De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:59

misschien toch de brok schrappen en muesli gaan voeren of kleinere hoeveelheden per keer. Blijkbaar eet ze toch snel.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:43

ze loopt 24 uur op het land en krijgt maar 2x halve schep brok. Ik kijk het nog even aan, als ze het nog 1x laat zien, dan gaat ze indedaad maar over op muesli oid.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:36

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:17

Kyrkelover: gaaf zeg, dat zou ik nog wel eens willen doen met die van mij.

Ik heb vandaag op internet zn stamboom uitgeplozen. Leuk hoor, bij de hengsten (vaders van de vaders) ga ik terug tot 1700 (Darley Arabian) via Eclipse.
Bij de overige hengsten en merries kom ik een aantal malen uit bij Man O War, een aantal via andere wegen bij Fair Play. Echt leuk om te doen. We een hele klus, ben nog lang niet klaar, want ik wil ze allemaal in beeld.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:24

mooi filmpje, wat bedoel je met die laatste zin, kyrkelover,dat uit delen bestaan

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:54

Hij gallopeerde eerst als een paard die uit meerdere delen bestaat.
Oftewel voorhand en achterhand niet hetzelfde ritme en vaak links achter en rechtsachter niet even veel gebruiken etc etc.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:41

@kyrkelover wat super gaaf! Wordt er in Nederland veel renwedstrijden aangeboden?
Mijn draak denkt dat hij een hengst is !! Hij is gaan stijgeren, er vandoor gevlogen en door het schrikdraad gesprongen om bij de hengstige merrie te kunnen zijn }:0

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:16

Als alles volgens plan verloopt, gaan we zaterdag naar de renbaan in Ghlin. Mijn merrie mag mee als steun en "tegenpaard "voor de 4-jarige van m'n instructrice (die debuteert normaal gezien einde van de maand in Frankrijk). ik ben er alleen nog niet uit of ikzelf ga rijden of het toch maar beter over laat aan iemand met meer ervaring.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 23:49

klinkt spannend :D

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 13:19

petitparis schreef:
Als alles volgens plan verloopt, gaan we zaterdag naar de renbaan in Ghlin. Mijn merrie mag mee als steun en "tegenpaard "voor de 4-jarige van m'n instructrice (die debuteert normaal gezien einde van de maand in Frankrijk). ik ben er alleen nog niet uit of ikzelf ga rijden of het toch maar beter over laat aan iemand met meer ervaring.

je moet zelf rijden!! ;) je hebt vroeger nog getrains, dus waarom zou het niet lukken 8-)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:35

Nou ik heb vandaag ook weer getraind.
Ging veel beter met het warme weer ondanks dat hij het maandag echt niet aankon.
Afgelopen maandag had hij echt last van de omslag maar nu ging het weer super.
Ben nog in de opbouw fase en dan hopenlijk einde van de maand koersen.
Maar moet nog even kijken of hij het dan al kan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:17

Aziza_XX schreef:
je moet zelf rijden!! ;) je hebt vroeger nog getrains, dus waarom zou het niet lukken 8-)

uhm omdat het bij ons toch net iets anders is...

Ik heb besloten G te laten rijden, zodat we een idee hebben of het realistisch is om door te gaan met trainen en deze zomer te starten.
Maar ik wil zeker wel zelf eens in een echte hippodroom rijden :j

ik duim yvonne

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:56

oki, laat je weten hoe het gegaan is? Hoe gaat je merrie nu trouwens?
Oostende deze zomer is dan de ideale gelegenheid, dit jaar nog geen pmu :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:42

