Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:58

ziet er ontspannen uit Twinkelbel en je had al aardig wat controle over het tempo in de draf dus zal nu vast nog een heel stuk beter zijn :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 23:06

Miepie77 schreef:
ziet er ontspannen uit Twinkelbel en je had al aardig wat controle over het tempo in de draf dus zal nu vast nog een heel stuk beter zijn :)

ja, gaat zeker beter, al vind ze het wel heel moeilijk om wat kleiner te gaan draven, ze heeft zoveel beweging. En af en toe ook niet helemaal het besef dat ze vier benen heeft geloof ik :D , al wordt dat nu wel steeds beter en struikelt ze ook haast niet meer, wat ze in eht begin wel heel erg deed.

AramisJames

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 07:54

Welkom Lisa_William!

Mooie draver Twinkelbel :D

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:56

Ik heb een 31 jarige draver, na haar koers carrière is ze begonnen aan een marathon, spring en dressuurcarriere (we hebben zelfs een tijd Western gereden incl spins, stops en rollbacks).. In de dressuur zijn we nooit knhs gestart (daar heb ik toch kwpners voor :o ) maar ze beheerste alle zijgangen, de changementen en piaffe. Ook nu is ze nog erg fit, maar mag ze van haar pensioen genieten.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:01

Wow, mooie leeftijd, al 31!

Yessica ging gisteravond toch zo ontzettend lekker, had haar in galop zo als ik haar nog nooit gehad had, ze ging echt een beetje zitten en kwam mooi terug! Vandaag lekker weer buiten gecrossd, even flink gedraafd met de tuiger van de eigenaresse ernaast, we gingen steeds harder, vond ze zo mooi!

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:08

Wow 31 en nog zo fit! Ik hoop dat de mijne dat ook mag halen :)

Ik heb nog een paar foto's van mijn les zaterdag, de rest was mislukt :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:40

Netjes, AJ! :) Mooie foto's :)

Wow JackyWhite, 31! Ik hoop dat die van mij ook zo oud wordt!! Hemel dan ben ik zelf ook al stokoud.. zie ons nog wel gaan hoor, oma en oma! whaha

Goedzo Twinklebel, heerlijk he, zulke galopjes, ik word er altijd heel blij van als ik zo door de bak ga :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:44

Dabo schreef:
Netjes, AJ! :) Mooie foto's :)

Wow JackyWhite, 31! Ik hoop dat die van mij ook zo oud wordt!! Hemel dan ben ik zelf ook al stokoud.. zie ons nog wel gaan hoor, oma en oma! whaha

Goedzo Twinklebel, heerlijk he, zulke galopjes, ik word er altijd heel blij van als ik zo door de bak ga :D

Inderdaad, daar kan ik dagen op teren! Had nooit verwacht zo ver met haar te komen, dit was een beetje wat ik als einddoel voor ogen was, maar ik denk dat we nu na een half jaar het einddoel maar eens wat bij moeten stellen :D . Zo'n galop als mijn eigen merrie onder het zadel had zal ze nooit krijgen, maar als je ziet hoe we begonnen ben ik echt supertrots en tevreden!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 21:48

Ik denk ook nog heel vaak terug aan die tijd toen ik mijn Bella pas had hoor... haha, en dan ben ik nog steeds trots op alles wat we al bereikt hebben :)

Lyric_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:47

Ook ik rijd een draver, niet van mijn zelf helaas maar rijd hem voor iemand.
Voorheen reed ik met hem western maar dit was totaal niet zijn ding, sinds een
maandje rij ik hem engels. Het is nu nog vooral aan de beenhulpen laten Ikwennen.
Stap, draf gaat perfect alleen de galop hij vind het moeilijk om te verzameliken. Genoeg
geduld dan komen we er wel. Hij heb een onwijs goed karakter en vanaf dag 1 zijn we vrienden.
Ik volgde t hier al een tijdje en het werd nu is tijd voor een post want ook ik rijd nu
serieus dressuur met mijn draver. Binnenkort rij fotos, in mij profiel is die al te bewonderen.

Groetjesss

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 11:03

Welkom Lyric, Joey heeft een lieve uitstraling :)
Uiteraard zijn we heel benieuwd naar rij-foto's :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:00

Mooie leeftijd, 31! :j En nog fit, daar gaat het natuurlijk om.
Mijn Rexje is op 1 januari ook weer een jaartje ouder geworden :D , hij is nu 'ongeveer' 29. Maar nog even fit als altijd, je hebt er je handen vol aan met buitenrijden hoor!

Mooie foto's weer van Aramis, ziet er goed uit! Ik zal ze eens aan Bucks laten zien. :D Die ging afgelopen zondag trouwens bijna op de plaats galopperen, mooi verzameld en drietakt, ik wist niet wat ik voelde. :oo Er reden vreemde paarden voor ons uit die wegreden van ons, en daar was Bucksje het niet mee eens. :+

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:48

Nou ik meld me dan ook maar eens, ik lees wel al een tijdje mee en twijfel dus ook of ik hier al een keer gereaeerd heb?

