Heel tevreden van mijn oude Kyber Pass, een 4e plaats (op 5 ^^) maar fantastisch goed gelopen voor zijn 'rentré' na 2 jaar. Op een afstand die voor hem het einde van de wereld betekent en nog eens 71kg op zijn rug..
Wat mij betreft iets minder tevreden.. maar dit komt wel met de ervaring
Ben niet geweest. De papieren waren nog niet in orde dus mocht ik niet op. Hopenlijk 17 juni oid nieuwe kans, al zullen morgen of vandaag de papieren wel in orde zijn, maar ja 10 juni geen koers en ben ik zowiezo in Berlijn.
Voorlopig zal het voor mij nog geen koersen op duindigt worden want 24 juni is ook geen amateurkoers. Ben benieuwd wanneer er een geschikte koers komt.
ja ik zag het.. jammer dat ze de agenda niet op voorhand laten weten.. rijd je niet in Duitsland? of Frankrijk? wij hadden volgende week een amateurskoers in Ghlin op 950m, maar voorlopig gaat die niet door.. er staat maar 1 paard ingeschreven :-/
Nou als het nodig is wel hoor. Maar 950m ga ik echt niet voor, dan heb ik verloren voor ik gestart ben. Paard heeft totaal geen speed maar kan daarintegen wel echt km's blijven lopen. 8 juli is er een koers in Krefeld die me wel aanstaat. Had alleen graag een koers ervoor gehad ach wellicht met een andere jockey helaas.
santos
Geplaatst: 07-06-12 23:32
succes dames met de koersen. Ik heb me geplaatst voor de clubkampioenschap springen senioren.
santos
Geplaatst: 12-06-12 23:14
gisteren voor het eerst 2,5 uur achter een tweespan aangereden en natuurlijk af en toe er even vooruit sprinten. Haar maatje stond o.a. voor de koets. Dit maakte dat ze het liefst naast hem wilde lopen, maar dat was natuurlijk niet makkelijk. en het rammelen van de wagen?? Welk rammelen, alsof ze nooit anders gedaan had, ze verblikte of verbloosde er niet van, wat zijn het toch heerlijke paarden die e.v's
santos
Geplaatst: 28-07-12 01:59
lekker rustig op dit topic.....
Ben derde geworden van de drie, bij de club kampioenschappen. lIet het te veel op zijn beloop, wetende dat phoebe haar wel zou redden over de hindernissen. Dat deed ze ook wel, maar moest mij ook meenemen, ha ha.. Uiteindelijk 1 weigering en de andere 2 niet, dus derde plaats, maar wel trots.
-Verder wat meer tijd, dus nu lekker aan het intrainen voor de aankomende vakantie in drenthe...
misschien ff ontopic maar ik wil graag mijn engels volboed merrie laten dekken door een engels volbloed hengst weten jullie een leuke hengst wat ook een beetje betaalbaar is?
oohja mijn merrie is 9 jaar oud en 1.62m hoog haar vader is Perugino USA en haar moeder is Bonarda GER
ik kan eens in de hengstencatalogus van vorig jaar kijken (als die nog op stal ligt)
ik weet niet van waar je bent, maar bv in België zijn er nog amper goedgekeurde dekhengsten, dus iedereen die ik ken doet z'n merrie naar Frankrijk en als het nog effe kan Frankrijk inschrijven
nou, ze heeft vroeger wel gelopen maar ze was nooit snel genoeg.. dus ik denk dat ze daarom er niet tussen staat.. ik weet ook niet of ze ook echt ooit officieele wedstrijden gelopen heeft maar ik weet wel dat mijn merrie van duitsland komt... verder weet ik er ook niet veel van helaas..
Wat is precies het doel met het veulen? Er in de toekomst mee te koersen of niet etc etc? Wat is je maximum dekgeld en wat wil je verbeteren aan de merrie?
het doel is om met het veulen recreatief te rijden geen koersen. en later er wat mee te gaan springen ( mijn merrie springt zelf niet slecht) wil het veulen ook gewoon blijven houden dus niet voor de verkoop.
mijn budget is niet heel groot tot 400 euro de hengst hoeft niet goedgekeurd te zijn, ik wil gewoon heel graag het ras erin houden en ik zou het jammer vinden om haar te kruisen..
verder heb ik niet echt iets wat ik aan mijn merrie zou willen verbeteren.
Oei 400 euro is inderdaad heeel erg weinig voor een volbloed hengst. Maar het scheelt al dat het geen goedgekeurde hoeft te zijn en niet voor het koersen.
ja daarom, het is puur voor de hobby en dat ik echt iets heb van mijn merrie zeg maar
santos
Geplaatst: 15-08-12 23:49
Weer heerlijke vakantie gehad met mijn ev in drenthe dit jaar. 6 heerlijke ritten over de dwingerlervelder heide(of zo iets) gemaakt. Volgens mij genoten we beiden, hoewel we wel even aan de dazen moesten wennen
@ babslover: die catalogus lag niet meer in de kantine, sorry
hier eindelijk terug wat op schema. na 3 weken terug voluit kunnen trainen, gisteren in de hitte toch een 4de plaats behaald met dressuur in B2 met maar 5 punten verschil met de winnaar. We gaan er wel komen zo
Ema15
Geplaatst: 26-08-12 10:33
Ik kom hier zo ff binnen vallen hoor! Maar wij hebben ook een Engels volbloed en schijnbaar een hele goeie! Crain decune... Ze heeft verschillende Derby's gewonnen.... Nu heb ik haar dochter Cardento x Risk Me te koop staan wellicht is er hier iemand die daar belangstelling voor heeft... En graag zou ik weten waar ik naar info moet zoeken om haar evt toch nog eens te laten dekken maar dan idd wel met volbloed... Evt samen met een hengsten houder ofzo.. Ik ben iemand tegen gekomen die erg behulpzaam is maar om haar nu te gaan staken met allemaal vragen.... Ik ben een compleet leek als het gaat om Engels volbloed maar begrepen dat ik perongeluk het neusje van de zalm in de wei Dus wie info/links etc etc heeft graag... En we gaan toch proberen haar volgend jaar te dekken en dan hopen op een nieuwe winnaar....