Een heleboel vragen over dravers

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 06:17

Elisa2 schreef:
:D

Nee TS moet zelf kijken of ze voldoende kennis en kunde heeft om ermee aan de slag te gaan. Eventueel met hulp.


Het longeren, zadel op doen , bit in , de beginsel dingen kan ik helemaal zelf samen met mijn en vader en zodra iemand er op zal ik er iemand voor vragen of iemand dat wil doen. Dat heb ik bij mijn Friese merrie ook gedaan

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 20:53

Bedankt voor al jullie antwoorden en snelle reacties. Ik heb weer veel geleerd over dravers, handelaren en papieren. Ik zie er toch vanaf en blijf voorlopig nog even lekker rijden tijdens de manegelessen en zoek lekker rustig verder. Er is vast iets wat op mijn pad komt ik heb geen haast want dat moet je ook niet hebben als je een paard zoekt

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 17:55

Verstandig :-)

Inderdaad geen haast hebben als je een paard zoekt.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 21:44

Omdat jullie mij zo enorm goed hebben geholpen de vorige keer. Ik ben nu weer een enorm braaf paard tegengekomen. Nu dachtvik laat ik meteen de naam van het paard vragen lutetia as misschien zegt het jullie iets. Ik ben nog niet wezen kijken maar moet enorm braaf zijn op buitenritten en in de bak. Dacht eerst maar eens wat informatie zoeken op internet

janouk
Blogger

Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 21:56

Op de site met vind je haar carrière in Nederland koersen. Niet veel gedaan. In Italië gefokt

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 22:11

janouk schreef:
Op de site met vind je haar carrière in Nederland koersen. Niet veel gedaan. In Italië gefokt


Is dat ook op de site van ndr? Daar had ik ook gekeken en zag ik dat ze op 2.5 jaar al gekoerst had.gebeurt dat vaker bij dravers?

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:15

janouk schreef:
Op de site met vind je haar carrière in Nederland koersen. Niet veel gedaan. In Italië gefokt


Ik denk dat de buitenlandse verrichtingen niet goed meegenomen zijn, het is best een rommeltje in de NDR database.

Volgens de Duitse database heeft het paard 14.000 euro verdiend en een record van 14.6, dat is wel iets meer dan 'niet veel gedaan' :) . Was gewoon een goed koerspaard denk ik, maar ik kan daar de koersen niet op vinden dus kan niet vinden hoe lang de carrière geweest is.

Zal nog even kijken of ik in Italië wat kam vinden, als ik namelijk de fokker zie( dat is gewoon een Nederlandse fokker) denk ik niet dat dit paard perse in Italië gelopen hoeft te hebben. Maar ik ben niet zo thuis in Italië, het is jammer dat de Duitse verrichtingen niet laden, ik denk namelijk dat de kans groot is dat het paard daar het meeste gekoerst heeft :)

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:17

Dit zijn haar nakomelingen:

2012
Flower Dragon (DE)
S 1:15,6 (3j.) 5.460 €
2015
Ivonne Dragon (DE)
ausgeschieden S 1:18,2 (3j.) 2.395 €
2016
Jeremy Dragon (DE)
W 1:15,4 (3j.) 5.745 €
2017
Koral Dragon (DE)
ausgeführt S 1:16,3 (3j.) 1.540 €

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-23 22:21

ruitje schreef:
janouk schreef:
Op de site met vind je haar carrière in Nederland koersen. Niet veel gedaan. In Italië gefokt


Ik denk dat de buitenlandse verrichtingen niet goed meegenomen zijn, het is best een rommeltje in de NDR database.

Volgens de Duitse database heeft het paard 14.000 euro verdiend en een record van 14.6, dat is wel iets meer dan 'niet veel gedaan' :) . Was gewoon een goed koerspaard denk ik, maar ik kan daar de koersen niet op vinden dus kan niet vinden hoe lang de carrière geweest is.

Zal nog even kijken of ik in Italië wat kam vinden, als ik namelijk de fokker zie( dat is gewoon een Nederlandse fokker) denk ik niet dat dit paard perse in Italië gelopen hoeft te hebben. Maar ik ben niet zo thuis in Italië, het is jammer dat de Duitse verrichtingen niet laden, ik denk namelijk dat de kans groot is dat het paard daar het meeste gekoerst heeft :)


Bedankt voor het helpen zoeken. Ik dacht ga het nu eerst eens uitzoeken voor ik ga kijken. Haha. Als een paard dan zoveel gekoerst heeft en zo goed was vraag ik mij meteen alweer af waarom is ze dan gestopt. Als ze dan zoveel gekoerst heeft is er misschien iets mis wat een speurwerk weer maar fijn dat jullie mij willen helpen. Ze is ook al 18 jaar. Maar ze kan natuurlijk nog wel even een poosje mee. Maar las meteen weer super braaf bomproof paard en dacht duik er meteen op

Texas02

Berichten: 4792
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:24

Mijn Draver heeft ook veel gekoerst en was ook succesvol, ook in het buitenland. Maar op een gegeven moment zijn ze gewoon uitgekoerst. En het is echt een super lief en braaf paard, bomproof zou ik geen één paard willen noemen. Maar voor mij is hij echt een topper. Ik ga veel met hem op buitenrit en ook in de bak is hij top. Dus dat ze succesvol was en dan gestopt is hoeft geen probleem te zijn. Volgens mij is het zelfs normaal dat ze op een gegeven moment stoppen met koersen.

