De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:03

't was de merrie die door Goran getraind wordt. Maar J zei dat ij op diezelfde baan ook al eens onderuit gegaan is.

Of het Oostende wordt hangt af van wat er nu juist mis is en de onderliggende reden. Wat volgens Goran en G is ze klaar...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:58

Aziza_XX schreef:
kyrkelover schreef:
Nou ik moet binnekort weer op voor mijn amateur licentie dus kan ik nog een rondje duindigt doen.

Mogen amateurs gemengd rijden met Jockeys in Nederland?
Ik was ook van plan te lopen in Duindigt (juni/juli?), wie weet rijd ik dan tegen jou

Ja dat mag als je ik meen 10 amateurkoersen gereden hebt. Correct me if i'm wrong..
En dat zou goed kunnen, met een eigen paard of dat niet?

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:08

petitparis schreef:
't was de merrie die door Goran getraind wordt. Maar J zei dat ij op diezelfde baan ook al eens onderuit gegaan is.

Of het Oostende wordt hangt af van wat er nu juist mis is en de onderliggende reden. Wat volgens Goran en G is ze klaar...

jaja dan was het Chalons.. hij heeft me dit verhaal al 10 maal verteld :p

super!! dan kom ik supporteren voor je merrie, laat ons weten wat er fout is hé :)

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:11

Ik weet dat we minstens 5 rennen gereden moeten hebben alvorens in Frankrijk PMU en PHH te gaan lopen, provincie mag dan weer wel :) Hoe het in Nederland is, daar heb ik geen idee van!

Hoeveel amateursrennen hebben jullie dit jaar in NL?

Als ik mee doe is het wellicht met een van de paarden die ik train.. Hoogstwaarschijnlijk Kyber Pass, want ik zie maar weinig rennen in Oostende op zijn afstand :-/

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:37

Uhm alleen het programma van 3 juni is nog bekend.
Verder nog niet dus ik zou het niet weten.
Maar over het algemeen zijn er wel veel amateurkoersen voor engels volbloeds.
Vaak toch ongeveer wekelijks als de rennen niet geannuleerd worden.
Wat voor afstand loopt hij?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:37

Hallo allemaal,
Ik ben van plan in September weer naar Horse Event te gaan om daar de volbloed te promoten.
In alle jaren dat ik op horse event ben geweest was er nooit een engels volbloed aanwezig.
Ik vindt dit erg jammer omdat ze best veelzijdig zijn en veel mensen een heel verkeerd beeld hebben.
Nu weet ik dat hier mensen zijn die hun volbloed in andere takken gebruiken dan de rensport.
Zouden deze mensen interesse hebben om samen met mij de volbloed te promoten?

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:14

hij loopt 1400 - 1900.. liep toch 1400 maar ik zou hem graag ietsje verder laten lopen aangezien hij al wat ouder wordt;

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:17

Oh nee dan lopen wij absoluut niet tegen elkaar.
Mijne is juist meer 1900+
Natuurlijk wel mogelijk dat we elkaar een keer tegen komen.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:23

de kans zit er inderdaad dik in dat ik je tegen kom

als die andere die ik train terugkomt (staat nu momenteel op training bij iemand) kan ik daar ook mee gaan lopen, die loopt 2100 +
maar da's nog een tijdje afwachten :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:35

ja dat komt meer in mijn richting.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:41

kyrkelover schreef:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan in September weer naar Horse Event te gaan om daar de volbloed te promoten.
In alle jaren dat ik op horse event ben geweest was er nooit een engels volbloed aanwezig.
Ik vindt dit erg jammer omdat ze best veelzijdig zijn en veel mensen een heel verkeerd beeld hebben.
Nu weet ik dat hier mensen zijn die hun volbloed in andere takken gebruiken dan de rensport.
Zouden deze mensen interesse hebben om samen met mij de volbloed te promoten?