ik heb de laatste 2 maanden mijn eigen gevoel gevolgd en vnl dressuurmatig gereden met als afsluiter enkele rondjes over de galopbaan (tussen 1600 en 2500m) in een rustige ontspannen galop, juist om de conditie op peil te houden. Zo werd ze in het zuivere galopwerk ook mentaal rustiger en iets makkelijker en de laatste 2 weken hooguit 2x een lichte canter.
't is een harde werker en heeft zich vandaag voorbeeldig gedragen. Ze was een perfecte leader voor de 4-jarige die mee was tijdens de opwarming. Op aanraden van een ervaren trainer (S.C.) hebben ze geen galop gedaan, maar een stevige canter (3 op 1 rij) met versnelling op de laatste rechte lijn. LS liep laatst en heeft de 4-jarige ingehaald (ze was plots 20cm kleiner), maar liet "het afweten" toen ze schouder aan schouder liepen. Maar misschien dat ze met minder gewicht wel "overschot" heeft. Dus als ze uit het juiste hout gesneden is en deze week niet de kieskeurige slechtetende trien uithangt, gaat ze volgende week terug en gaat er iemand van 54kg ipv 80kg mee rijden.

goed om te weten dat Oostende nog geen pmu is, we begonnen te twijfelen door de indeling in klasses. Daar hoopten we een beetje op, want ik denk dat LS eigenlijk wel een zandpaard is...

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:12

ja ideaal, daarmee krijgt ze basisconditie! als je ze goed hebt moeten ze de laatste lijn kunnen volhouden, blijven trainen dus :)

Ik ben nu ook niet bepaald de lichtste (vs Anneke dan :p). Het blijft gewoon belangrijk dat je op tijd stopt wanneer ze het laten afweten. De rechte lijn is nu niet echt zo lang, dus daar moeten ze zeker op kunnen werken (heb ik me toch laten zeggen door n.m). Kunnen ze deze niet volhouden dan is ze nog niet klaar om echt te werken.
Ik herinner me nog dat we de 2-jaarse van a.v 2 maand licht gecanterd hadden alvorens het eerste werk te beginnen (en die hadden al 4x gekoerst alvorens ze toekwamen)

Het blijft beter dat je ze kalm houd en een traag tempo werkt, geleidelijk aan kleine canters doet alvorens je echt gaat werken, zeker als je merrietje geen werk gewoon is en nooit geen koers gelopen heeft ;) beter geen leader zijn als je zelf voelt dat ze er niet klaar voor is, en je vooral niet laten beïnvloeden hé!?!

nu ja, natuurlijk moeten ze gezond blijven.. Als ze niet eten is het alleszins geen goed teken ;)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:08

ik zag vandaag de eerste appeltjes op haar lijf ;)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:08

Voor de mensen in Drenthe en omgeving, wij hebben op 13 mei een polocrosse toernooi bij ons thuis! Kom kijken! :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:24

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:55

Zo net weer gaan trainen en dat paard tovert iedere keer weer een lach op mijn gezicht.
Hij is zo makkelijk wil zo hard werken en zo ontzettend braaf.
Hij ziet er met de dag beter uit en heb dan ook echt zin in ons debuut maar tjonge jonge wat vindt ik het spannend!

yindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:40

santos schreef:
ik zag vandaag de eerste appeltjes op haar lijf ;)

Ik zit bij die van mij met smart te wachten het begint er enigszins op te lijken als ze maar kom zou wel erg jammer zijn als ze geen appeltjes krijgt. Zijn ze al heel duidelijk te zien of beginnent ?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:48

de mijne heeft al enkele weken appeltjes
maar wat een klier. Gisteren wilde ze haar krachtvoer niet en waarom?! omdat het niet aangeboden was als slobber 8)7

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 00:44

beginnende, maar mooie appeltjes :D . of ze klierig is weet ik niet echt, want ze had een bal betrappinkje opgelopen, dus staat even stil. als het weer het toelaat, zal ik haar morgen weer proberen.
Ik zal ook proberen, haar appels op de foto te krijgen ;)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:57

nog geen foto, de appels zijn eraf geregend |(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:00

Vandaag een heerlijk ritje gemaakt.
naar het meer toe geweest en hij heeft tot zijn ellebogen in het water gestaan haha.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 01:24

zoooo, da's een stuk dieper als de mijne, die houd niet van water. :D