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 22:42

Merrie komt uit een hele goede stam, dus ik snap wel dat ze hier mee zijn gaan fokken.

Ze is uit 2005, als ze dan voor het eerst gelopen heeft als 2 of 3 jarige en ze is in 2011 gestopt( dit kan ik allemaal niet checken want ik vind de verrichtingen niet, ga nog even door met spitten) . Dan heeft ze 3 jaar gekoerst en in die 3 jaar 14000 verdiend. Dan was het echt een goed paard, als ze dan gewoon op Winsom staat snap ik dat ze stoppen met koersen en gaan fokken.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 06:09

ruitje schreef:
Merrie komt uit een hele goede stam, dus ik snap wel dat ze hier mee zijn gaan fokken.

Ze is uit 2005, als ze dan voor het eerst gelopen heeft als 2 of 3 jarige en ze is in 2011 gestopt( dit kan ik allemaal niet checken want ik vind de verrichtingen niet, ga nog even door met spitten) . Dan heeft ze 3 jaar gekoerst en in die 3 jaar 14000 verdiend. Dan was het echt een goed paard, als ze dan gewoon op Winsom staat snap ik dat ze stoppen met koersen en gaan fokken.


Bedankt voor het spitten en de uitleg.ik leer elke keer weer wat bij. Het is al 18 jaar geleden dat ik zelf een paard kocht haha. Moet er weer even een beetje inkomen

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 06:16

Super lieve bomproof Italiaanse draver
€ 1.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1998793727 ... ialbuttons

Ik heb al zoveel vage berichtjes gehad van sommige mensen over handelaren dat ik nu begin te twijfelen bij iedereen het gaat om dit paard. De meeste foto's heeft ze een deken op. Bij 1 is de staart zelfs helemaal ingepakt. Dat ik denk waarom pakt iemand de staart van een paard in als ze in de wei staat. Waarom zulke foto's je ziet dan bijna niets meer van het paard

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:32

Die staart zie je wel vaker om hem schoon te houden, helemaal in western. Zelfs met rijden soms. Maar op bokt zie je het ook vaker hoor bij allerlei paarden. Bij lange manen en staart om ze uit de klit te houden en schoon.
Ze hebben gewoon allemaal foto's gepakt die ze hebben zo te zien. Niet iedereen is handig in goede foto's en goede advertenties maken. Het zijn gewoon foto's die heel veel mensen maken van hun paard ipv speciaal voor advertentie nieuwe foto's maken.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 06:36

MyWishMax schreef:
Die staart zie je wel vaker om hem schoon te houden, helemaal in western. Zelfs met rijden soms. Maar op bokt zie je het ook vaker hoor bij allerlei paarden. Bij lange manen en staart om ze uit de klit te houden en schoon.
Ze hebben gewoon allemaal foto's gepakt die ze hebben zo te zien. Niet iedereen is handig in goede foto's en goede advertenties maken. Het zijn gewoon foto's die heel veel mensen maken van hun paard ipv speciaal voor advertentie nieuwe foto's maken.


Bedankt voor de uitleg. Ik denk dan meteen weer aan staart of maan exceem of omdat ze misschien mager is in de winter

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:39

Die staart zak doet niks voor exceem, daar zit die te laag voor als je kijkt. Namelijk alleen om de haren en niet de staartwortel. En dan zou de hals ook ingepakt zijn. Er staan ook foto's zonder deken bij, dus het is niet dat je haar nooit zonder deken ziet.

En mager in de winter kan altijd, zelfs als het bij vorige eigenaren niet zo is kan dat bij een nieuwe wel gebeuren.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 06:41

ruitje schreef:
Merrie komt uit een hele goede stam, dus ik snap wel dat ze hier mee zijn gaan fokken.

Ze is uit 2005, als ze dan voor het eerst gelopen heeft als 2 of 3 jarige en ze is in 2011 gestopt( dit kan ik allemaal niet checken want ik vind de verrichtingen niet, ga nog even door met spitten) . Dan heeft ze 3 jaar gekoerst en in die 3 jaar 14000 verdiend. Dan was het echt een goed paard, als ze dan gewoon op Winsom staat snap ik dat ze stoppen met koersen en gaan fokken.


Word er trouwens altijd al zo jong op dravers gereden?

MyWishMax

Berichten: 25614
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 06:48

Ze werd dan nog niet gereden he? Maar is gaan koersen, dus voor de sulky en dat is wel een normale leeftijd. Onder het zadel zal pas later gekomen zijn, maar daar kan ruitje je meer over vertellen. Die heeft er zat omgeschoold naar rijpaard na hun carrière in de drafsport.

