Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:36

@Gohya
Maar dan moet je wel weten waardoor hij zo is afgevallen en zomaar gaan bijvoeren is ook slecht als het bv een maag/darmzweer betreft. Dan vererger je het probleem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:55

@Brainless
Dit paardje is verder kern gezond,deze slobber bijvoeren kan echt nooit kwaad.
Dit is echt een super goede dikmaker!alles zit erin,ruwvoer,mineralen,vitamine's,enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:59

als ts hem sinds 2 april heeft en niet getraind heeft maar buitengereden is zijn bespiering bij de handelaar al weggegaan en bij haar er nog niet opgekomen.

vraag me wel af hoe oud jullie zijn, wat een kinderachtig gedoe zeg...

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:06

okee.. Ik weet even niet precies hoe ik moet reageren,, schrik nogal van bepaalde dingen die gezegd worden, en de conditie van het paard. Geloof mij maar dat een paard in 3 weken genoeg af kan vallen hoor! Ts zegt ook dat ze hem al langer heeft maar niet officieel? Word er verdrietig van als ik de fotos van toen en nu bekijk. Ts, durf je werkelijk op een paard te gaan zitten die in zon slechte conditie is? Wat denk je van even goed ontwormen, gebit na laten kijken en goed voer? Maismeel worden veel paarden ook dikker van. Zou hem eens door middel van lekker longeerwerk beweging geven inplaats van erop te gaan zitten.. Kweekt hij ook mooi wat spiertjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:30

gohya schreef:
Laat a.u.b. mijn ponyopvang hierbuiten,die heeft al genoeg schade op gelopen door TS.
Laat ik dit zeggen:als je van de DB,Politie en BOA een proces verbaal word opgelegd wegens verwaarlozen van paarden,ben je dan goed bezig of niet.Meer zal ik niet meer zeggen,wil alleen dat mensen het weten en dat de andere bokkers dus niet liegen over wat ze zeggen.

Geef Rolex Masters Senioren Slobber,je weet hoe goed dit spul is,je hebt met eigen ogen gezien hoe de draver Beauty hierdoor dikker werd.
In principe weet je gewoon al hóe je Rolex dikker kan krijgen,je hebt het in RL mee gemaakt.

Dat krijgt die nu al 2 weken... Het slaat niet aan....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:32

Gooi er dan wat muesly doorheen,dat deed ik toen ook.
Dat scheelt ook echt weer,en ook een scheut lijnzaad olie erdoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:36

gohya schreef:
Gooi er dan wat muesly doorheen,dat deed ik toen ook.
Dat scheelt ook echt weer,en ook een scheut lijnzaad olie erdoor.

Muslie & dasis brok ga ik indd vandaag zo izo halen, nu ik het rijen een beetje weer op ga pakken heeft hij dat har nodig!
Niet dat hij veel doet maar ik wil hem niet stil gaan zetten, helemaal al niet nu ik weet dat zijn achterhand erg zwak is..
Ook moet ik hem indd longeren iemand tiipz aar voor? Ik gooi hem namelijk niet zo maar aan de longe!

CaliceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:37

Ik zeg niet dat je geen eten geeft ;) , geef alleen het advies om de DA er bij te halen en daar eventueel ook extra advies over voer in te winnen :) .
Ik heb samen met je in een topic gezeten en heb toen meer gekochte en verkochte pony's van je voorbij zien komen, het is geen persoonlijke aanval maar je geeft zelf aan dat je een negatief paardenverleden achter je wil laten, probeer dan gewoon niet steeds in herhaling te vallen want dan veranderd dat niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:39

calice schreef:
Ik zeg niet dat je geen eten geeft ;) , geef alleen het advies om de DA er bij te halen en daar eventueel ook extra advies over voer in te winnen :) .
Ik heb samen met je in een topic gezeten en heb toen meer gekochte en verkochte pony's van je voorbij zien komen, het is geen persoonlijke aanval maar je geeft zelf aan dat je een negatief paardenverleden achter je wil laten, probeer dan gewoon niet steeds in herhaling te vallen want dan veranderd dat niet...

Rolex is ook het laaste paardje waar ik het mee wil proberen...
Gaat dit niet goed zoek ik een leuk tehuis voor hem...
Wil dit wel dan blijft hij!
De DA moet zo izo komen want hij moet ook weer gent worden..
Dus dan kan die gelijk even verder kijken lijkt mij?

CaliceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:42

Ik zou de DA inderdaad meteen vragen of hij hem even volledig wil onderzoeken, eventueel bloed tappen als hij dat advisseert zodat hij een goede start kan maken en je dingen kan uitsluiten.
Verwacht niet dat hij binnen een maand weer op zijn oude gewicht zal zijn en vol in zijn bespiering zal zitten. hier kan zo een paar maanden overheen gaan.

