De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:58

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:27

Oh dank je wel! Wat worden die paarden weinig uitgebracht? Of zie ik dat verkeerd?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 16:36

De een wat meer als de ander maar zoals in het dressuur en springen zul je niet zien

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:39

Ok dank je wel...

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:00

Ik ben meer een stille meelezer :) Ik heb me al eens gemeld met mijn verzorgpaardje van 10jaar :)
Hij heeft tot 7j gekoerst in Frankrijk, daarna 2 jaar rust op weide. Sinds december terug aan het werk en sinds maart wekelijks les en 2tal x week piste werk.

Het gaat super goed! Ben super blij met zijn prachtige evolutie!
Nu is het zo dat ik opzoek ben naar een zadel dat ons beide past :) Aangezien dit allemaal EV rijders zijn, dacht ik dat ik hierwel goed adviezen kan ontvangen *\o/*

Even info ivm mij: 21jaar, 1m65, 56kg. Momenteel problemen met huidig wintec zadeltje met absoluut geen stille en correctebeenligging (zadel helpt absoluut niet)
Kan iemand mij iets aanraden ?

Reageren kan hie rin het topic of via bp

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 23:29

afgelopen zondag fotoshoot gehad met Naldo en deze foto wilde ik alvast met jullie delen:
Afbeelding

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:32

wauw, echt gaaf!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:35

hoi crazygirl1. Bij mijn eerste ev, had ik enorme moeite om een passend zadel te vinden. Hij bleek maat s te hebben ipv de meest voorkomende maat m.

Dit zadel was een gewoon divoza huiszadel. Na deze ev heb ik een kwpn er gehad en heb dit zelfde zadel weer tot m laten ombouwen. Mijn huidige ev, past dit zadel als gegoten, dus dat ligt er bij mij op..

Volgens mij en ik ben geen expert; heeft die onrustige beenligging met jouw te maken en niet met het zadel. Corrigeer me als ik het fout zie ;)

mooie foto kirkylover :D

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:41

Bedankt Santos. Mijn beenligging is zeker door mijn niet correcte houding. Mijn lesgever heeft al 2x op mijn zadel gereden (wegens enorm protesteren en uittesten van mijn oohh zo lief EV. Zoals jullie als EV kenners wel weten, kunnen ze dit heel goed :p) en hij heeft me meerdere maals gezegd dat dit zadel mijn benen uit elkaar duwt en mij naar voort duwt en dus mijn beenligging absoluut niet helpt..
Zijn rug blijft ook onbespierd en dus vermoed dat het zadel ook dit kan beïnvloeden.

Ik ga 1 zadelmaker bezoeken en ook een ruitershop contacteren om 2 adviezen te ontvangen. Hopelijk zo een passend zadel vinden :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:08

ik werd door m'n wintec ook enorm voorover geduwd en en mijn benen lagen altijd heel beeegelijk veel te ver naar achteren. Ruglijn was ook enorm gespannen en bespiering rond schoft werd minder. Dus een zadel doet veel...

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:29

Hi Crazygirl. In de bit van deze maand staat toevallig een artikel over een passend zadel vinden voor de ruiter, misschien heb je er iets aan. Ik heb een zadel van knightrider (wel leren versie) voor mijn Engelse volbloed, maar ik heb uiteindelijk iemand laten komen om zadels te passen, want ik kwam er zelf niet uit. Ik denk dat je dat het beste kunt doen en dan hopen dat er verschillende zadels zijn die op je EV passen zodat jij kan kiezen welke jij het beste vindt zitten, succes hoor

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:44

|o Ben langsgegaan bij de zadelmaker met zeer recente fotos. Hij heeft momenteel 1 zadeltje dat zou kunnen passen. Toevallig moet hij morgen bij de manege 20m verder dan mijn stal. Hij zal dus morgenavond met zadel langskomen om te passen en op te meten om eventueel de kussens en dergelijke aan te passen.

Ik met mijn blijdschap (had niet verwacht dat het zo snel ging gaan) niet achter het merk ofz gevraagd. Heb wel allerlei andere vragen gesteld, die had ik al voorbereid :D Vragen zoals: rijden met of zonder bontje / rug zal ontwikkelen, wat dan? / wat is ideaal zadel voor ons als duo?/ prijs? / ...
Waar moet ik morgen op letten? Wat vragen? :)* :)*

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:23

geen idee want als je naar C gegaan bent, dan krijg je heel moeilijk info los. Bij mij is die geweest, heeft een zadel op de rug gelegd, gekeken naar mij. Alleen gezucht "veel schoft, korte rug en toch minimaal zoveel inch nodig" Maar zadel ligt wel als een huis en ik zit in een salon. Man heeft mij nooit op een paard gezien...
Ik heb ondertussen al meerdere passers over de vloer gehad, maar hij babbelt mij gewoon onder tafel :o

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:48

Ja ik ben bij hem langsgegaan. Ergens denk ik dat hij veel ervaring heeft en wel zal weten wat hij doet. Maar langs andere kant, ja, vriendelijk maar ergens rare (mysterieus.. kan het niet echt uitleggen) meneer :p Je moet uiteindelijk toch een vreemde vertrouwen dat hij je het correcte zadel verkoopt aan een correcte prijs..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:52

idd "speciale" man. Wat 2de handszadels betreft heb ik geen idee. Mij wou hij alleszins geen 2de hands verkopen omdat het zowieso niet ging passen volgens hem. Een nieuw zadel door hem laten maken is prijs/kwaliteit echt wel ok.
MAAR je moet hem natuurlijk wel vertrouwen, want goed onderbouwen waarom doet hij niet

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 00:13

rustig he, mijn ev tje heeft haar regendeken maar op, deze week, want ze stond te rillen van de kou |(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:25

Jeeeeeeej de Arc begint bijna!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:47

ik kom ook even binnen hopsen als het mag..
Altijd al gek geweest van de engels volbloed.. Begonnen met een paint horse , met afstammeling van Three bars..
Was voor zo'n 70% thoroughbred.,
Daarna een kwpn merrie van Rex magna.

En nu ben ik in het bezit van een Nrps ruin met als Vader Learn by heart. :)
Afbeelding

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:10

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:08

Mooie foto PP.
Hij heeft wel een volbloeden snuitje Linds, maar verder is ie wel erg fors hihi

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:17

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:33

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:50

EV's kunnen gewoon alles haha :Y)
Ziet er goed uit hoor dat dressuren, voortaan wel lachen hè!
(ik kan dat ook niet hoor als ik me concentreer)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 22:52

Andries24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 01:52

ik ben de trotse eigenaar van een echte topper.

Dirty Dancer

verdere info zou voor de kenners niet nodig zijn :)

en hij doet het nog steeds,niet kapot te krijgen!