Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:13

Anoniem schreef:
dat is goed natural!

Mijn mening is om een het zo te doen

1 cat. voor allen pony's(ongeacht de stokmaat) met ruiters van 18+
en 1 cat. voor paarden met ruiters van 18+ en ruiters van 18-

Als deze categorie er komt, zou ik ook graag mee willen doen, denk dat ik nog wel een paar andere weet zodat er wat meer animo is :)
Duindigt is alleen wel erg ver weg := Wolvega zou wel mooi zijn, maar dat is toch alleen voor dravers?

Lady_Tamzz

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:19

We kunnen het hun altijd eens voorstellen..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:36

Wolvega is een heeeeeele harde baan en dan ook een drafbaan.
GEEEN Renbaan.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:49

Bij deze de eerste opzet voor een brief aan Duindigt, hoop dat jullie het wat vinden en dat dit het idee was, maar voel je vrij om aanpassingen aan te brengen of suggesties te opperen. En jullie namen natuurlijk graag voor onderaan de brief:

Geachte medewerkers van Duindigt,

Namens een aantal recreatieve ruiters die hun paarden veelzijdig inzetten, zou ik u graag een verzoek willen doen voor de amateur pony- en paardenrennen. Al meerdere malen zijn er op Duindigt amateurponyrennen georgeniseerd in een samenwerking tussen Duindigt en Yvonne. Vorig jaar hebben wij hier met heel veel plezier aan deelgenomen. Nu wil het zo zijn dat er een groep ruiters is, gedeeltelijk verbonden met de meiden die aan de ponyrennen deelnemen, en gedeeltelijk andere geinteresseerden, die ouder is dan 18 jaar en ook heel graag deel zou willen nemen aan deze pony- en paardenrennen. Daarom zouden wij u dan ook willen verzoeken om voor komend jaar een aantal pony- en paardenrennen in te lassen waar deelnemers ouder dan 18 jaar aan mogen deelnemen.

Wat wij zouden willen voorstellen is dat er op een dag dan een ponyren gehouden wordt voor ponies onder 1.56 meter waarin deelnemers boven de 18 jaar aan de start mogen verschijnen. En vervolgens een paardenren waaraan paarden vanaf 1.56 meter deel mogen nemen en ruiters van zowel onder als boven de 18 jaar. Op die manier worden alle ruiters met ponies en paarden die nu geen deel kunnen nemen de mogelijkheid gegeven deel te nemen aan een amateur-ren.

Voor ons biedt dat natuurlijk de fantastische mogelijkheid om deel te nemen aan een ren op een officiële renbaan. Ook wordt hierdoor het enthousiasme van deelnemers en familie en andere geinteresseerden gewekt. Daardoor worden mensen naar de renbaan getrokken die wellicht anders niet waren gekomen. Dit kan mensen enthousiast maken, zodat ze in de toekomst weer naar de renbaan zullen komen. Het lijkt me dan ook een goede manier om de rensport van een andere kant te laten zien en mensen naar de renbaan toe te halen. Daarnaast laten deze rennen aan te toeschouwer het verschil zien tussen een amateur-ren en een professionele ren, wat ook erg leuk en vrij uniek is.

Wij zijn er van overtuigd dat er veel mensen geïnteresseerd zullen zijn in deze rennen. We hopen dan ook dat u het in overweging zou willen nemen om deze rennen voor het komende seizoen in het programma op te nemen. Hier zou u ons een groot plezier mee doen, goede reclame maken voor Duindigt en wellicht een leuke groep mensen enthousiasmeren voor de rensport. Bij voorbaat willen wij u zeer danken voor uw aandacht en begrip. We kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Namens

Simone Punt

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:52

Ik zou ook wel mee willen doen met mijn kleine paardje, maar ik ben 18-...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:57

Ik heb de topic door gelezen en vind het een gewelig idee.
Zelf heb ik het eerste jaar dat Yvonne het organiseerde meegedaan met me merrie, daarna is de leeftijdsgrens ingesteld.
Zelf zou ik dolgraag nog een keer mee willen doen, en weet ook een aantal mensen van 18+ die ook dolgraag mee willen doen met hun paard ( een onder de 1,56 en een boven de 1,56 )
Mijn naam mag ook onder de brief, als je de namen er bij wilt hebben.
( zelf kan ik pas weer vanaf eind dit jaar rijden, dus zou pas in 2011, indien het allemaal lukt mee kunnen rijden )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:59

Simone erg nette brief! mijn naam mag er ook onder!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:19

Misschien handig om jullie volledige naam dan hier neer te zetten, want een Boktnaam zal niet serieus genomen worden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:05

Oja :)