Klinkt erg interessant. Zal het even in de gaten houden, want ik kan nu nog niets vast leggen. Mijn 6-jarige volbloed is getraind in polocrosse, dus qua promotie zou ik direct twee vliegen in 1 klap slaan. :') Daarbij is het ook een ontzettend mooie en gespierde volbloed, wat natuurlijk ook mee helpt in promotie O:)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:49

Precies je slaat dan 2 vliegen in 1 klap polocross heb ik overigens ook nog niet veel van gezien op horse event en in die tak worden veel volbloeden gebruikt.
Het is in ieder geval meen de 2e week van september.
Ik moet het overigens wel tijdig weten.
Eventueel nog een crosscombinatie die interesse heeft oid?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:49

Jammer dat het voor mij direct een heel eind is Kyrkelover. Ik durf niet zo goed ver te rijden en zeker niet alleen... Mijn merrie begint anders wel netjes te gaan in de dressuur.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 14:51

ja het is in Deurne dus een behoorlijk eindje rijden voor jou inderdaad.

yindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:58

Ik rijd m'n merrie dressuur matig maar ook bitloos/neckrope als ik iemand kan regelen die ons brengt en ik vrij van mn werk kan krijgen lijkt het me erg leuk mits wij ook leuk genoeg zijn om naar te kijken?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:04

welke dagen in sept is horse event?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 23:06

7-8-9 sept.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:22

pff we zijn nog even uit roulatie. DA heeft mijn merrie behandeld voor 2 pijnlijke voorvoeten (met pulsatie), maagzwe(e)r(en), overactieve eierstokken, geblokkeerde hals en pijnlijke achterknieën. Over 10 dagen terug controle en verdere behandeling, 't was teveel om in een keer te doen.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:10

wooww da's veel in een klap.. merries hé! mijn merrie heeft ook altijd last van maagzweren, maar chronisch dan :( (NM lacht altijd als ik daarover begin ^^ hij gelooft er niet echt in denk ik :))

Wie heb jij als dierenarts?

Wat heeft hij gedaan met de voorvoeten? Kyber Pass mankt ook sinds vorige week, we weten niet goed op welke voet hij mankt maar het schijnt wel allebei te te zijn. DA komt dinsdag voor hem

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:40

K. V ande nbosch uit Ramsel, werken heel veel met Chinese kruiden en accupunctuur. Ik stond er ook eerst sceptich tegenover. Maar ik heb toch al een aantal keer "mooie" resultaten gehad bij mijn merrie.
En tja merries... Als je eentje hebt die zich liever dood loopt dan op te geven of aan te geven dat het niet echt goed zit... tja pas wanneer je het dan merkt is het veel te laat. Volgende keer misschien toch ander beslag vragen.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 10:28

de dochter van Miele?
Haar vader komt bij ons ook :) en ook top resultaten mee gehad, mijn merrie blijft staat constant op die 'vanul'-kruidenpoeders en daar blijft ze goed bij.. maar bij haar zijn die maagzweren chronisch, zolang we ze blijven geven is ze goed.

Als we ermee stoppen is ze binnen de kortste keren weer zo gek als een achterdeur.

Ligt het aan het beslag dat ze mankte? Ik zou het beter ook eens nakijken bij Kyber Pass, hebben net een nieuwe hoefsmid :-/

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 14:02

ja, idd de dochter, want ben daar ook maar via via terecht gekomen.

ik geef normaal gezien ook continu maagcompositum van de groene Os bij, maar blijkbaar is dit niet voldoende wanneer we op verplaatsing gaan trainen.

goh mijn merrie heeft heel moeilijk hoeven. En mijn nieuwe smid heeft al veel verbetering aan haar stand etc kunnen doen (vorige was erin geslaagd een maat verschil te krijgen op de 2 voorvoeten), maar hij was out door een accident. Dus er is een vervanger geweest. Vaste smid heeft na 4 weken al de boel moeten komen redden... dus misschien dat daar de ontstekingen door ontstaan zijn en zo een deel van de problemen veroorzaakt heeft.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:02

Naldo vandaag te genieten in het zonnetje:
Afbeelding
Afbeelding
Doeii
Afbeelding

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:24

Wat een leuk idee om de volbloed te promoten :) !

Mijn paardje gaat echt super, veel prijzen alweer mee gewonnnen en nu L1 + 4 (hij is van 28 mei 2008). Laatst kwam er een Grand Prix ruiter naar me toe en die zei : 'ooh wat een chique ding, wat is daar de afstamming van?' Toen ik vertelde dat hij van een EV Renpaard een afstamming is was ze helemaal verbaasd. Vaak op wedstrijden krijg ik ook de vraag waar mijn 'leuke' paardje een afstamming van is :D !

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:48

Heb je geen interesse om mee te doen Panache?