Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AramisJames

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:34

Ik rijd ook geen wedstrijden maar we trainen toch 5x per week vrij intensief. Als hij niet geschoren is, dan krijg ik hem niet droog en dan is hij ook echt zeiknat na 2 rondjes draf. Scheren is voor ons beiden fijner :j

Fijn dat je een bijrijdster hebt gevonden trouwens!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:36

Yessica is inderdaad ook geschoren, die bleef ook te lang nazweten. Ze is niet helemaal kaal, beetje a la jachtpatroon naar idee van de scheerder, en hier en daar wat overgeslagen waar ze het niet toeliet. Vind het niet echt mooi, maar wel zeer praktisch!

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:38

Dabo, leuk filmpje, ziet er altijd zo ontspannen uit bij jullie. kun je spriet niet een keer komen rijden;)
Doet ze dat vaker om uit de galop te komen? spriet heeft er namelijk een handje van om ineens d'r voorbeen een eind naar voren te smijten en dan valt ze er ook meteen uit!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 23:11

AramisJames schreef:
Hihi die Bella, grapjas :D
Ze blijft wel kort in het haar zo te zien? Lekker makkelijk, Aramis is al 3x geschoren deze winter. Die wordt echt een beer :=

Bella heeft een supervachtje! Blijft heerlijk kort in het haar, heb ik nog nooit hoeven scheren. Nou was ze gister na de les wel goed bezweet onder zadel/dekje/singel/kopstuk, en wat op haar borst en hals. Thats it :D

espritje schreef:
Dabo, leuk filmpje, ziet er altijd zo ontspannen uit bij jullie. kun je spriet niet een keer komen rijden;)
Doet ze dat vaker om uit de galop te komen? spriet heeft er namelijk een handje van om ineens d'r voorbeen een eind naar voren te smijten en dan valt ze er ook meteen uit!
Nou.. het is niet altijd even ontspannen hoor hihi! Vooral de galopjes rechtsom gister gingen draaaaaama!
Wat ze gister deed.. doet ze ongeveer 1x per week, er even tussenuitpiepen. Ik maak me er niet druk meer om. Oppakken en doorrijden hihi :D
Bokken doet ze gelukkig niet, alleen maar ff wegsjezen. Soms galoppeert ze dan ook gewoon door hoor, maar dit was een gekke sprong ofzo, en ja, op het filmpje te zien lijkt het alsof ze even haar benen niet kwijtkan ofzo? Dus dan moet ze wel naar de draf lijkt mij. Gewoon grappig dat het gefilmd is.
De rest van de film heb ik ook nog hoor, moet de mooiste stukken er even uitknippen, en aan elkaar plakken..maar moet je net ff zin in hebben hihi :D

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:14

Afbeelding

dit is mijn nu 7 jarige dravermerrie! We rijden dressuur puur voor de basis, op de foto had ik dr een halfjaar! Ik weet dat ik op de foto te ver naar achter in het zadel zit( tis en blijft een moment opname)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:55

Hier een paar vandaag gemaakte kiekjes van Yessica, ik krijg ook nog rijfoto's, zal er een topic van maken en hier de link zetten...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:58

mooie foto's hoor :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:59

Wat een mooie foto's!! die van jullie samen vind ik ook wel ERG mooi!!

Van jou ook leuke foto, rox_en_wilvy, leuke knie-actie :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wordt heel blij van hoe ze loopt, af en toe wat minder blij met mijn eigen houding....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:36

En als jullie me nog niet zat worden een van onze grootste hobby's :D !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 22:44

Gave foto's!! Vooral dat harddraven.. hahaha
heb jij geen moeite om knap te blijven zitten/staan? Lichtrijden gaat niet, doorzitten al helemaal niet, dus dan maar beetje verlichte zit hobbelen!? Vind het een vreselijke gang, maar doe het heel af en toe wel ff, omdat Bella het zo leuk vindt haha :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:46

Dabo schreef:
Gave foto's!! Vooral dat harddraven.. hahaha
heb jij geen moeite om knap te blijven zitten/staan? Lichtrijden gaat niet, doorzitten al helemaal niet, dus dan maar beetje verlichte zit hobbelen!? Vind het een vreselijke gang, maar doe het heel af en toe wel ff, omdat Bella het zo leuk vindt haha :D

Ik vind het eigenlijk juist wel lekker zitten, ga altijd een beetje staan in de beugels, handen wat hoger en wat meer aanleuning, anders galopeert ze aan. Ze vind het echt heerlijk, is dan daarna ook weer fijner in de bak te rijden als ik haar af en toe laat gaan. Vooral de rengalop vind ze prachtig!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:51

Stiekem meldt de bijrijdster/fotograaf zich hier ook even ;) Lekker ding is die Yess he, het is zo leuk om te zien hoe ze geniet van zo hard gaan, heel erg leuk. Ga het binnenkort ook maar even proberen!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:10

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:40

Wat een mooie foto's allemaal weer, we hebben echt knappe dravertjes haha! :D

Waarschijnlijk komt er ergens deze week ook een vriend van mij weer fotograferen, dan komt mijn knappe knol ook weer eens voor de lens :)

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:02

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:32

Mooie foto's hoor!

