Leuk filmpje ook! Ik kan alleen helaas het laatste filmpje niet zien, want als ik op de link van video bekijken klik (op de pagina zelf) gebeurd er telkens niks
MrTut
Geplaatst: 04-06-11 11:03
Voor de vaste kern we hebben ons veulen Risky terug gekocht, en brengen hem nu zelf groot,het wordt een echte ren pony, zo scheurt hij door de nieuwe weide,s gr hans, ps yvonne heeft het nog steed erg naar haar zin, en komt op veel renbanen in england
gisteren naar Goodwood geweest waar mijn paard helaas teleurstellend 5e binnen kwam. Waarschijnlijk kwam deze ren wat te vroeg voor hem maar volgende keer proberen we het gewoon weer. Een aantal foto's en een filmpje. pre-parade ring en opzadelstallen links mooi achter een dikke haag zodat de paarden er wat rust hebben. pre-parade ring en op de achtergrond parade ring.. gedeelte van de toeschouwers laatste paar furlong http://www.chroma.premiumtv.co.uk/strea ... index.html En vandaag DERBY DAG!!!!
Het paard van de koningin was 3e moest helemaal buitenom komen. De winnaar Pour Moi staat bij Andre Fabre in Frankrijk in training. De jockey die hem reed is slechts 19 jaar oud en dit was zijn 1e derby deelname. Er was wel erg veel comotie aangezien deze jockey ruim voor de streep al rechtop stond met zijn hand in de lucht.
Paard van de koningin moest dan wel helemaal van buitenom en achteraan komen, maar de uiteindelijke winnaar heeft het grootste gedeelte van de race zelfs helemaal achteraan gereden. Wat de jockey slim deed was dat hij het paard van de koningin volgde op de weg naar voor Goed gereden
Vond de Oaks trouwens ook een goede race. Het winnende paard leek me geen makkelijke. Ging alle kanten op en dan toch nog van start tot finish op kop en winnen. Alleen dan wel weer jammer dat de vierde plek (had derde kunnen zijn) voor de finish stopte met rijden en zo de derde plek verloor. Jockey heeft nu een ban van 10 dagen gekregen hiervoor.
Hey Nick ik ben helaas niet naar Ascot geweest. Zou wel bijna op de zaterdag gegaan zijn, maar aangezien ik die dag moest werken is er iemand anders gegaan. Daar behaalde ik dan ook behoorlijk van. Echt feest hier op stal niet echt maar voor de verschillende koersen wordt wel het werk stil gelegd om in de kantine te gaan kijken. Onze eerste paar 2 jarige beginnen nu met koersen dus wordt nu erg spannend hoe deze het gaan doen. De mijne die ik altijd rijdt is er nog niet klaar voor maar hij leert op het moment heel snel. Gisteren begreep hij alleen het fenomeen strijden tegen de andere nogal verkeerd en greep zo de ruiter op het andere paard in de hand. Hij deed dit sneller als ik kon reageren haha, en iets daarvoor had ik de hengst van die ruiter in mijn nek omdat hij dacht dat die van mij een merrie was. Onder het rijden verveel je je dus niet en tjha mijn nekstrop is toch echt wel levensreddend middel nummer 1 hihi. Hayley Moore strijdt overigens momenteel mee voor eerste vrouwlijke speaker en ze is in de finale beland. Erg leuk dus. Zij is overigens de vriendin van Tom Quelly de jockey van Frankel. Maar goed ik ben weer werken...
Dit is de 2 jarige waar ik het over had: Zaterdag hopenlijk weer naar de koers en misschien zondag ook wel. Is dus erg leuk. In augustus starten er weer 2 nederlanders op de BRS namelijk Naomi Tukker en Kimberley van der Vegt.
ponyrenfan
Geplaatst: 24-06-11 23:16
Morgen om 7 uur 's-morgens rijden Naomi en ik en Robin (naoom d'r vriend) naar Hamburg met Kokki voor de ponyren op zondag om 16.00 uur in Hamburg.
Er lopen 12 ponies en Naomi en Kokkie vertegenwoordigen Nederland tegenover 11 duitsers.
Verleden jaar wonnen Naoom en Kokkie deze race, dus we gaan proberen de titel te verdedigen en de beker weer mee naar Nederland te nemen.