mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LTBLDS

Re: mensen met dravers zijn armoedzaaiers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:23

voor spider wist ik eigenlijk nog niet echt wat dravers waren.. maar ben blij dat ik hem ontmoet heb..
hij komt van de drafbaan uit duitsland.. en loopt nog steeds super
als ik met vriendinnen een buitenrit ga maken en we een stukje ff net wat harder gaan, ren hij ze er altijd uit.
Hij draaft ook echt super ik vind het gewoon machtig mooi!!

MVG

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:26

ik heb vroeger een russische draver gehad en een amerikaanse. het waren beiden schatten van paarden! dus ik snap niet waar die onzin vandaan komt!!!

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:37

Toen we op zoek gingen naar een paard hebben mijn vriend en ik van alles gereden en geprobeerd. De eis was een paard van minimaal 1.65m en niet ouder dan 10 jaar en 100% gezond.. Van Hanoveraan tot fries, van kwpn tot holsteiner en er echt een stuk of 15 gezien en gereden. Maar geen klik.

Toen kregen we Holy te koop aangeboden, een dravermerrie van 14 jaar oud. En dat klikte dus haar gekocht.
Ze loopt in alle diciplines mee. Kan oefeningen uit de M en is nog beter in westernoefeningen zoals spinnen, loopt voor de kar,springt ook heel aardig en is 100% verkeermak.

En ik verwend haar verschrikkelijk en ze zal nooit meer weggaan. DE klik is belangrijker dan de prijs vind ik. En armoedzaaiers? Die van mij heeft 2 op maat gemaakte zadels en goede degelijke dekens. Heeft een speciaal dieet en heeft artrose dus daar ook de nodige poeders en smeersels voor nodig.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:40

de dravers zijn niet het probleem, maar de mens die ze op die manier trainen....op de voorhand....vluchtgedrag....afdwingen totdat ze problemen krijgen (knieen en peesblessures) ,men ze dan afdanken....dan komt hij bij diegene terecht, die het paardje kiezen om zijn karakter en deze paardjes gaan voor hun verzorger door het vuur!!!! Maar als de problemen te erg zijn komt het echt nooit meer goed, besef dan dat jullie ''geluk'' hebben en wees zuinig op jullie paardjes, want ik kom met regelmaat de negatieve kant tegen van ex-dravers!!! Wat heel veel verdriet bracht, omdat ze het niet zagen(wisten)!!!

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:42

Er zijn twee halfbloed dravers olympisch kampioen springen geworden. Halla, de duitse wondermerrie, zij sprong de tweede ronde, foutloos rond terwijl haar ruiter kompleet geblesseerd was, en Jappeloup.
Tegenwoordig zijn er meerdere springpaarden met draverbloed. Alle paarden die afstammen van Galoubet, hebben draverbloed in zich, en tegenwoordig schijnen steeds meer mensen er serieus over na te denken,om als je een goed springpaard wilt fokken, je toch eens moet kijken naar franse dravers.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 20:47

broadway schreef:
de dravers zijn niet het probleem, maar de mens die ze op die manier trainen....op de voorhand....vluchtgedrag....afdwingen totdat ze problemen krijgen (knieen en peesblessures) ,men ze dan afdanken....dan komt hij bij diegene terecht, die het paardje kiezen om zijn karakter en deze paardjes gaan voor hun verzorger door het vuur!!!! Maar als de problemen te erg zijn komt het echt nooit meer goed, besef dan dat jullie ''geluk'' hebben en wees zuinig op jullie paardjes, want ik kom met regelmaat de negatieve kant tegen van ex-dravers!!! Wat heel veel verdriet bracht, omdat ze het niet zagen(wisten)!!!

Dit is wel heel generaliserend zeg! Veel dravers worden ook in de draftraining, netjes onder het zadel gereden, juist om ze correct over de rug te laten lopen. En niks dat ze allemaal worden afgedankt, mijn paarden blijven na hun koerscarriere gewoon bij mij, als rijpaard.

Ex-dravers bestaan trouwens niet, ik hoop dat je daarvan op de hoogte bent?

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 22:38

go, wat veel reactie;s al Nagelbijten / Gniffelen

En allemaal mensen met verstand van dravers Clown

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 22:43

broadway schreef:

Deze reactie is wel heel erg kort door de bocht zeg. Alsof iedereen die dravers traint ze de vernieling in helpt??? Laat ik je 1 ding verzekeren, dat is absoluut niet het geval.
Kijk maar eens op Marktplaats, daar staan genoeg spring en dressuurpaarden die de vernieling in geholpen zijn op jonge leeftijd.
Ieder paard kan in handen vallen van een onkundig persoon. Helaas.
Wij zijn zuinig op onze dravers en net als Promptertje aangeeft, worden ze fatsoenlijk en rustig gertraind, ook onder het zadel en zijn ze een langer leven beschoren dan menig sportpaard wat onder de man gereden wordt en moet presteren....

