Toen ie bij mij kwam was hij nog niet heel erg lang van de baan af.
Macho is nu al een hele tijd niet meer van en bij mij.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wie weet hoe ver we nog komen. Plezier is wel het belangrijkste, dressuur vind ik erg leuk (omdat zij het momenteel SUPER doet) en dat hoop ik nog wel heel lang te kunnen blijven doen 

. Het was een paard dat enorm rap in de stress ging, overal bang van was. Zeker in het begin toen we elkaar pas kenden.
. Ze bleef mooi in aanleuining lopen, sprong rustig in galop aan, bleef ook rustig door galloperen.
.
, als ik daar nu aan terug denk vind ik het nog best wel grappig
.
. Die spanning en de energie moest er gewoon uit. En die kwam er ook uit in de vorm van steigeren tot ik er aflag. En dan vervolgens keihard wegcrossen naar de trailer. ( Gelukkig heb ik dit geen twee keer tegen gekomen) 
Dabo schreef:Macho is (was?) ook een knappe draver, Sky_Sam_Floo. Waarom is hij niet meer bij jou?

Ik ben er trots op dat ze er een is.
).

OOK leuk!
http://www.youtube.com/watch?v=PScDpq5pZn4
111draver233 schreef:dabo;en leuk buitenritje gehad?gallopeer je buiten ook met haar of wil ze dan ook te hard?met die van mij lukt het nu,korte stukjes anders wil hij alleen maar harder,wel met martingaal om,want als hij zijn hoofd omhoog gooi heb ik weinig meer te vertellen,ik rij ook nog met rolletjesbit anders pakt hij het vast.slim paardje.
breakthelaw:ik heb vandaag geoefend op de binnenhoefslag,vind die inderdaad wat moeilijker maar ging best goed.
ik weet niet of jullie dit ook herkennen,zodra ik ga halthouden gelijk zijn hoofd omhoog,na een hoop geduld krijg ik hem weer nageeflijk met halthouden,ik ben hem ook aan het leren achterwaarts gaan,wil hij liever niet,met grondwerk gaat hij wel heel gemakkelijk terug.ik denk dat het ook een dominantieprobleem is,verder heb ik zijn gebit laten doen,en hij heeft een goed passend zadel.
is nu weg
gewooon in laten buigen naar rechts of links totdast hij loslaat ( wel als je in laat buigen been erbij ) en dan rechtstellen en ik was van de week geholpen weet neit wat ze deed maar het hielp maar dat is wat k geleert heb en het werkt bij roi
111draver233 schreef:Ja ik zou gister maar dat ging niet lukken. Ben vanmiddag geweest, en oh wat hebben we genotendabo;en leuk buitenritje gehad?gallopeer je buiten ook met haar of wil ze dan ook te hard?met die van mij lukt het nu,korte stukjes anders wil hij alleen maar harder,wel met martingaal om,want als hij zijn hoofd omhoog gooi heb ik weinig meer te vertellen,ik rij ook nog met rolletjesbit anders pakt hij het vast.slim paardje.

Het kan gek lopen in het leven hoor.
Die blijft haar hele leven bij mij, hoe gek het ook zal gaan lopen nog
ik bedenk me ook wat nou als ik later na me school studie en alles de paarden in ga ik ga nu paardenhouderij doen en wil nog paardensport gaan doen voor instructie.