Mijn naam is Nina Biel

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:52

Geachte directie van Duindigt,

Namens een aantal recreatieve ruiters die hun paarden veelzijdig inzetten, zou ik u graag een verzoek willen doen voor de pony- en paardenrennen. Al meerdere malen zijn er op Duindigt ponyrennen georgeniseerd in een samenwerkingsverband tussen Duindigt, Yvonne Theunissen en Marije Barnhard. Vorig jaar hebben wij hier met heel veel plezier aan deelgenomen. Nu wil het zo zijn dat er een groep ruiters is, gedeeltelijk verbonden met de meiden die aan de ponyrennen deelnemen, en gedeeltelijk andere geinteresseerden, die ouder is dan 18 jaar en ook heel graag deel zou willen nemen aan deze pony- en paardenrennen. Daarom zouden wij u dan ook willen verzoeken om voor komend jaar een aantal pony- en paardenrennen in te lassen waar deelnemers ouder dan 18 jaar aan mogen deelnemen.

Wat wij zouden willen voorstellen is dat er op een dag dan een ponyren gehouden wordt voor ponies onder 1.56 meter waarin deelnemers boven de 18 jaar aan de start mogen verschijnen. En vervolgens een paardenren waaraan paarden vanaf 1.56 meter deel mogen nemen en ruiters van zowel onder als boven de 18 jaar. Op die manier worden alle ruiters met ponies en paarden die nu geen deel kunnen nemen de mogelijkheid gegeven deel te nemen aan een ??? ren.
LET OP AMATEURRENNEN BESTAAN ER AL EN DAT IS IETS HEEL ANDERS!!

Voor ons biedt dat natuurlijk de fantastische mogelijkheid om deel te nemen aan een ren op een officiële renbaan. Ook wordt hierdoor het enthousiasme van deelnemers en familie en andere geinteresseerden gewekt. Daardoor worden mensen naar de renbaan getrokken die wellicht anders niet waren gekomen. Dit kan mensen enthousiast maken, zodat ze in de toekomst weer naar de renbaan zullen komen. Het lijkt me dan ook een goede manier om de rensport van een andere kant te laten zien en mensen naar de renbaan toe te halen. Daarnaast laten deze rennen aan te toeschouwer het verschil zien tussen een ?? ren en een professionele ren, wat ook erg leuk en vrij uniek is.

Wij zijn er van overtuigd dat er veel mensen geïnteresseerd zullen zijn in deze rennen. We hopen dan ook dat u het in overweging zou willen nemen om deze rennen voor het komende seizoen in het programma op te nemen. Hier zou u ons een groot plezier mee doen, goede reclame maken voor Duindigt en wellicht een leuke groep mensen enthousiasmeren(bestaat dat woord?) voor de rensport. Bij voorbaat willen wij u zeer danken voor uw aandacht en begrip. We kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Namens

Simone Punt

Verder wil ik er nog even bij vermelden dat er aankomend jaar rennen komen voor raspaarden.
Denk bijvoorbeeld aan frienzen, warmbloedpaarden en dergelijke.
Waar ook ruiters aan deel mogen nemen boven de 18 jaar.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 01:09

Mochten jullie toestemming krijgen hier nog iemand die graag mee wil doen!

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:20

Yvonne, uit jouw berichtje begrijp ik dat er een verschil is tussen wat wij gaan doen en amateurrennen? Amateurrennen is dus alweer een stapje hoger? Hoe stel jij dan voor dat we noemen wat wij gaan doen, is hier ook een naam voor? Dan zal ik de naam aanpassen in de brief. En ik kan de rassenrennen er eventueel ook in opnoemen als je dat wil?
Groetjes

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:22

O ja en verder: enthousiasmeren is een correct Nederlands woord maar wil ik best vervangen door enthousiast maken. En in navolging van Bonte: het lijkt mij inderdaad handig als er een lijstje komt van de volledige namen die onder de brief mogen.
Groetjes, Simone

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 11:39

jha voor amateurrennen moet je ook een test afleggen.
Wekelijks zijn er amateurrennen op de renbaan waarbij er op arabieren of op engelse volbloeden gereden wordt, dit zijn rennen voor mensen die er niet hun geld mee verdienen maar wel dagelijk smee bezig zijn tenminste dit geldt voor de meeste.
Ik zou het gewoon rennen noemen of fun rennen of weet ik veel wat doe wat leuks hihi.
En enthousiasmeren hoef je niet te veranderen hoor maar ik had het nog nooit gehoord.

