promptertje schreef:Escardo schreef:....misschien wordtr het tijd dat jullie je eens meer in de bouw en groei van een paard moeten verdiepen..
Ik heb hier al meerdere malen aangegeven (maar daar wordt geloof ik heel makkelijk overheen gelezen) dat er WETENSCHAPPELIJK IS BEWEZEN dat het trainen van paarden op zeer jonge leeftijd (2 jaar en jonger) een ZEER GUNSTIGE UITWERKING HEEFT OP BEENDERGESTEL, PEZEN EN BANDEN.
Zo, nu duidelijk genoeg? De kunst is alleen: wat voor soort training en hoe.
Als er ergens mensen zijn die zich in de bouw en ontwikkeling van paarden hebben verdiept, dan is dat in de draf&rensport.
Mijn zelfgefokte hengst was inderdaad op zijn sterkst toen hij 7 jaar oud was, hij liep toen zijn beste koersen. Zijn training daarvoor is echter al begonnen toen hij 16 maanden oud was. Waren we hem niet zo jong gaan trainen, dan zou hij nooit op zijn 7e zulke prestaties neer hebben kunnen zetten.
Het valt me op dat heel veel mensen buiten de snelle sporten juist heel weinig benul hebben van hoe een paardenlichaam in elkaar steekt en wat gerichte beweging daar mee doet. Een plaatje met "groeischijven" is snel opgezocht op internet, maar dat vervangt imo niet de praktische kennis van járen van goede draver- en volbloedtrainers.
Nou stuur het maar op dan waar jij dat gelezen hebt!! want ik geloof er geen moer van.sorry als ik het zo zeg!! want als dat zo zou wezen dan werd dit echt wel opbaar gemaakt en zouden we dus andere dingen moeten leren.. ik heb vorig jaar curcus gedaan over de bouw en groei van het paard(pezen, botten gewichten enz enz)...en daar komt dat absoluut NIET naar voren...
Dit heeft ook niet te maken met wat voor training je paard geeft!!!
) dat er WETENSCHAPPELIJK IS BEWEZEN dat het trainen van paarden op zeer jonge leeftijd (2 jaar en jonger) een ZEER GUNSTIGE UITWERKING HEEFT OP BEENDERGESTEL, PEZEN EN BANDEN.
? De kunst is alleen: wat voor soort training en hoe.