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:35

leuke foto's zeg!

pff zit echt helemaal in de knoop met roi :( gaat laatste tijd zo slecht hij is weer helemaal scheef en me rug en schouder doen zo veel pijn dus kan het niet het rechtrichten dus wil nu aan de longeerlijn gaan doen maarja daar ben ik ook al zo'n held in :(

maandag weer les maar op dit soort weken eigenlijk al zie ik door de bomen het bos niet meer...

jullie nog wel lekker gereden?
en staan er nog wedstrijden op de planning voor sommige hiero :)

had zaterdag ook ff lekker op het strand gereden wel en de rengalopjes getrokken en dabo verlichte zit zit heerlijk stijgbeugels 2 gaten korter en leunen op zijn nek daar is hij wel een ster in :P
zodra ik naar voren ga zitten en hem aandrijf neemt hij beide teugels aan hoofd meer naar beneden en beetje rond dan maakt ie zijn hals dubbel zo breed zodat ik kan leunen en dan zoef! weg is ie haha al die mensen op strand foto's maken en nawijzen :P ( we waren met zijn 3e en ik moest ff wachten omdat roi sneller is dan de rest haha was zo lachen )

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 11:42

Balen Tess... Gewoon blijven lessen, en met je instructrice moet je er vast wel weer doorheenkomen, toch?
En longeren.. misschien kan iemand je op weghelpen? Longeren is zo goed voor je (elk) paard! :D

Lekker op het strand geraced dus! haha, kan me voorstellen dat mensen jullie nakijken, voor niet-paardenmensen is dat toch een imposant gezicht. :D

Momenteel ben ik ook alleen maar aan het longeren, mijn nieuwe zadel ligt dus totaal niet goed! ;(
Hopelijk morgen een oplossing, als het niet passend gemaakt kan worden, wil ik graag mijn geld terug.
Heb er helemaal stress van. Wil toch alleen maar het beste voor mijn paard.. en dan dit ;(
Dus ff duimen!
Zou zaterdag dus wedstrijd hebben, maar die heb ik gelukkig al bijtijds afgezegd, anders had ik die ook nog moeten betalen hihi.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:56

pff zadels ook altijd gelukkig heb je je wedstrijd op tijd afgezegt.

met op het strand ja xD roi is best wel wat sneller dan de andere paarden dus ik hem inhouden tot ze bij de volgende pier waren haha die mensen keken vooral omdat roi ze zo snel weer inhaalden en er heel snel voorbij ging ook weer racemonster was wel helemaal nat na afloop wand ging net galopje doen in een hagelbui }>

heb op dit moment haast tot geen geld dus ja lessen gaat dan moeilijk kan nu 1 les nemen en ga voor extra werk zoeken .. weet iemand nog iets omgeving anna paulowna.

hopelijk gaat het snel better met het zadelprobleem:)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:21

Heb ik vorig jaar met spriet ook gehad!
We liepen toen ook helemaal vast, het was toen winter en heeft ze een paar weken alleen maar lekker in de wei gestaan. toen we weer konden rijden ging het meteen weer een stuk beter. Net of ze het allemaal even niet meer kon verwerken en wat rust nodig had!

LaMais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:51

Hi allemaal!

Ik ben al een poosje een stille meelezer, maar het lijkt me toch wel leuk om ook eens mee te kletsen!
Zal ons even voorstellen,

Sinds afgelopen zomer rijd ik White Flash, een 7 jarige draver van 1.68m. Toen ik begon met hem was hij wel al een tijdje ingereden, maar zou het liever zadelmak noemen..
Moet zeggen dat het, zeker nu we op een andere stal staan, echt elke week beter gaat. Ben zo trots op hem!
Als het van de zomer nog steeds zo gaat of er zelfs een stijgende lijn in zit, wil ik wat meer met hem gaan lessen en misschien wel een startkaart aanvragen.
Ik ben nu vooral bezig met het rechtrichten en hem over de rug te laten lopen, hij kropt zich namelijk het liefst op met de kin op de borst..
Hieronder wat foto's.

Dit zijn wij:
Afbeelding
Zo ging het eigenlijk altijd. (nu stappen we zo in, dus al een hele verbetering haha)
Afbeelding
En sorry voor de vreselijk onduidelijke foto, maar ik ben zó trots op hoe hij hier loopt, zo heerlijk ontspannen en actief!
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie van hem vinden!

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:11

Wauw mooie foto's van Yessica, echt een leuk paard!

Balen Tess :(:) Iedereen heeft wel eens een dipje :)

Dat is lastig Dabo! Zadel is nieuw en ligt nu al niet goed meer? := Ik zou ook mijn geld terugvragen dan...

Leuke draver heb je LaMais!

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:26

leuke draver zeg ziet er goed uit!

Waar zijn jullie nu vooral mee bezig? :)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:07

Mag ik deze combinatie even spammen, het is dan wel geen draver, maar toch!!!!!!