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:50

veel dravers moeten met hun 2e jaar starten met rennen, zijn (te) jong ,onvolgroeid, lopen nog op de voorhand, worden er zelfs op gefokt, omdat ze daardoor sneller gaan lopen, om dat op te vangen plaatsen ze hun achterbenen a.h.w. naast de voorbenen, daarom kunnen ex- dravers moeilijk gaan zitten, veel dravers kunnen niet eens galopperen.....veel dravers halen hun 6e levensjaar niet eens, peesblessures, knieproblemen, psychische problemen......!
Die paarden die allemaal ''gegaan'' zijn kunnen het niet meer zeggen, maar ik kan alléén maar waarschuwen LAAT DRAVERS KEUREN MET FOTO'S VAN PEZEN EN KNIEEN!!!!!!
Waarom is die van jouw zo jong gestorven pom.....voelde jij je aangesproken.......de wereldje waar ik over spreek is de de wereld van geld en hard!!! voor het paard en waar ik voor opkom is mensen met weinig geld en hart!!!(is liefde en respect) voor het paard, want ik werk voor deze mensen die hierboven armoedzaaiers worden genoemd , heb ook voor die andere kant gewerkt, werd er zelf doodongelukkig van, omdat ik daar géén liefde en respect ervaarde voor zowel mens als dier!!!!, als je niet meer kunt wordt je afgedankt en dat is helaas ook met andere takken van de paardensport zo daar ben ik het helemaal mee eens!
Een draver waar met respect aan is gewerkt wordt inderdaad gewoon oud, maar zit dan in een hogere prijsklasse en heeft op klin.foto's géén problemen!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:55

broadway, ik vind het uitermate vervelend dat je de dood van mijn eigen gefokte hengst er bij haalt. Hij is gestorven aan een scheur in zijn blinde darm. Mijn merrie, zijn moeder, is nu 20, die heeft gekoerst en is nog 'alive and kicking', en die heeft toch echt gekoerst. Ik heb haar als veulen gekocht, en na haar koerscarriere heb ik er nog een poos dressuurwedstrijden mee gereden. Ik hoop dat je vanaf nu geen persoonlijke opmerkingen als deze meer plaatst, ik vind dat erg kwetsend. Je hebt werkelijk geen idee hoe ik mijn Rain mis.

Verder zou ik het fijn vinden als je eens ophield met "ex-dravers", een draver blijft zijn hele leven een draver, of hij nu koerst of niet. Het ras verandert niet.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:03

@broadway: dat jij misschien negatieve ervaringen hebt, wil niet zeggen dat alles negatief is in de drafsport en bij de draftrainers, maak het nou helemaal! Wij zijn heel erg zuinig op onze paarden en er zal er geen een lopen op tweejarige leeftijd. Scheer niet iedereen over 1 kam wil je......

En ik vind jouw insinuaties over de dood van het paard van Promptertje uitermate grof!!!!!!!!!
Als het je werkelijk zou interesseren kun je er ook op een normale manier naar informeren.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:22

scheer niet iedereen over 1 kam, zeg je nu zelf dus je weet ook dat het wel degelijk zo is!!!!Zoals ik al eerder schreef, wil je een draver kopen laat hem dan klin.keuren met foto's dat kan een hoop ellende besparen!!!!!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 21:36

Misschien is het een idee voor broadway om met een spandoek in Den haag te staan?

Neem er dan maar een aantal mee, want in elke sport met dieren, iedere discipline met paarden worden sommigen niet goed behandeld.

Om daarom maar meteen 1 discipline of sport neer te gaan halen is nogal kort door de bocht.

misschien dat je je energie beter kunt steken in het verhelpen van dierenleed i.p.v. gaan brullen op bokt.nl?

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:37

broadway schreef:
scheer niet iedereen over 1 kam, zeg je nu zelf dus je weet ook dat het wel degelijk zo is!!!!Zoals ik al eerder schreef, wil je een draver kopen laat hem dan klin.keuren met foto's dat kan een hoop ellende besparen!!!!!

Ik heb me draver niet eens laten keuren, is ondertusse al 12 Knipoog Nooit probleme meej.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 22:16

Tsjonge, wat zit jij vol met vooroordelen zeg! Als ik even ons hele draverbestand van de afgelopen 20 jaar erbij haal: ze kunnen allemaal gallopperen, geen psychische problemen, alleen Ofir een peesblessure.
De wereld die ik ken (en waar ik al mijn hele leven in zit) heeft voor een deel dat soort harde mensen, maar ook genoeg die prima voor hun paard zorgen. Waarom hebben wij anders nog een 9 jarige staan die al drie jaar niet meer koerst en het ook niet meer zal doen, een 7 jarige die alleen een kwalli (onv) gelopen heeft?
En over het wijd gaan, dat is nodig om de snelheid te halen, maar lang niet alle dravers doen dat, Ofir bijvoorbeeld niet, Point wel heel erg.

