oude, slechte renpaarden naar de slacht?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 09:17

De discussie slachten of inslapen is al legio malen gevoerd op bokt, en ook even vele malen geescaleerd. Iedereen heeft z'n gruwelverhalen over misschieten en over paarden die tegen de narcose vechten.

Beide methodes hebben hun voor- en nadelen. Iedereen mag helemaal zelf bepalen waar hij z'n voorkeur aan geeft. Daarbij hoeft wat ons betreft geen bekeringsdrang vertoont te worden om anderen van die keuze te overtuigen.

Houd de discussie dus netjes, gruwelverhalen zit niemand op te wachten, hoe waar ze ook gebeurd zijn, en hebben bovendien geen relatie met dit topic.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:40

precies dank je wel. ik snap dan ook niet hoe het hierop uitkomt, het ging hier om de vraag waarom de meeste dravers en renpaarden naar de slager gaan...

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:27

Ik zou best een ex draver of renpaard willen kopen mits hij of zij normaal in de hand te houden is. Ik heb zelf een tinker maar houd erg van lange afstandsritten en daar is ze net niet lichtvoetig genoeg voor. Heb vroeger ook op bloedpaarden gereden en nooit problemen gehad. Nu moeten er sites zijn van bijvoorbeeld dravers die uitgekoerst zijn en waarvoor een andere baas gezocht wordt. Wie kent die sites?
Overigens vind ik het persoonlijk doodzonde dat een paard dat een bepaalde snelheid niet kan halen maar naar de slager moet omdat er geen koper voor gevonden kan worden. Ik heb weidegang, zomers zowat voor niks en in de winter voor 50 euro. Zit in de zomer meteen in het bos met enorme zandpaden dus zo'n paard zou zich niet hoeven te vervelen. Ik vind het echt vreselijk om een dier dat nog geen 10 jaar oud is te laten slachten, en dan niet eens om medische redenen.

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:20

ik heb een Draver. (ben ik pas achter) en hij heeft ook een aantal koersen gelopen maar niet zoveel. het zijn paarden met een voor sommige moeilijk karakter maar deze paarden passen super bij mij omdat ik precies hetzelfde karakter heb en met veel geduld en liefde met een paard omgaan. slaan, schoppen, schreeuwen enzovoort staat niet in mijn woordenboek. en met mijn paardje gaat het met het rijden nu ook super.. soms met een buitenritje mag die van mij zijn drafkunstjes ff latenzien maar dat is dan ook alles maar we kunnen nu al aardig dressuur en springen lukt ook al een beetje en dat in 7 maanden. met veel geduld en liefde. we zijn onafscheidelijk. voor mij zijn dravers fijne paarden. en zo er zo nog eentje willen hebben.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:16

www.dravers.nl vind je uitgekoerste dravers en op www.volbloeds.nl staan regelmatig nieuwe uitgekoerste volbloeds.
www.renpaard.com heft momenteel ook een hele leuke volbloed te koop en waarschijnlijk komt er binnenkort van onze stal een grote maat draverruin te koop maar die moet eerst nog aangereden worden en dat soort zaken.

dravergekkie

Re: oude, slechte renpaarden naar de slacht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:06

heb ook een draver ruintje gehad..
heerlijk paard aan gehad Haha!
was echt super ding en kwam er veel mee...hij stond ook beschreven als onhandelbaar paard.
tsja logisch als je nooit je box uit mag. mensen wouden hem verkopen.
en na maand was het echt super om op hem te rijden en na 3 maanden reed met een halster overal naar toe..dingen zoals in bos was hij wat moeilijker te stoppen..maar van mij mocht hij gewoon gaan.
veder nog 2 dravers verzorgt.
en op moment staat er nog draver paar stallen vederop.. beest is niet te houden
maar hij gaat echt niet naar de slacht, gewoon doorzetten..
zal ooit nog wel weer draver willen, want zijn echt heerlijke paarden Haha!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:14

snowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:55

Ik heb ook een engels volbloed en het is een schat van een paard. Hij vind het geen probleem om in de bak te rijden en buitenrijden vind hij ook helemaal geweldig. Alleen is hij panisch voor alles waar een motor inzit (auto, brommer, trekker). Maar verder is hij heel cool. Zelfs met storm kan ik lekker in de buitenbak rijden. Daar kan het gemiddelde paard niet aan tippen. Je moet er tijd in steken maar dan heb je wel een vriend voor het leven die voor je door het vuur wil gaan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:18

oud topic!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:44

Oud topic idd. Ik meen mij te herinneren dat er recent nog een topic was over slachten of inslapen. Je kunt de zoekfunctie gebruiken Lachen.