Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marrit13 schreef:Ten eerste weer een discussie over wel of geen Draver; al talloze topics over geweest en er reageert altijd wel iemand zoals jij doet. Hoeveel Dravers heb je meegemaakt?Dat vraag ik me altijd af.
Er zit wat werk aan een Draver; maar geldt dat ook niet voor een gemiddelde Tinker of Arabier? Dat zijn ook niet perse rijtypische paarden (galop van deze rassen kan ook een ware uitdaging zijn!)
Wil je op hoog niveau springen of dressuren (en wat is hoog? Vanaf de Z begint het pas vind ik persoonlijk) dan kun je mss beter rondkijken naar een Hannoveraan, KWPNer oid.
Het is maar net wat je doel is. Beter een paard wat mss niet de juiste bouw heeft maar wel graag wil werken, dan andersomOverigens ligt het 9 van de 10 keer aan de kundigheid van de ruiter.
Oh ja ik wil nog iets zeggen over het wel of niet van de baan komen; mijn eerste Draver had nog nooit een baan gezien en vond galop heel lastig, mijn huidige heeft gekoerst en galoppeert heel makkelijk. Zegt dus niets
herintreder1 schreef:Lieve mensen. Bedankt voor alle reacties. Via een pb een aanbod gehad om dravers te bekijken. Ik denk dat ik dat iig ga doen. En voorzover relevant: gaat het me niet om een koopje maar om een paard dat me om een aantal redenen boeit. ik heb veel geleerd uit jullie reacties.
Citaat:En ik snap niet waarom je Tinkers en Arabieren erbij haalt, Tinkers galopperen op de voorhand en het kan dus lastig zijn ze bij elkaar te krijgen maar ze galopperen wel makkelijk en beheerst. Wbt arabieren snap ik niet waar je het vandaan haalt, die galopperen juist heel gemakkelijk, zijn soepel en simpel bij elkaar te rijden.
anneliesdj schreef:herintreder1 schreef:Lieve mensen. Bedankt voor alle reacties. Via een pb een aanbod gehad om dravers te bekijken. Ik denk dat ik dat iig ga doen. En voorzover relevant: gaat het me niet om een koopje maar om een paard dat me om een aantal redenen boeit. ik heb veel geleerd uit jullie reacties.
Kijken kan nooit kwaad, moet je zeker doen.
Ben benieuwd wat de redenen zijn waarom een draver je boeit, wil je die delen?
geerke schreef:dravers zijn superpaarden.Goed van karakter en soms kunnen ze prima springen en een dressuurproef rijden!
Hier in Frankrijk is het wel vaak zo dat dravers die niets snel genoeg waren om te koersen vaak wat mankeren.De heupen zijn slecht,ze staan scheef of hebben al overbelaste pezen,of artrose in het spronggewricht.
Even laten keuren, de kogels,straalbenen en de spronggewrichten op de foto laten zetten en de pezen laten scannen is misschien geen overbodige luxe.
Veel mensen doen dat niet omdat dat vaak duurder is dan de hele draver.Die kun je hier voor 600 euro kopen.
RianneH schreef:Wel moet je altijd opletten dat je niet een kapot gereden paard koopt. Eentje die uit de drafsport gehaald is omdat de pezen het niet aan konden. Dat zal altijd een zwak punt blijven. Ik zou ook geen wp-er kopen die uit de springsport gehaald is omdat hij kapot gesprongen is bijvoorbeeld.
switt schreef:Toch was het zeker niet de minste dierens die dit stelde dus er zal wel iets van waarheid in zitten...
Marrit13 schreef:Citaat:En ik snap niet waarom je Tinkers en Arabieren erbij haalt, Tinkers galopperen op de voorhand en het kan dus lastig zijn ze bij elkaar te krijgen maar ze galopperen wel makkelijk en beheerst. Wbt arabieren snap ik niet waar je het vandaan haalt, die galopperen juist heel gemakkelijk, zijn soepel en simpel bij elkaar te rijden.
Ha, vervelend he; als iemand iets over een ras roept waar je zelf goede ervaringen mee hebt! Ik heb dus slechte ervaringen met vreselijk galopperende Tinkers én Arabieren! En roep ik in een Tinkertopic dat mensen het vooral NIET moeten doen?Grappig dat jij vindt dat ik het verkeerd heb mbt Tinkers, maar jijzelf het wel bij het goede eind hebt mbt Dravers?