mouiton schreef:En ook: de paardjes die ik rijd doen niks liever dan koersen: zodra je ze tegenhoud omdat ze stappen trekke ze omdat ze willen draven en altijd met de oortjes naar voor: we hebben dan ook nooit een zweep mee in de sulky.
Het is gewoon niet nodig want het zit bij die paardjes in hun bloed
dat zie ik vaak genoeg op duindigt

Ik heb ook een keer op een dravertje gereden, was al wel uitgekoert en word nu als fokmerrie gebruikt. Maar toen ik aandraafde wilde ze ook steeds harder en vrolijk met de oren naar voren. Vond het geweldig. Dus zo kapot zijn ze niet na het koersen hoor. En het zijn ideale recreatie-paarden voor mensen die niet alleen maar om zware trainingen geven, maar gewoon lekkere buitenritjes willen maken.
En met die renpaarden, er wordt eerst echt wel serieus gekeken of het paard het aankan. Ik moest laatst met mij vz-paardje (uitgekoersde arabier) als voorpaard voor een 2 jarige arabier. En ik kan je vertelle dat dat beest al goed in elkaar zat hoor. Niks mis mee.
En ja bij sommige paarden moet je gewoon even wachten.
Er zijn trouwens zat goede paarden die vroeger gekoerst hebbe en nu een luize leventje hebben als fokpaard of recreatie paard.