Misschien moet je toch eens je beeld van de wereld bijstellen voordat je dingen gaat roepen en mensen gaat beledigen. Vooral die opmerking naar Prom, denk je dat je daar respect mee krijgt van anderen?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 23:14

met een spandoek naar ....jullie lezen dit al niet goed, zou dat leed verminderen....dacht het niet, gelukkig zijn er altijd die wel goed lezen , die ik heb geholpen of zich in die situatie herkennen, die mijn hulp zoeken,zij weten waar ik het over heb en dat is in alle takken van de sport, dat klopt, maar de kopstuk is ......dus......maar omdat er draver bij staat krijg ik de dravers op mijn kop ,gaat het om springp.,dress.p,menners,western idem maar ik kan niet vaak genoeg zeggen laat je paard klin ,dus met foto's keuren als je hem koopt, het kan je een hoop leed besparen!!!!!

mijn excuus voor Prom, vroeg me af waarom jij je zo aangesproken voelt en iemand anders voor jouw ging praten......maar we hebben het over dezelfde verdriet....het verliezen van een paard !!!!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 06:40

Oei, ik had me nog zo voorgenomen om er niet op te reageren, maar ik kan het niet laten... Clown

Wat ben jij kort door de bocht, broadway. Mijn draver Hot Water is al 11 (!!) en koerst nog steeds succesvol mee. We doen het lekker rustig aan, en hij heeft er nog steeds veel plezier in. Tuurlijk zullen er ook mensen zijn die een paard snel en vroeg koersklaar willen hebben, maar in de meeste gevallen gaat dit met beleid, en als blijkt dat een paard het niet aankan of wil, dan gaan ze meestal een paar maanden lekker het land in, waarna ze weer rustig verder getraind worden. En tja, een paard klinisch en röntgologisch laten keuren voordat je het koopt, is natuurlijk altijd verstandig. Dat kan ik ook zeggen voor KWPN-ers, Holsteiners en Groningers, om maar even drie rassen te noemen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:45

Broadway, door je generaliserende en stereotype manier van reageren roep je, zoals al blijkt, weerstand op. Tuurlijk heb je voor een bepaalde groep in de drafsport gelijk maar voor een hele grote groep ook niet. Misschien wordt het eens tijd je te gaan verdiepen in nuanceringen. Pling
Bovendien denk ik dat je in dit topic waar veel mensen met een band met de drafsport posten je weinig succes hebt met dit soort losse flodder opmerkingen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 07:58

broadway schreef:
LAAT DRAVERS KEUREN MET FOTO'S VAN PEZEN EN KNIEEN!!!!!!

broadway schreef:
maar omdat er draver bij staat krijg ik de dravers op mijn kop ,gaat het om springp.,dress.p,menners,western idem maar ik kan niet vaak genoeg zeggen laat je paard klin ,dus met foto's keuren als je hem koopt, het kan je een hoop leed besparen!!!!!

Nogal logisch dat wij meteen reageren Rolleyes

Jij begint hier dingen te roepen waarvan wij WETEN dat het niet zo is. Dan kan je zeggen dat wij in de verdediging schieten, maar wij zijn liefhebbers van de sport en de paarden, wij laten zoiets niet zeggen als we weten dat het niet waar is. Van de vereniging Dravers.nl zijn wij écht fanatiek bezig om de draver in een positiever daglicht te stellen. Eén post van jouw en weg is al onze inzet! Want 1 negatief bericht wordt makkelijker onthouden dan 10 positieve....
Over het algemeen zijn mensen trouwens wel zo slim om een paard te laten keuren, maar ik weet uit eigen ervaring dat die keuring soms ook niet veel zegt. Daarbij heeft niet iedereen de portemonnee groot genoeg Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 08:17

Citaat:
laat je paard klin ,dus met foto's keuren als je hem koopt, het kan je een hoop leed besparen!!!!!

Maakt dat het dierenleed minder? of doel je nu op mensenleed en de portomonnee?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:07

nee, helaas is het dierenleed dan aanwezig, is uit de sport gehaald(daarom zeg ik ex-dravers) en als fatsoenlijk rijpaard verkocht met de tekst is nog jong,onervaren maar supervoorwaarts, wordt door ouders gekocht met een smalle beurs(omdat het paard uiterlijk goed oogt) kind verongelukt er bijna mee, omdat constant gezegd wordt dat het aan hun rijden ligt .....dan kom je bij zo'n paard met losse knieen en/of peesbless.(vaak oude) en moet je zeggen dat het nooit weer wat zal worden....moet je dan aankomen met...had het maar op de foto gezet?????