Texas02

Berichten: 4792
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:20

Lijkt wel een leuk paardje zo van de beschrijving en de foto's. Alleen wat betere foto's hadden gemogen, maar dat doen helaas meer mensen zo bij advertenties. Als Musselkanaal niet zo ver rijden is voor jou, zou ik gewoon even gaan kijken. Dat is toch de beste manier om echt te zien hoe ze is.

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:21

Nee, er word niet op die leeftijd met alle drsvers gekoerst, ze worden wel allemaal op die leeftijd getraind. Afhankelijk van hoeveel talent een paard heeft en wat een trainer en eigenaar willen word er vroeg gekoerst of niet.

Er is voor zover ik weet geen onderzoek wat laat zien dat dat iets doet met een paard wat nadelig is. Er zijn wel onderzoeken onder renpaarden( niet dravers dus) die laren zien dat paarden die als 2 jarige starten, vaak langer meedraaien in de sport.

Ik ben zelf niet voor het vroege starten, ik vind het gewoon niks. Maar ik zou er nooit een Draver om laren staan want in mijn praktijkervaring zegt het niks over hoe oud ze worden :)

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 09:22

ruitje schreef:
Nee, er word niet op die leeftijd met alle drsvers gekoerst, ze worden wel allemaal op die leeftijd getraind. Afhankelijk van hoeveel talent een paard heeft en wat een trainer en eigenaar willen word er vroeg gekoerst of niet.

Er is voor zover ik weet geen onderzoek wat laat zien dat dat iets doet met een paard wat nadelig is. Er zijn wel onderzoeken onder renpaarden( niet dravers dus) die laren zien dat paarden die als 2 jarige starten, vaak langer meedraaien in de sport.

Ik ben zelf niet voor het vroege starten, ik vind het gewoon niks. Maar ik zou er nooit een Draver om laren staan want in mijn praktijkervaring zegt het niks over hoe oud ze worden :)


Bedankt voor je reactie. Zo leer ik steeds meer over de draverij. Ik heb vroeger ooit een draver gekocht zonder maar iets te weten over haar geschiedenis maar toen was ik nog jong stapel verliefd op het paard en zo gekocht echt super stom haha maar gelukkig wel goed gekomen. Nu ben ik toch wat voorzichtiger met kopen en zoek ik toch maar wat meer dingen uit haha.

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:37

appiesjappie schreef:
Super lieve bomproof Italiaanse draver
€ 1.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1998793727 ... ialbuttons

Ik heb al zoveel vage berichtjes gehad van sommige mensen over handelaren dat ik nu begin te twijfelen bij iedereen het gaat om dit paard. De meeste foto's heeft ze een deken op. Bij 1 is de staart zelfs helemaal ingepakt. Dat ik denk waarom pakt iemand de staart van een paard in als ze in de wei staat. Waarom zulke foto's je ziet dan bijna niets meer van het paard


Als ik even kritisch kijk dan zie ik dat deze niet zo'n beste bovenlijn meer heeft, erg hoge schoft.

Hoeft allemaal geen probleem te zijn, maar zou voor mij wel een aandachtspuntje zijn/ worden in de training. Meer over de rug lopen en die bovenlijn trainen.

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:10

Texas02 schreef:
bomproof zou ik geen één paard willen noemen

Oh ik wel. Als je een paraplu kunt opsteken op je paard, als ie letterlijk langs alle landbouwmachines loopt (inclusief aanhanger met kuilbalen met wapperend plastic), als je ermee langs/door een stoet/festival/brassband kunt gaan, langs koeien/ezels kunt, over bruggen heen, onder tunnels door, wachten voor de langsrazende trein, overvliegende luchtballonnen, ehmmm... wat vindt een paard nog meer mogelijk eng? Nja als dit allemaal kan vind ik hem echt wel bombroof. Zelf ervaren met mijn paard dat je weet: het maakt niet uit waar ik heen wil, ze gaat en ze doet geen domme dingen

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 10:52

Elisa2 schreef:
appiesjappie schreef:
Super lieve bomproof Italiaanse draver
€ 1.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1998793727 ... ialbuttons

Ik heb al zoveel vage berichtjes gehad van sommige mensen over handelaren dat ik nu begin te twijfelen bij iedereen het gaat om dit paard. De meeste foto's heeft ze een deken op. Bij 1 is de staart zelfs helemaal ingepakt. Dat ik denk waarom pakt iemand de staart van een paard in als ze in de wei staat. Waarom zulke foto's je ziet dan bijna niets meer van het paard


Als ik even kritisch kijk dan zie ik dat deze niet zo'n beste bovenlijn meer heeft, erg hoge schoft.

Hoeft allemaal geen probleem te zijn, maar zou voor mij wel een aandachtspuntje zijn/ worden in de training. Meer over de rug lopen en die bovenlijn trainen.


Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb net filmpjes gekregen en ze liep echt niet lekker kon ook door degene komen die er op zat ahum

Elisa2

Berichten: 38106
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:29

Dan zou je nog kunnen vragen om filmpjes van het losbewegen, wellicht is deze een beetje vast gereden.