Ik heb dus ook een draver, hij heet Wodan Harvester. [ wij noemen hem Harvey ] het is een ruin van 7 jaar , en wordt in maart 8 . We hebben hem nu ruim 2 jaar en hebben hem [bijna] groen gekocht. Hij wist wat zadel, hoofdstel alles was maar dat was t ook. Zo hebben wij het eerste halfjaar bijna eigenlijk alleen maar gelongeerd ed. toen er ook opgegaan en zo zijn we uitgegroeid tot waar we nu zijn en dat zijn lekker wedstrijdjes rijden met veel plezier . We zijn in april begonnen, maar waren toen ook meteen uitgebeld. In mei opnieuw geprobeert en hebben toen 160 en 164 gehaald. Toen hebben we 3 a 4 maanden uitgelegen. Dit kwam doordat hij trucjes begon uit te halen en de baas werdt. Hier zijn we samen weer heel goed uitgekomen en zijn toen in oktober weer een wedstrijd gestart waar ik 178 en 182 punten heb gehaald en dus mijn eerste wp binnen heb gehaald. Hierna liep ie super alleen kwam in november de schrik van me leven; vast gelegen met ze achterbeen in de tralies!!! hij had gebokt in zijn stal en de dierenarts was bang dat het gebroken was maar omdat ie rustig is blijvn liggen en gewacht heeft is het niet tot een breuk gekomen. Toen hebben we dus ongeveer ander halve maand er weer uitgelegen en moesten we weer van voro af aan beginnen met opbouwen en alles. Nu zijn we weer op de super goede weg! en zijn we weer lekker aan t werk en kunnen we binnenkort weer eens een wedstrijdje mee pakken!

Dit was een heel lang verhaal haha! Binnenkort een foto'tje vn ons :)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:28

Ben vandaag weer gruwelijk verwend!
heb hem nog niet, maar woensdag komt mijn nieuwe spiegelreflex camera met 18 megapixels.
Ik had er al 1 maar daar had ik de laatste tijd een beetje ruzie mee.
Kan ik jullie weer gaan vervelen met een heleboel foto's!

Joyce03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:23

Ik heb zelf een draver van 7 jaar oud en ken hem al 2 jaar. Toen ik hem leerde kennen kon hij het zadel en hoofstel wel maar daarnaast eigenlijk niks. Ik heb hem dus eigenlijk zelf ingereden. Sinds een half jaar ben ik de trotse eigenaar van deze draver; Wessel Dennenhof! In deze twee jaar veel meegemaakt, veel ups en downs. sinds een paar maanden serieus aan het lessen omdat ik zelf niet meer verder kwam. Het gaat nu onzettend goed, hij leert heel snel en vind het leuk om te werken. af en toe lekker het bos in en meneer kan er weer tegen aan. Alleen een beetje jammer dat hij nu ook een beetje begint te puberen :')
Verder ben ik ontzettend gek op mijn paardje! en ik hoop dat we nog een mooie toekomst tegemoet komen met ook een aantal wedstrijden in de dressuur.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:22

hii gaat iemand van hier nog iets inkopen bij de ooteman voor paardlief :P
haha dravers meeting in de ooteman :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 23:49

Ik heb de verleiding nog kunnen weerstaan om op de site te gaan kijken... haha
:D

Welkom Joyce en Silvia, wat een verhaal zeg, van jouw paard, Silvia! vreselijk om je paard zo te vinden lijkt mij ;( Gelukkig is hij er helemaal weer bovenop gekomen!

Espritje heeft een nieuwe camera! Leuk!! Foto's zijn altijd leuk :)
Ik heb filmpjes van mijn les vanmiddag.. zal eens kijken of ik daar na wat knip en plakwerk wat leuks van kan maken :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 00:29

Alvast een gekke sprong... ;)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:30

oeps, ondeugende Bella :P

Heb ook op de site zitten kijken en die roze amigo regendeken en zweetdeken is tochwel errug leuk hoor, straks met iemand mee op wedstrijd misschien gaan we daarna nog even en anders van de week, wil ook nog naar de epplejeck, druk druk hihi

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 13:41

Nou, vandaag ga ik sowieso niet naar Oot... reken maar dat het daar DRUKKKKK is!! :oo haha

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:43

Waarschijnlijk een super bijrijdster gevonden voor mijn lieve paardje! heb 3 'kandidaten' over de vloer gehad, maar 2/3 voelden Libby echt niet goed aan. De derde echter wel! Ze is wel een jaartje jonger dan de minimum leeftijd die ik in gedachte had, maar dat moet ik dan maar door de vingers zien.en een groot voordeel: Ze woont een minuutje fietsen hier vandaan!
T was nog best moeilijk een geschikt persoon te vinden, want Libby heeft wel een ervaren ruiter/amazone nodig en die komen dan juist vaak weer niet op een draver af, maar ik vind het wel heel belangrijk dat Libby een beetje op niveau blijft, phoeh blij dat ik iemand gevonden heb :D

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:14

charmedxlove schreef:
hii gaat iemand van hier nog iets inkopen bij de ooteman voor paardlief :P
haha dravers meeting in de ooteman :P

Daar ga ik helaas alleen heen als we op visite moeten bij familie in n-h.
We wonen er te ver van vandaan.
Kom oorspronkelijk uit zwaagdijk ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:13

Oh wat fijn, lovelanga! :) Is wel heel belangrijk inderdaad dat je iemand vindt die bij je paard past! :D

Ja markelo is wel een beetje uit de richting jah :oo

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:05

Hihi die Bella, grapjas :D
Ze blijft wel kort in het haar zo te zien? Lekker makkelijk, Aramis is al 3x geschoren deze winter. Die wordt echt een beer :=

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:08

Libby wordt niet geschoren, zij is ook een lekker beertje nu, ik vind het alleen maar <3 maarja ik rijdt (nog) geen wedstrijden, in kan begrijpen dat je het dan wel doet