rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 14:45

aan het racen

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:08

zodra wij ons ex renpaard op stal weer hebben staan gaan we ook tzt eens proberen om te kijken hoe hard hij nog kan (niet helemaal voluit maar wil het vlieg gevoel wel eens meemaken)

SaintAissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 18:52

Dat moet Najibb zijn!

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:44

sherif schreef:
zodra wij ons ex renpaard op stal weer hebben staan gaan we ook tzt eens proberen om te kijken hoe hard hij nog kan (niet helemaal voluit maar wil het vlieg gevoel wel eens meemaken)

Kunnen we mooi samen een keer proberen wie er het hardst loopt . Ik denk trouwens dat je een ex renpaard er niet zo makkelijk van overtuigd dat hij niet voluit mag, zeker niet met een ander paard naast/voor hem .

@ SaintAissa: Wie moet Najib zijn??

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:46

(tenminste die van mij niet en ik weet niet eens zeker of ze wel op de baan gelopen heeft)

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:48

anneliesdj schreef:
sherif schreef:

Kunnen we mooi samen een keer proberen wie er het hardst loopt . Ik denk trouwens dat je een ex renpaard er niet zo makkelijk van overtuigd dat hij niet voluit mag, zeker niet met een ander paard naast/voor hem .

@ SaintAissa: Wie moet Najib zijn??

Najib is een ex renpaard (arabier).... en jij hebt een volbloed, meestal niet zn eerlijke strijd..

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:55

anneliesdj schreef:
Zou er een mogelijkheid zijn om mijn paard een keer op de baan te laten rennen? En dan liefst met een of meerdere renpaarden zodat ik dus echt een idee krijg van hoe hard ze loopt.

Misschien een domme vraag maar het lijkt me zóó gaaf om eens met haar te racen tegen een echt renpaard .

volgens mij mag dat niet, want dan moet je paard in training staan, en/of je moet zelf eigenaar/trainer zijn..

woodenshoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 20:41

esperance schreef:
anneliesdj schreef:
Zou er een mogelijkheid zijn om mijn paard een keer op de baan te laten rennen? En dan liefst met een of meerdere renpaarden zodat ik dus echt een idee krijg van hoe hard ze loopt.

Misschien een domme vraag maar het lijkt me zóó gaaf om eens met haar te racen tegen een echt renpaard .

volgens mij mag dat niet, want dan moet je paard in training staan, en/of je moet zelf eigenaar/trainer zijn..

Citaat:
Ik bedoel ook niet echt een koers maar gewoon als die renpaarden worden getraind een keer meerijden. Ik ben ook niet van plan om echt te gaan racen met haar maar ben benieuwd of ze die renpaarden bij houdt. Ik doe hier weleens een wedstrijdje met mijn zusje maar dan loopt ze over 150m al 5 lengtes voor(zelfs als ik haar voorsprong geef) dus dat is ook niet echt racen

Dan zul je toch eens moeten informeren bij een trainer op een renbaan of je een keer mee kunt rijden in de training,want dat mag wel!

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 00:47

esperance schreef:
Najib is een ex renpaard (arabier).... en jij hebt een volbloed, meestal niet zn eerlijke strijd..

Waarom is dat geen eerlijke strijd? Lopen volbloeden harder dan arabieren of juist andersom?

En wie kent er een trainer die het niet erg zou vinden om mijn paardje er een keer bij te hebben? Of bokken hier ook renpaardentrainers rond?

SaintAissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:46

Stuur eens een heel lief mailtje naar Woodenshoe, misschien kan hij iets voor je regelen.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:13

of misschien kan classic_life een lief woordje voor je doen, zei zit bij een trainer op renbaan duindigt!
het klopt idd dat volbloeden harder kunnen lopen als de arabieren..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:35

sherif schreef:

Dan wil ik ook wel meedoen

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 10:44

Afbeelding

Najibb R in actie

Ben erg benieuwd hoe hij het hier in de bossen gaat vinden, hebben wel veel rechte zandpaden, dus tzt gaan we wel even een poging wagen.. uiteindelijke doel met Najibb R is de sport in (dressuur en misschien tzt een sprongetje maken )..

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:03

ik zat net even te kijken op de site van the British Racing School, maar dat lijkt me ook best wel leuk om daar 9 weken te zitten en van alles (bij) te leren...

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:29

classic_life schreef:
ik zat net even te kijken op de site van the British Racing School, maar dat lijkt me ook best wel leuk om daar 9 weken te zitten en van alles (bij) te leren...

dat lijkt me idd geweldig!!nastasja volz (waar ik vorig jaar fegentri mee heb gereden) is daar vorig jaar ook geweest. ze is echt een hele goede rijder, maar ze vond het echt heel zwaar. ze was daar conditioneel gezien een van de mindere, terwijl ze in onze ogen tot een van de betere behoord! ik zou het ook wel eens willen

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 01:39

SaintAissa schreef:
Stuur eens een heel lief mailtje naar Woodenshoe, misschien kan hij iets voor je regelen.

Zit die ook op bokt?

@ classic-life; kun jij een goed woordje voor me doen of gaat dat niet lukken?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 13:50

anneliesdj schreef:
SaintAissa schreef:

Zit die ook op bokt?

@ classic-life; kun jij een goed woordje voor me doen of gaat dat niet lukken?

woodenshoe schreef:
esperance schreef:

Dan zul je toch eens moeten informeren bij een trainer op een renbaan of je een keer mee kunt rijden in de training,want dat mag wel!

tada..

toot

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 15:49

nou als jen jocky wil worden moet je zeker niet bang zijn in rengalop!!!!! mijn zus heeft met der paaardje getraind voor wedstrijden die op de mange werden gehouden en als je dan gaat kijken zo dat gaat snel!!!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 16:50

voor zover ik weet mogen er alleen dravers en (arabische)volbloeds op de baan... maar de baan is officieel open tot een uur of 3 a 4, dus misschien dat je daarna een keer kan. De polopaarden gaan vaak ook na deze tijd op de baan omdat je de trainers dan niet in de weg zitten.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:40

classic_life schreef:

daar wou ik eerst ook heen gaan! is idd wel zwaar heb ik gehoord..

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:28

esperance schreef:
classic_life schreef:

daar wou ik eerst ook heen gaan! is idd wel zwaar heb ik gehoord..

je kan nu net zo goed leerling worden nu je zo licht bent dan verdien je er tenminste wat mee!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:27

classic_life schreef:

je kan nu net zo goed leerling worden nu je zo licht bent dan verdien je er tenminste wat mee!
[/quote]

dat is ook een goeie plan..
[/quote]

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 13:41

wil je dat gaan doen?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:35

hmm zat er eerst wel aan te denken... ik weet het nog niet echt..

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 19:14

hebben vandaag de inschrijvingen gekregen voor de eerste koersdag. het is niet veel! zal me niet verbazen als het niet door gaat, helaas