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:00

Oke, bij deze de nieuwe (aangepaste) brief:

Geachte medewerkers van Duindigt,

Namens een aantal recreatieve ruiters die hun paarden veelzijdig inzetten, zou ik u graag een verzoek willen doen voor de pony- en paardenrennen voor (nog) niet-jockeys. Al meerdere malen zijn op Duindigt zulke ponyrennen georgeniseerd in een samenwerking tussen Duindigt en Yvonne. Vorig jaar hebben wij hier met heel veel plezier aan deelgenomen. Nu wil het zo zijn dat er een groep ruiters is, gedeeltelijk verbonden met de meiden die aan de ponyrennen deelnemen, en gedeeltelijk andere geinteresseerden, die ouder is dan 18 jaar en ook heel graag deel zou willen nemen aan deze pony- en paardenrennen. Daarom zouden wij u dan ook willen verzoeken om voor komend jaar een aantal pony- en paardenrennen in te lassen waar deelnemers ouder dan 18 jaar aan mogen deelnemen.

Wat wij zouden willen voorstellen is dat er op een dag dan een ponyren gehouden wordt voor ponies onder 1.56 meter waarin deelnemers boven de 18 jaar aan de start mogen verschijnen. En vervolgens een paardenren waaraan paarden vanaf 1.56 meter deel mogen nemen en ruiters van zowel onder als boven de 18 jaar. Dit zouden dan naar ons idee rennen worden waar alle rassen aan deel mogen nemen, behalve de Engelse Volbloed en paarden die eerder deel genomen hebben aan officiele amateurrennen of professionele rennen. Op die manier worden alle ruiters met ponies en paarden die nu geen deel kunnen nemen de mogelijkheid gegeven deel te nemen aan een ren.

Voor ons biedt dat natuurlijk de fantastische mogelijkheid om deel te nemen aan een ren op een officiële renbaan. Ook wordt hierdoor het enthousiasme van deelnemers en familie en andere geinteresseerden gewekt. Daardoor worden mensen naar de renbaan getrokken die wellicht anders niet waren gekomen. Dit kan de interesse wekken van mensen, zodat ze in de toekomst weer naar de renbaan zullen komen. Het lijkt me dan ook een goede manier om de rensport van een andere kant te laten zien en mensen naar de renbaan toe te halen. Daarnaast laten deze rennen aan te toeschouwer het verschil zien tussen deze ren voor niet-jockeys en een professionele jockey-ren, wat ook erg leuk en vrij uniek is.

Wij zijn er van overtuigd dat er veel mensen geïnteresseerd zullen zijn in deze rennen. We hopen dan ook dat u het in overweging zou willen nemen om deze rennen voor het komende seizoen in het programma op te nemen. Hier zou u ons een groot plezier mee doen, goede reclame maken voor Duindigt en wellicht een leuke groep mensen enthousiast maken voor de rensport. Bij voorbaat willen wij u zeer danken voor uw aandacht en begrip. We kijken uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Namens

Simone Punt

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:14

Nou jongens kom maar op met die namen. Het seizoen gaat weer beginnen dus ik stel voor dat we 'm zo snel mogelijk op de bus doen. Welke (volledige) namen kunnen eronder en wie gaat 'm dan afmaken en op de post doen? Yvonne, heb jij het adres voor ons en de naam aan wie we de brief kunnen richten? En ter attentie van wie we 'm kunnen sturen? Ik heb de voorzet gegeven, laten we het nu snel afmaken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:48

mijn naam mag er onder!

Nina Biel

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:55

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:39

Misschien makkelijkst om een lijstje te maken en dat steeds
quoten en aanvullen? Het hoeft niet in een pb naar mij, maar
nu zal ik het aanvullen met de naam van een bokker die haar
naam naar mij gepb't heeft:

Anoniem schreef:
Nina Biel
Hanna Duinkerken

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:35

Nou mensen dit schiet niet op, waar blijven al die geinteresseerden?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:45

Ja en zo gaat dat altijd.
Daarom heb ik ook gezegd dat de actie van de ruiters zelf moest komen zodat iedereen ook weet dat het niet zo maar komt aanwaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:47

het is idd wel jammer dat er ineens niemand meer reageerd..

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:53

_Simone schreef:
Misschien makkelijkst om een lijstje te maken en dat steeds
quoten en aanvullen? Het hoeft niet in een pb naar mij, maar
nu zal ik het aanvullen met de naam van een bokker die haar
naam naar mij gepb't heeft:

Anoniem schreef:
Nina Biel
Hanna Duinkerken

Brenda Andeweg.

oetenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:54

Ik las het hele topic net pas. Erg leuk idee! Ik doe mee. Ik heb een poging gedaan om mijn naam er bij te zetten, maar ik ben daar helaas niet zo handig in....

_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:26

Nou mensen, zal ik 'm dan maar mailen met 3 namen eronder? Had iets meer reacties verwacht, maar wil ook niet al te lang meer wachten met versturen. Oetenhok, kan jij nog even je naam in het topic zetten?