Wat ik nou zo zielig vind...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxtesssss

Re: Wat ik nou zo zielig vind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:32

koerser schreef:
hoe moet je zo'n plaatje voor je tekst doen????en dingen over je eigenschrijven??

Rechtsboven bij 'User Control Panel' Bloos
als je dat bdoelde tnminste Tong uitsteken

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:02

hmm ik wil niet negatief doen ofzo, dat is geloof ik al genoeg gebeurt op dit topic, maar loopt zo een paard die steeplechases races zeg maar loopt veel meer risico op een breuk en dergelijke dan een gewoon paard? (ik weet ook niet om hoeveel races het gaat in een jaar bv)

dat filmpje vond ik inderdaad ook zielig, maar om wat voor een percentage van de hele sport gaat het dan, ik neem aan dat een bepaald percentage van bv de springpaarden ook weleens iets breekt. is het heel klein of bv 10 % (kheb geen flauw idee) dat is van belang om te zegge of zo een race als geheel als wreed moet worden beschouwd

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:42

Moderatoropmerking:
Off topic reacties verwijderd.

Koerser, wil je aub letten op leestekens ed?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:48

koerser schreef:
er is zondag ee paard doodo gegaan tong was niet goed vast gemaakt had zijn tong in geslikt ik kon het niet aan zien

Ik snap nu ik dit topic weer eens bekijk denk ik waarom je mij een pb stuurde om de rensport te verdedigen...

Als je verder had gezocht op mijn berichten en in mijn profiel had gekeken, had je kunnen weten dat ik een liefhebber ben van de rensport!!! En was je pb dus niet nodig geweest.

Ik ben alleen tegen de steeple! Niet tegen de rensport dus!

Voortaan eerst je huiswerk doen voordat je me toch redelijk aanvalt met je verdediging!

Ontopic: Het gaat in mijn ogen niet meer om het percentage dat verongelukt als het gaat om deze grote aantallen...
Als het er meer als 1 per dag is alléén al in Engeland, is dat echt om je zorgen over te maken. Dan hebben we de andere landen er niet eens bijgeteld!

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:59

nou laat ik mijn mening dan ook maar even geven.
ik hoef er verder geen commentaar op het is mijn mening en ik bedoel het niet aanvallend
ik vindt het gewoon een kl*te sport als ik dat filmpje zag krijg ik tranen in me ogen zo hard dat die paardjes vallen ik vind het gewoon zielig en ik zal er ook niet vrijwillig naar toe gaan om te gaan kijken ofzo ik steun deze sport niet..
vooral de steeple mag van mij afgeschaft worden
maar goed zo zullen mensen ook wel over springen of dressuur denken.
nogmaals dit is mijn mening en is niet aanvallend bedoeld mensen die in deze sport zitten moeten dit helemaal zelf weten.. Knipoog

xx

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:02

Ik vindt het verschil tussen de rensport en Steeple wel heel erg groot. Het is niet vergelijkbaar met elkaar.

De Steeple brengt veel te veel onnodige gevaren met zich mee voor paard en ruiter. 370 doden in 1 jaar? Dat is meer dan 1 per dag hoor mensen! En hier ben ik gewoon vel tegen! Ik vindt het een foute sport en snap niet wat mensen hier leuk aan kunnen vinden. Het gaat daar alleen maar om het gokken.

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:03

nou zielig voor de ruiter vind tik het neit die doen het zelf...
maa rinderdaad de rensport kan ik nog wel in komen maar steeple gaat mij gewoon te ver

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 17:37

370 doden in 1 jaar .... Ik vind dit idd wel een erg groot aantal !
Ik ben niet zo goed in wiskunde maar hoeveel % zal dit wel niet zijn.

Even een mischien dom vraagje... Wat is het verschil tussen de steeple en de rensport ?

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 17:56

Dat de paarden bij steeple over heggen/hordes moeten springen en bij gewone rensport niet.

Hoeveel % het is valt, hoe goed je ook in wiskunde bent, niet te zeggen als je het totaal aantal paarden niet weet. Dat 370 veel klinkt, en in mijn ogen ook veel is ben ik met je eens. Of het TE veel is, dat is een andere vraag. Elke dode is er natuurlijk 1 teveel maar zowel voor paard en jockey geldt dat dat het risico is van het vak, al kan de paard de keuze voor het vak natuurlijk niet zelf maken.

Verder ga ik helemaal mee in de kijk hierop van Nina_rex op de vorige pagina Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:35

Ronald1982 schreef:
Dat de paarden bij steeple over heggen/hordes moeten springen en bij gewone rensport niet.

Hoeveel % het is valt, hoe goed je ook in wiskunde bent, niet te zeggen als je het totaal aantal paarden niet weet. Dat 370 veel klinkt, en in mijn ogen ook veel is ben ik met je eens. Of het TE veel is, dat is een andere vraag. Elke dode is er natuurlijk 1 teveel maar zowel voor paard en jockey geldt dat dat het risico is van het vak, al kan de paard de keuze voor het vak natuurlijk niet zelf maken.

