heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:27

Waarom niet? Er zijn zat handelaren waar paarden gewoon goed behandeld worden en waar het paard uiteindelijk ook bij een particulier terechtkomt, die vast ook wel goed voor een paard zorgt hoor ;)
En een manege... nou ja, als ik bij ons op stal kijk (niet echt een manege, een kleine stal voor therapie) denk ik dat menig paardje wel zo'n leven zou willen hebben. Tuurlijk lopen ze meer dan een privépaard, maar het is geen zwaar werk. Een paar uur per dag lopen betekend vaak een half uur met een gehandicapte of kind met stoornis op de rug stappen terwijl er iemand naast loopt. Of met een kind een paar rondjes hobbelen. 's morgens eerst op de wei, als de therapie lessen beginnen binnen gehaald worden, tussen de "uren" door een uur op stal met een enorme berg hooi en als de "uren" erop zitten voor het paard weer lekker op de wei. Het is niet meer het aloude horrorverhaal van 6 uur flink lessen lopen op een dag, in een stand vastgebonden staan en geen wei zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:29

GamblersCup schreef:
Waarom niet? Er zijn zat handelaren waar paarden gewoon goed behandeld worden en waar het paard uiteindelijk ook bij een particulier terechtkomt, die vast ook wel goed voor een paard zorgt hoor ;)
En een manege... nou ja, als ik bij ons op stal kijk (niet echt een manege, een kleine stal voor therapie) denk ik dat menig paardje wel zo'n leven zou willen hebben. Tuurlijk lopen ze meer dan een privépaard, maar het is geen zwaar werk. Een paar uur per dag lopen betekend vaak een half uur met een gehandicapte of kind met stoornis op de rug stappen terwijl er iemand naast loopt. Of met een kind een paar rondjes hobbelen. 's morgens eerst op de wei, als de therapie lessen beginnen binnen gehaald worden, tussen de "uren" door een uur op stal met een enorme berg hooi en als de "uren" erop zitten voor het paard weer lekker op de wei. Het is niet meer het aloude horrorverhaal van 6 uur flink lessen lopen op een dag, in een stand vastgebonden staan en geen wei zien.

Idd niet iedere manege is zo, Maar ik denk dat je met zo'n aanbod veel slechte mensen aantrekt. En als je het echt belangrijk vind dat je paard goed terecht komt, Zou ik het zo niet doen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:30

Maar er zit haast achter begreep ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:31

GamblersCup schreef:
Maar er zit haast achter begreep ik?

Ja want als hij niet voor 1 april weg is, kan ze haar nieuwe droompaard niet kopen. Want langer wilde die mensen hem niet vast houden.

Edit: en in dit geval vind ik die methode niet echt "geoorlooft". Wanneer het om grote schulden het verliezen van je baan enz. zou gaan. kan ik er nog in komen.. Maar in dit geval kan ik dat niet..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-11 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:32

Ze heeft wel een ontzettend lieve uitstraling, ik zou zo voor dit paard kunnen vallen.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:33

Misschien handig om de leeftijd van je merrie in je advertentie te zetten en wat mooiere en duidelijke foto´s te maken van haar. Bijvoorbeeld een goede standfoto en wat bewegingsfoto´s zonder zadel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:36

Ik zou er ook niet in zetten dat ze dominant is naar andere paarden. Je kan dan beter zeggen dat ze vaak de hogere in rang is.

Ga wel met de rest mee dat met name de foto's tegen werken. Oogt eerder als een 20 jarig manegepaard dan een 9 jarig privé paard.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:37

tones schreef:
Ze heeft wel een ontzettend lieve uitstraling, ik zou zo voor dit paard kunnen vallen.

Inderdaad, het is dat ik geen geld heb om een paard te onderhouden. Maar voor mij zou dit wel een paard zijn waar ik naar zou willen kijken, ondanks de niet al te charmante foto's van haar.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:38

Je advertentie is beter zo, maar met deze foto's ga je je paard echt niet zo snel verkopen.
Dus, vraag iemand die hem een beetje netjes rond rijdt dit te doen.
Zorg dat deze nette kleren aan heeft, haren netjes in een staart en scherpe foto's maken in de zon.

Zorg er ook voor dat je paard netjes getoilleteerd is, dat scheelt al een hoop.
Met deze foto's duurt het nog wel een tijdje ben ik bang.

IMJ

Re: heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:42

Ja, er moeten echt andere foto's op. Deze tonen niet. Mn de foto's onder het zadel geven echt een slecht beeld. Lijkt me ook beter als je iemand met meer ervaring laat rijden en dan foto's laat maken.

Het lijkt me wel een leuk dier. jammer dat het niet klikt!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:46

Een beetje geduld hebben. ;)
Ze ziet er uit als een heel lief dier,en voor dat geld is ze echt niet te duur.
Er komt vast wel iemand voor.succes met het vinden van een goede baas.
persoonlijk zou ik het belangrijker vinden dat mijn huidige paard een goed thuis kreeg ,dan me druk maken om een pony die je graag wil. :o

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:12

ik vind het ook belangrijk dat ze een mooi plekje krijgt.. zo mooi zijn voor 1 april zo niet ja dan pecht .. dan wachten we langer..
is er iemand die op haar wil rijden en beter foto wil maken??

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:15

ik vind het wel een charmante merrie :)
zou er voor kunnen vallen.

waar woon je ergens?
wil haar best wel voor je rijden om foto's te maken :)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:15

woon in winsum(groningen)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:17

dat is ong 2 uur met de trein plus de rest, dat wordt hem dan niet.
vergeet niet dat de markt erg slecht is :)

vind het jammer dat ik zelf het geld niet heb, anders had ik zeker wel interesse in haar. :)

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:20

ik ga zo naar haar toe en zal zelf proberen goede foto te maken.. hoor graag dan wat jullie er van vinden!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:21

is goed hoor, zal hier ook even spuien.
er werd hier op stal nog een lieve recreatiemerrie gezocht om mee buiten te rijden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:21

Ik woon in de buurt (Groningen stad) en wil er best even op rijden of even langskomen voor betere foto's.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:22

ow daar is ze echt geschikt voor!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:22

flew: ok dat is goed! zeg maar waneer je kan dan:)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:23

idd flew kan je goed helpen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:24

Toch vallen veel mensen over het woordje "draver". Ik heb een super leuke draver kruising tk staan, heb dat ook in de advert staan, en geen hond die reageert :n
Eerdaags eens een advert zetten zonder t woordje draver en dus gewoon "leuke E pony aangeboden" oid

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:24

haah oke mooi... nou ik ga eens kijken wat voor zooitje ze vandaag van haar stal gemaakt heeft ze maakt altijd een rommelpot haha.. zon schijnt zal buiten wat foto's maken:) zien jullie de foto's later op de dag wel!

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:25

dat is miss een idee draver weg laten\

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:25

Ik ben a.s. donderdag de hele dag vrij, zeg 't maar. :) Heb ook een vrij behoorlijke camera waar we best wat leuke foto's mee kunnen maken. Moet alleen wel met het openbaar vervoer komen, dus weet niet hoe goed je stal bereikbaar is?