Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:09

Die viel me ook al op -O- en op het laatst snel de telefoon wegstoppen. Ipv de pony vasthouden

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:09

Ahhhh wat geweldig... dat commentaar er ook bij en dan die pony's die zo hard hun best doen en eigenlijk helemaal niet zo heel hard gaan.... Dit is toch genieten.... Schitterend.

Ibbel

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:11

Viel me trouwens ook op dat de ponies tegen het eind een stuk ruimer liepen dan bij de start. Ze moesten echt even loskomen. Verder waren ze een stuk makkelijker te corrigeren op aanspringen in galop dan de 'echte' dravers :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:19

Ze gaan dan ook geen 50 km/u, dat is inderdaad iets makkelijker terug nemen :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 09:20

Ik vind het prachtig hoe ze tussen het publiek door hun pony's los stappen, soms al 2 uur van tevoren. Hele verhalen tegen hun pony's vertellen
En dan bij de start die serieuze gezichten, met een big smile na de finish en een klopje op de kont van de pony. Plaats maakt de meeste kids niet uit.
Er is voor iedereen een prijs.

Dit zouden Meneer Anton en Aladdin ook geweldig vinden, maar die zijn met hun 1.48. Te groot reglementair. Zou ook niet eerlijk zijn..... Die gaan zo hard

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:30

In de blog is reclame gemaakt door iemand voor een online dravers krant en daar zag ik ook foto's van de draverij voor ponies langskomen. Ik vind dat zo geweldig en ook heel erg grappig!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:43

janouk schreef:
Voor de echte liefhebbers

De mini draverij op Alkmaar, de jeugd heeft de toekomst, mogen de kids ook met hun Pony's de baan op voor een mooie koers tussen de koersen door, dus voor het grote publiek op de tribune. Heel spannend voor ze.

Ze starten op verschillende afstanden, al naar gelang wat ze presteren in de vorige koersen

Geniet van de jeugd

[ Video ]

Wat leuk!
Mini draverijen had ik nog niet gezien, wel mini "Grand National" waarbij een horde bloedfanatieke shetten over bezembakjes heendenderen. :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:16

Gefeliciteerd met jullie mooie 3e plaats. Op naar de volgende klassering

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:30

De mini-dravers starten op 500 meter als ze beginnen met koersen, maar de gene die het goed doen starten soms wel op 620 meter! Doen ze het helemaal niet zo goed kan het zelfs zijn dat ze op 490 starten.
Waaronder het broertje van mijn super Roos, de grote zwarte Dayton. Hij mocht in beide koersen achter aan starten, op 620 (in de kleintjes koers) en 610 meter(in de groters koers).
Mijn pony's hebben ook wel mee gelopen, maar nu geen pikeurtjes meer (en die van mij denken dat ze een vaardigheid in komen zodra de speaker begint, dus een heel verzamelde galop vinden ze dan leuker om te doen :') ).

Er zijn ook echt wel mini-pikeurs die doorstromen naar het echte werk.

Helaas mogen volwassenen niet meedoen -O- .
Mini Grand National was een show-team van het stamboek.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:34

Mini / Shetland Grand National is (of was?) een vaste rubriek tijdens the Horse of the Year Show in London. En daar vandaan uitgebreid naar andere shows en wedstrijden, als pauzerubriek. Volgens mij ook wel tijdens NL indoorwedstrijden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:19

Mag ik hier even een off topic vraag stellen?
Wil er geen apart topic voor openen en hier zitten toch best veel mensen met verstand van zaken!

Wij gaan donderdag met vakantie naar Zuid-Duitsland. Mijn man vindt het altijd leuk om via Zeturf te kijken naar en soms wat te spelen op koersen in Nederland, Duitsland en Zweden.
Nu waren wij in september ook al in Duitsland en dat lukte dus niet. Contact gehad met klantenservice Zeturf en zij gaven aan dat het idd niet mogelijk is in Duitsland te kijken en/of te spelen. Weet iemand hier wellicht via welke Websites dat wel zou kunnen? Spelen hoeft niet, maar de koersen live volgen via beeld zou wel heel leuk zijn

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 15:13

@thequeenmam kan je geen koersen in Duitsland kijken via youtube

Wettstar live uitzendingen van de diverse banen in Duitsland

https://www.wettstar.de/index.php/home.html

Maar de Nederlandse en Zweedse banen weet k niet anders dan zeturf

Net bericht gehad. Zowel Echo Oldeson als Madness zijn fit en vrolijk op de wei na de koers van gisteren goed te horen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:24

thequeensmum schreef:
Mag ik hier even een off topic vraag stellen?
Wil er geen apart topic voor openen en hier zitten toch best veel mensen met verstand van zaken!

Wij gaan donderdag met vakantie naar Zuid-Duitsland. Mijn man vindt het altijd leuk om via Zeturf te kijken naar en soms wat te spelen op koersen in Nederland, Duitsland en Zweden.
Nu waren wij in september ook al in Duitsland en dat lukte dus niet. Contact gehad met klantenservice Zeturf en zij gaven aan dat het idd niet mogelijk is in Duitsland te kijken en/of te spelen. Weet iemand hier wellicht via welke Websites dat wel zou kunnen? Spelen hoeft niet, maar de koersen live volgen via beeld zou wel heel leuk zijn

Wettstar idd.

Kijken kan afhankelijk van de baan via youtube (Hamburg of Monchengladbach) of Facebook (Gelsenkirchen - Gelsentrabpark).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:44

janouk schreef:
Net bericht gehad. Zowel Echo Oldeson als Madness zijn fit en vrolijk op de wei na de koers van gisteren goed te horen.

+:)+ +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:24

Koper schreef:
janouk schreef:

+:)+ +:)+

Fijn belangrijkste bericht waarmee wedstrijd avontuur weer goed is afgesloten, is weer binnen *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 15:45

Foto van zondag als Madness de baan op komt............

"Hallo allemaal, lekker volle tribune, ik ben er..............laten we beginnen", aldus Madness. Pretletter heeft er zin in.

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:53

Alsof ik naar mijn Dravebier zit te kijken :)) Die kleur, die blik, dat fanatisme :D Lekker lopen jongens, daarvoor ben ik hier :D

Het is dat mijn beestje een halve draver was, maar anders zou ik denken dat Madness zijn long lost twin is :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:57

Leuke foto :) Zou het kunnen dat hij de fotografe herkende? ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 16:24

Karin schreef:
Alsof ik naar mijn Dravebier zit te kijken :)) Die kleur, die blik, dat fanatisme :D Lekker lopen jongens, daarvoor ben ik hier :D

Het is dat mijn beestje een halve draver was, maar anders zou ik denken dat Madness zijn long lost twin is :D

; :D :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 16:25

Koper schreef:
Leuke foto :) Zou het kunnen dat hij de fotografe herkende? ;)

Vast <3 Hij keek mij recht aan.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:28

Ik ga zo mijn beeldmateriaal eens op de computer zetten. Wat een drukke hectische week hier weer zeg!

Wat een mooie foto!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:29

Madness weet dat hij mooi is en kijkt met plezier naar je. Mooie blik die hij laat zien. Leuk!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:48

Karin schreef:

Ik zat me hier af te vragen wat voor soort bier dat nou ooit mocht zijn :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 17:59

Vader was een Arabische volbloed, moeder was een Manza Buitenzorg x Heres. Daar krijg je heel speciaal bier van :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 19:08