Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
broadway schreef:de dravers zijn niet het probleem, maar de mens die ze op die manier trainen....op de voorhand....vluchtgedrag....afdwingen totdat ze problemen krijgen (knieen en peesblessures) ,men ze dan afdanken....dan komt hij bij diegene terecht, die het paardje kiezen om zijn karakter en deze paardjes gaan voor hun verzorger door het vuur!!!! Maar als de problemen te erg zijn komt het echt nooit meer goed, besef dan dat jullie ''geluk'' hebben en wees zuinig op jullie paardjes, want ik kom met regelmaat de negatieve kant tegen van ex-dravers!!! Wat heel veel verdriet bracht, omdat ze het niet zagen(wisten)!!!

broadway schreef:de dravers zijn niet het probleem, maar de mens die ze op die manier trainen....op de voorhand....vluchtgedrag....afdwingen totdat ze problemen krijgen (knieen en peesblessures) ,men ze dan afdanken....dan komt hij bij diegene terecht, die het paardje kiezen om zijn karakter en deze paardjes gaan voor hun verzorger door het vuur!!!! Maar als de problemen te erg zijn komt het echt nooit meer goed, besef dan dat jullie ''geluk'' hebben en wees zuinig op jullie paardjes, want ik kom met regelmaat de negatieve kant tegen van ex-dravers!!! Wat heel veel verdriet bracht, omdat ze het niet zagen(wisten)!!!

broadway schreef:scheer niet iedereen over 1 kam, zeg je nu zelf dus je weet ook dat het wel degelijk zo is!!!!Zoals ik al eerder schreef, wil je een draver kopen laat hem dan klin.keuren met foto's dat kan een hoop ellende besparen!!!!!
Nooit probleme meej.
broadway schreef:LAAT DRAVERS KEUREN MET FOTO'S VAN PEZEN EN KNIEEN!!!!!!
broadway schreef:maar omdat er draver bij staat krijg ik de dravers op mijn kop ,gaat het om springp.,dress.p,menners,western idem maar ik kan niet vaak genoeg zeggen laat je paard klin ,dus met foto's keuren als je hem koopt, het kan je een hoop leed besparen!!!!!
Citaat:laat je paard klin ,dus met foto's keuren als je hem koopt, het kan je een hoop leed besparen!!!!!
, maybe dat we er een paardje bijkrijgen, zeker weten dat dat een dravertje wordt 
Smystique schreef:Ik denk dat het wel meevalt met onwetenden die een draver kopen vanuit een smalle beurs, de meesten kiezen dan volgens mij voor een Fjord o.i.d.
De mensen mét ex-dravers die ik ken zijn liefhebbers van het ras.
En éénmaal een draver gehad blijft dat toch trekken, maybe dat we er een paardje bijkrijgen, zeker weten dat dat een dravertje wordt
Maar ik volg je niet meer, eerst begin je hier te gillen dat het dierenbeulen zijn, nu verwijt je het de ouders en de dierenartsen?
Citaat:Ahum..........
Mensen met een smalle beurs die een fjord oid kopen?? Zou het iets genuanceerder kunnen?
Dat is nou net zo een belachelijk etiket als mensen met een smalle beurs die een draver kopen.
Sta je er wel bij stil, dat ongeacht wat voor soort paard je koopt, dit kosten voor huisvesting, zorg, harnachement en sport met zich meebrengt? En dat zoiets voor mensen met een smalle beurs helemaal niet is weggelegd... ?