Verder ga ik helemaal mee in de kijk hierop van Nina_rex op de vorige pagina Lachen

Het is bij jou de vraag of het TE veel is? Dat is erg vreemd hoor! Natuurlijk is dat TE veel, waarom zou er een dier dood moeten gaan door 1 of andere stommem sport die ook op een andere manier zou kunnen volbracht worden? Het zijn er op precies te zijn 370 teveel.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:56

Daarom staat er ook achter dat elke dode er natuurlijk 1 teveel is. Jah, ben me er van bewust dat je mijn woorden helemaal verkeerd kan intepreteren en ik het wellicht beter niet had kunnen plaatsen. Ik bedoel uiteraard niet dat een dode mij niets zou doen. Natuurlijk zijn het er precies 370 teveel alleen ging het hier om de risico's naast het plezier en het hopelijk goede leven met goede verzorging die de betreffende paarden hebben gehad... ach, we komen er niet uit. Lees het stuk van Nina_rex op de vorige pagina en daar staat eigenlijk ook precies wat ik bedoel.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:07

daar gaan we wééér, jezus mensen houd toch eens een keer op met dat gedoe over rensport, steeple chase.. ik zeg ook niet dat t ongevaarlijk is, maar dit is al vaak genoeg gezegt allemaal, waarom worden dit soort topics steeds weer gemaakt??

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 09:42

play_coy schreef:
daar gaan we wééér, jezus mensen houd toch eens een keer op met dat gedoe over rensport, steeple chase.. ik zeg ook niet dat t ongevaarlijk is, maar dit is al vaak genoeg gezegt allemaal, waarom worden dit soort topics steeds weer gemaakt??

Omdat er blijkbaar mensen zijn die iets kwijt willen of vragen hierover hebben. Ik ben hier tot nu toe nog geen topic over tegengekomen en vond dit aardig interressant hoor!

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:07

Ik vind dat je ,in welke tak van de sport dan ook, geen gevaarlijke risisco's moet nemen. Ik laat mijn paard ook geen 120cm springen als ik weet dat hij 70 cm haalt. Bij wijze van spreke dan.
Dus welke vorm je ook beoefent, gebruik je verstand.
Denk daarbij om het welzijn van je dier en jezelf. Zo blijven de gevaren beperkt.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:25

Clyde schreef:
Ik vind dat je ,in welke tak van de sport dan ook, geen gevaarlijke risisco's moet nemen. Ik laat mijn paard ook geen 120cm springen als ik weet dat hij 70 cm haalt. Bij wijze van spreke dan.
Dus welke vorm je ook beoefent, gebruik je verstand.
Denk daarbij om het welzijn van je dier en jezelf. Zo blijven de gevaren beperkt.

Je haalt de woorden uit mijn mond!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:31

play_coy schreef:

Dit is precies wat ik bedoelde... Knipoog Met zulke opmerkingen maak je het imago echt niet beter. Negeer het of, beter nog, probeer iets uit te leggen, dan doe je iets constructiefs met de (negatieve) interesse.

Ik hoor ook keer op keer dezelfde vooroordelen over dravers, maar omdat ik weet dat de meeste mensen niet beter weten (ze zeggen ook maar na wat ze van een 'paardenkenner' gehoord hebben) blijf ik gewoon keer op keer antwoord geven op (dezelfde) vragen en uitleggen hoe het wél zit.

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 17:58

play_coy schreef:

Waarom reageer je als je dit zo'n belachelijk topic vind.
Ik wilden hier even wat over weten en daarvoor is dit hele forum nou...
@Binckydenice precies wat ik bedoel !

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:53

hey cherrida maar wat heeft een vredesnaam dit topic te maken met dat een paard stikt doordat de tong terugklapt???
Daar gaat het hier toch helemaal niet om en moet dan iedereend at weten dacht dat zoiets al erg geboeg is voor de eigenaren denk je niet het zal beuty bijvoorbeeld zijn.
leuk als je zo'n bericht dan in een keer tegen komt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:57

beauty sorry

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 14:12

Beauty ... ?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:07

is een paardje

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:21

ik zou er nie aan kunnen denken en ik zeg wat ik zeg yvonne en ik ken zoveel paarden die dood zijn gegaan du ik kan er over praten ma srry ze

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:23

ik had het niet zo bedoeld van die zondag

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:24

he ma hoe doe je da nu van dingen over je eigen schrijven of foto van mij en beauty met koersen

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:04

Beroepshalve ben ik vaak op draverijen geweest, en ben ook nog vaak op CH. Doorrdat mijn dochter dressuur rijdt ben ik ook daar vaak geweest. Het gaat hier dan niet over een mening, maar een nuchtere vaststelling.
Ik heb nog nooit tijdens een dressuurwedstrijd gezien dat een paard gewond raakte. Ik heb slechts een enkel keer gezien dat een paard bij een springwedstrijd gewond raakte en dan nog slechts een lichte verwonding. Ik heb heel vaak, kan de keren niet eens meer tellen, bij een draverij, paarden dood van de baan zien gaan. En bij iedere steeple chase die ik op TV gezien heb in een regulier sportprogramma, dus dan ging het niet om de sensatie, kwamen meerdere paarden ten val, bij iedere steeple die ik gezien heb.
Ik kan dus rustig stellen dat dat de sporten hier genoemd in toenemende mate gevaarlijk zijn voor de dieren. De mensen interesseerd mij niet, die hebben er zelf voor gekozen. En ik kan ook rustig stellen dat de sprong van springen naar de drafsport wat gevaarlijkheid betrefd een grote is. Bij de springsport komen wel eens blessures voor maar daar heb ik nog nooit een paard dood de ring zien verlaten en bij de drafsport tientallen keren. Van de steeple chase kan ik alleen maar vermoeden hoe het zit en een getal van 370 per jaar alleen al in Engeland vind ik ontoelaatbaar.