De arabier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: De arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 00:33

nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:22

ik heb een straight egyptian arabian.
en ik ben super trots op der en als ik haar laat dekken volgend jaar en het wordt een hengst dan wil ik der ook mee gaan koersen enzo lijkt me heel leuk om te doen.
haar volle zus heeft endurancer gedaan doet ze nog steeds.
en ik kan je vertellen als mijn arabier warm is blijft die alleen maar lopen stoppen doet ze niet ze echt showy.
ik vindt dit een heel intresant topic dus ik ga het echt volgen

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:41

r0xxertt schreef:
Ik weet niet of jullie het weten maar een arabier is al hun hele bestaan als renpaard gebruikt .

van orgine: oorlogspaard,bedoel je denk ik Knipoog ...(die rennen inderdaad ook)
Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:57

Doora_De_Haf schreef:
Hebben Arabieren altijd een knik in de neus? Lachen

In feite hoort dat wel zo, maar je ziet ze veel zonder dish (knik) Bloos (hier in NL dan Knipoog )

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:39

Citaat:
Als je een arabier wilt ryden en je hebt hem goed lopen zonder dat die raar doet of wattan ook dan vind ik dat supper knap van je en heb je een goede zeer sterke band met je arabier .

hihi overdrijven is ook een kunst! Knipoog

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:43

CtjeLief schreef:
Citaat:
Als je een arabier wilt ryden en je hebt hem goed lopen zonder dat die raar doet of wattan ook dan vind ik dat supper knap van je en heb je een goede zeer sterke band met je arabier .

hihi overdrijven is ook een kunst! Knipoog

Daarbij rijd ik liever een arabier dan een KWPN-er. Een arabier laat zich niet gek maken, is superintiligent en erg betrouwbaar. Die doen in de regel niet "raar of wattan ook", dat zijn juist de KWPN-ers en de halfbloeden is mijn ervaring.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:45

ArabianRanch schreef:
Doora_De_Haf schreef:
Hebben Arabieren altijd een knik in de neus? Lachen

In feite hoort dat wel zo, maar je ziet ze veel zonder dish (knik) Bloos (hier in NL dan Knipoog )

Van origine heeft de arabier die dish niet, althans niet zo extreem als nu, maar in de loop der jaren is dat er in gekomen en willen keurmeester dat graag zien.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:57

Kokomo schreef:
maar in de loop der jaren is dat er in gekomen en willen keurmeester dat graag zien.

Niet alleen de keurmeester, wij zelf ook Pling Knipoog
Extreme dish hoeft het niet te zijn, als het hoofdje maar mooi gevormd is !

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:16

ArabianRanch schreef:
Kokomo schreef:
maar in de loop der jaren is dat er in gekomen en willen keurmeester dat graag zien.

Niet alleen de keurmeester, wij zelf ook Pling Knipoog
Extreme dish hoeft het niet te zijn, als het hoofdje maar mooi gevormd is !

Is erg persoonlijk. Ikzelf vindt het vaak niet eens zo mooi en zie liever een erg lichte dish.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:29

Tja, ieder zijn smaak Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:22

inderdaad van origine is de dish niet zo extreem als wat je nu heden ten daags veelal ziet (is puur een modetrend)....breed tussen de ogen, grote ogen vol van uitdrukking goed geplaatst, en een korte wigvormig hoofd, neusgaten iets hoger geplaatst, neusvleugels eindigen niet naast maar op de rug van de neus, zo hoort het hoofd te zijn! Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:20

Mensen, willen jullie het wel ontopic houden wat betreft arabieren in de rensport en niet over de dish ed? Daar is een heel arabieren subforum voor Knipoog

freek_nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:37

ik wel eens op een arabier gereden die in de ren sport zat het was egt geweldig !!!! Haha!

Cissie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:34

arabieren zijn geweldig.... Haha!

WendieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:09

Arabieren; Mooi, maar pittig Knipoog

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:53

Ik krijg privéles op een Arabisch Volbloed van 6 jaar. Haha!
Wat een knap paardje is dat zeg, echt een schatje. En ook goed te berijden.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:30

Arabieren zijn heel mooi! Maar andalusiers spreken mij ook wel aan Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:42

arabieren zijn de liefste en slimste parden die ik tot nu toe ken en heel eerlijk.
hou van vosje

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 11:53

Om het topic weer even op de arabier als renpaard te brengen, hier een mooi stukje uit de geschiedenis:

Ongeveer in 1815 of 1820, toen Kurshid Pasha gouverneur was van de Nejd, stelden enkele Engelsen die daar volbloeds mee naar toe hadden genomen, voor om tegen de arabieren te gaan rennen. Dit voorstel werd aangenomen, alleen vroegen de Engelsen uitstel van 40 dagen om de paarden aan conditie te helpen. De arabieren, wier paarden altijd in topconditie verkeren, begrepen niet wat men nu eigenlijk bedoelde, maar aanvaardden het uitstel en de wedstrijd vond plaats op de afgesproken dag. De arabieren vroegen de Engelsen de paarden uit te kiezen die aan de race zouden deelnemen en vroegen over hoeveel dagen de race zou moeten plaatsvinden; het was nu de beurt aan de Engelsen om verbaasd te kijken en zij antwoordden: 'De race duurt één uur!' Waarop de bedoeïenen in lachen uitbarstten. Ze waren van mening dat het nogal vreemd was om je paard 40 dagen te trainen voor een wedstrijd van een uur. Maar de Engelsen legden hen uit dat dit thuis hun gewoonte was en dat ze na zo'n training de Arabieren zouden verslaan, net als ze alle andere Europeanen hadden verslagen.
De bedoeïenen lachten opnieuw, en toen twee paarden van top tot teen in dekens gewikkeld werden voorgeleid door twee schepsels die je nauwelijk als mens zou herkennen - dat waren de Engelse stalknechten - lachten ze nog harder en dachten dat het om een grap ging, wat alle ambitie van de eveneens aanwezige Kurshid Pasha om nog zo'n race te houden wegnam. Terwijl een broodmagere stalknecht op zijn al even pezige paard stapte, sprong een dikke bedoeïn met zijn lans in de hand op een even groot paard.
Men was overeengekomen om drie uur te rennen en na het startsignaal ging het erop los. Na het eerste half uur lagen de Engelsen op kop, maar toen kwamen de Nejdis opzetten, waren weldra gelijk met hen en lieten ze algauw achter zich zodat pas geruime tijd later de Engelsen het keerpunt bereikten. De Engelse paarden waren aan de finish uitgeput en konden geen stap meer verzetten, de Arabische paarden daarentegen stonden er nog fris bij en daagden stampend op de grond de anderen voor een nieuwe wedstrijd uit. De Arabieren kunnen nu eenmaal maar weinig achting opbrengen voor een paard dat slechts drie uur kan galopperen en ze haalden dus hun schouders op.

Uit: Paardengids, Caroline Silver.

Een heel mooi stukje over ons mooie arabische volbloed paard vind ik zelf.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 15:52

sherif schreef:
meet Najibb: race-horse of the year 1997 (Belgie)

viewtopic.php?f=155&t=855766&hilit=

zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen Haha!
en hij is helemaal supper natas Haha!

_prestige_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:19

Het is en blijft de mooiste sport voor de arabieren.
Er zou veel meer aandacht geschoken moeten worden aan de arabisch volbloed in de rensport.
Zonder de rastype uit het oog te verliezen!

_prestige_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:22

Het is jammer dat er niet meer amateur races gehouden worden. Het zou de populariteit van de arabier een geode impuls kunnen geven.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:26

Wat hebben de amateurkoersen te maken met de populariteit van de arabieren??

Wellicht is het je niet opgevallen, maar er zijn in 2007 een aantal amateurkoersen geannuleerd wegens onvoldoende vooraangiften..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:25

Moderatoropmerking:
Svp alleen ontopic posten. Ik zie nu heel veel posts langskomen met dat arabieren leuk, lelijk, tof ed zijn, maar daar gaat het hier niet om...