
Toen heb ik Stubenitsky gebeld, die is langsgeweest met wat zadels, en daar zat de perfecte tussen. Een KN Symphonie is het geworden. Ligt super, blijft goed liggen, en ik wen er ook wel aan hahaha. Komt wel goed.
Wedstrijden heb ik even uitgesteld tot April, bij gebrek aan motivatie. Trainen gaat goed hoor, maar ik heb geen zin in die druk. Komt wel weer, als het wat warmer wordt denk ik haha.

Jouw foto's zien er ook netjes uit, Juliee :)

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:09

@Dabo; hahaha ja inderdaad.. het was me nog niet eens opgevallen=).. Fijn dat je nu zadel heb die goed zit=).. Heb het hele topic doorgelezen en alle foto's bekeken.. jij heb echt een mooi draver=).. Mooi voorbeeld voor velen die een draver hebben, denk ik=)

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:27

Welkom Millene, leuk paard indd!

Fijn dat je eindelijk een zadel hebt dabo, gelukkig hebben ze die Thorowgood dan nog terug genomen...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 17:56

Dankje, Millene.. Ben ook wel héél blij met haar :) <3

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:09

leuk dier Milene
fijn dat je nu een goed zadel hebt Dabo, ik had bij mn eerste paard ook een KNSymfonie zat heerlijk altijd, hoop dat je er lang van mag genieten
Heb zelf de hele week niet gereden, had oorpijn en lekkage in huis door bevriezing en Saar moest bekapt worden en smid deed moeilijk, dus even een weekje niets gedaan, morgen maar weer eens gaan longeren, ze had wel los gestaan en in de trainingsmolen, maar is toch anders als echt rijden.

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 20:46

Dankjewel AramisJames & Miepie77..

Helaas kan ik ook niet echt lekker rijden.. de bak is nog steeds bevroren bij ons :( maar nog 3 weekjes en dan verhuizen we naar een andere stal, met een binnenbak en een goede buitenbak :)

Hoe doen jullie het eigenlijk als jullie niet kunnen rijden in de bak? Ik ga dan meestal wandelen met m'n paardje, zodat hij toch lekker beweging krijgt :) En wat doen jullie?? :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 20:53

Ik kan altijd rijden omdat we een binnenbak hebben. Verder zijn de paddocks goed, dus kunnen ze gewoon los (omstebeurt..) en de longeerbak is ook top, dus dat kan ik ook gewoon blijven doen. :)
Misschien dat ik morgen even een stukje langs de weg ga stappen, weer even wat anders!

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:42

@Dabo; Okay, dat is inderdaad wel lekker. Wij hebben helaas een hele slechte buitenbak.. Dus die is ook al ruim anderhalve week bevroren. Verder moeten wij altijd de paarden zelf in de wei zetten en binnen halen. Aangezien we met 9 pensionpaarden 1 weiland moeten delen, is het vaak passen en meten, en om de beurt. Dus meestal ga ik dan lekker wandelen.. :) Maar zoals ik al zei.. nog 3 weekjes :) Lijkt me heerlijk :)