Als zijn achterhand zo slap is zal ik lekker gaan longeren, hij heeft al genoeg aan zichzelf en een extra gewicht op zijn rug zal niet prettig voor hem zijn.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:43

TS, misschien moet je iets doen met de tips die hier worden gegeven en er een DA bijhalen. Als het voeren niet aanslaat moet er iets mis zijn. Verder zou ik absoluut NIET op een paard gaan zitten met zo'n slechte conditie. Je zegt dat je het rijden weer oppakt, maar zorg alsjeblieft dat hij fatsoenlijk op gewicht komt vóór je met hem aan de slag gaat. Ook longeren: niet doen nu. Longeren is voor paarden een vrij zware training omdat het allemaal draait om balans en tempo. Een paard dat ondergewicht heeft kan dat niet aan.
Ik snap niet zo goed dat je er met alle geweld mee aan de slag wilt nu en ik hoop dat je er een DA bij gaat halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:44

calice schreef:
Ik zou de DA inderdaad meteen vragen of hij hem even volledig wil onderzoeken, eventueel bloed tappen als hij dat advisseert zodat hij een goede start kan maken en je dingen kan uitsluiten.
Verwacht niet dat hij binnen een maand weer op zijn oude gewicht zal zijn en vol in zijn bespiering zal zitten. hier kan zo een paar maanden overheen gaan.

Als zijn achterhand zo slap is zal ik lekker gaan longeren, hij heeft al genoeg aan zichzelf en een extra gewicht op zijn rug zal niet prettig voor hem zijn.

Ja dat weet ik dat hier een tijd over heen gaat!
Maar ja geduld word beloont!
En zo zwaar weeg ik nou ook weer niet hoor ;)
Moet ook even kijken hoe die op van alles gaat reageren!
Kwa voer enz...

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:45

macholoverr schreef:
Volgens mij les gever wel ;)
Ik moet hem alleen niet over vragen!
Verder weet ik al hoe ik dat moet oplossen met de hoe en de wat!
Dus liever hier geen commentaar meer op!

Ik wil toch nog even hierop reageren. Het spijt me dat ik het zo moet zeggen, maar je bent nu gewoon niet slim bezig. Je lesgever kan een hele hoop zeggen maar dat wil niet zeggen dat dat juist is. Haal er nou alsjeblieft een DA bij! Die heeft ervoor gestudeerd, jouw lesgever niet. Als hij zegt dat je in de sloot moet springen, doe je dat dan?

Edit: jouw gewicht is niet het probleem TS. Het probleem is dat hij niet sterk genoeg is om wat voor gewicht dan ook te dragen zonder zijn lichaam geweld aan te doen. Dat moet je begrijpen! Elke vorm van werk is dan al (te) zwaar.
Laatst bijgewerkt door Saar88 op 21-04-11 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CaliceJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:54

Tuurlijk kan het altijd nog erger, maar daar hoor je op dit moment niet naar te kijken.
Het gaat nu om Rolex en het plan van aanpak om hem op te kunnen knappen toch?

Heb je al een afspraak met de VA gemaakt?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:55

macholoverr schreef:
Dat hoop ik wel ja ;) Dat ik dat ben...

Ik ken tevens nog paarden ie er slechter uit zien als Rolex waar inenzief op gereen wor omdat ze niet dikker willen worden! En ie zijn er nog erger aan toe als Rolex! Ik laat het wel weten wat e veearts zegt!

Ja dus? Zoeken naar uitersten rechtvaardigt je eigen gedrag niet hoor

En als hij aan de hand druk is, neem je iemand extra mee, een zweepje mee, hoofdstel in, verzin wat

maar ik krijg het idee dat je gewoon veel te veel zin hebt om te rijden, los van wat goed of niet goed is voor je paard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:56

Ik zet dit topic op slot.

Het is niet de bedoeling om foto's te plaatsen van anderen, ik heb deze foto's dan ook verwijderd.

Daarnaast is TS er niet mee geholpen om te horen dat het paard er bij de vorige eigenaresse veel beter uit zag. Zij heeft hem via een handelaar en heeft hem pas 3 weken in haar bezit. Sommige paarden vallen nu eenmaal heel snel af en het is heel moeilijk om er weer gewicht op te krijgen. Binnen een aantal weken kan een gezond paard er uit gaan zien als een Brooke Hospital paardje.

De TS heeft inderdaad een verleden op Bokt. Of ze nu haar leven heeft gebeterd dat zal vanzelf blijken. Het is niet nodig om dit telkens elk topic omhoog te halen.

Er is een centraal topic over het dikker krijgen van paarden: [VS] Centraal topic voor paarden die te dun zijn . Daar kun je veel informatie vinden.