Ik wou dat dierenartsen hier beter op toe gingen zien, want die kunnen er daadwerkelijk iets aan veranderen.....niet de grote groep, die wel positief met de training van het paard om gaan ,die wel als rijpaard verder kunnen.....die kiezen wel voor het paard als het echt niet meer kan, maar zetten het niet in de verkoop met een losse knieen of oude blessures......er zijn nog steeds mensen die andere mensen op hun woord geloven....ook dat is in alle takken van de paardensport zo, helaas!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:11

Ik denk dat het wel meevalt met onwetenden die een draver kopen vanuit een smalle beurs, de meesten kiezen dan volgens mij voor een Fjord o.i.d.

De mensen mét ex-dravers die ik ken zijn liefhebbers van het ras.

En éénmaal een draver gehad blijft dat toch trekken Lachen, maybe dat we er een paardje bijkrijgen, zeker weten dat dat een dravertje wordt Lachen

Maar ik volg je niet meer, eerst begin je hier te gillen dat het dierenbeulen zijn, nu verwijt je het de ouders en de dierenartsen?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:24

een draver of een fjord.....laat maar ....blijf maar in je geloof !!!!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 09:42

Smystique schreef:
Ik denk dat het wel meevalt met onwetenden die een draver kopen vanuit een smalle beurs, de meesten kiezen dan volgens mij voor een Fjord o.i.d.

De mensen mét ex-dravers die ik ken zijn liefhebbers van het ras.

En éénmaal een draver gehad blijft dat toch trekken Lachen, maybe dat we er een paardje bijkrijgen, zeker weten dat dat een dravertje wordt Lachen

Maar ik volg je niet meer, eerst begin je hier te gillen dat het dierenbeulen zijn, nu verwijt je het de ouders en de dierenartsen?

Ahum..........

Mensen met een smalle beurs die een fjord oid kopen?? Zou het iets genuanceerder kunnen?
Dat is nou net zo een belachelijk etiket als mensen met een smalle beurs die een draver kopen.
Sta je er wel bij stil, dat ongeacht wat voor soort paard je koopt, dit kosten voor huisvesting, zorg, harnachement en sport met zich meebrengt? En dat zoiets voor mensen met een smalle beurs helemaal niet is weggelegd... ?
Wij hebben een dressuur-fjord en een koers-draver, ik kan je verzekeren dat onze sport niet met een smalle beurs te betalen is. Zij kosten ons vele honderden euro's per maand.

Je kunt denk ik beter in zijn algemeenheid stellen dat mensen met een smalle beurs een paard in de lagere prijsklasse zoeken. Een paard in de lagere prijsklasse is door de band genomen wel een paard met een makke. Of de leeftijd, of de gezondheid, of het gebruik of het uiterlijk is niet helemaal wat het zou kunnen zijn. En binnen die hele groep goedkope paarden worden inderdaad soms ook dravers die niet meer kunnen koersen of waar wat aan schort voor weinig te koop aangeboden.

Maar wiens verantwoording is de aankoop van een dergelijk paard? Iedereen weet toch dat je voor €700-€1000 euro niet veel hoeft te verwachten? Of het nou een afgereden rijpaard is, of een krom gebouwde koudbloedpony, of een draver die gekoerst heeft en wat mankeert heeft....

Als je zo een paard koopt, prima. Als je er nog op kan rijden, mooi meegenomen.
Maar wil je geen commentaar van anderen als je met een dergelijk paard wat misschien niet (meer) geschikt is voor het doel wat je zelf voor ogen hebt, spaar dan even door. En koop een gezond en correct gebouwd paard. En of DAT nou een draver of een rijpaard is maakt geen snars uit.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 10:44

Citaat:
Ahum..........

Mensen met een smalle beurs die een fjord oid kopen?? Zou het iets genuanceerder kunnen?
Dat is nou net zo een belachelijk etiket als mensen met een smalle beurs die een draver kopen.
Sta je er wel bij stil, dat ongeacht wat voor soort paard je koopt, dit kosten voor huisvesting, zorg, harnachement en sport met zich meebrengt? En dat zoiets voor mensen met een smalle beurs helemaal niet is weggelegd... ?

Over het algemeen genomen kiezen mensen met een smalle beurs die wél een paard willen kopen nou eenmaal sneller voor een Fjord dan een KWPN of een Arabier. ik noem toch een voorbeeld.

Jeetje wat is bokt.nl toch een heetgebakerd zootje af en toe.

Ik noem gewoon een voorbeeld. Ja een paard kost altijd geld, ja er zijn ook dure fjorden.

\je hoeft je daarom toch niet persoonlijk aangevallen te voelen?

Als ik dat zou doen kan ik de hele dag hier wel gillen