Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UngaroS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:49

:):)

Ik rij mij draver nu sind 1 jr.
Merk alleen dat hij ADHD word na het galloperen, dit komt omdat hij niet niet is geleerd,
en het moeilijk voor hem is. Los het nu op om meteen na het galopperen te gaan stappen met lange teugel.
Zo komt er ontspanning in zijn hoofd, en daarna kunnen we weer lekker door met dressuur.
Ik vind het er prettig dat de mijne met ADHD niet gaat rennen.Sommige dravers hebben dit heel erg.
Mijn tip is dan ook voor andere draversrijders, rust! hoe meer rust hoe lekkerder hij.zij loopt! Belonen help
ook heel erg! ahahha.

Greeetz

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:13

hihi, ja ik heb ook zo'n heet hoofd draver :D

Ook heb ik een aantal andere getraind en die waren vrij rustig

illie_1990

Re: Zijn die dravers allemaal van die heet hoofden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:52

ik heb me draver nu 1,5 jaar..
het is ook echt een pittig beestje tijdens het rijden (dressuur).
Dan is het wel een echte heethoofd die extra snel wil..
Dit vind ik wel echt super lastig op wedstrijd... Daar gaat het ook niet altijd goed!
hoe zijn jullie wedstrijdervaringen in de dressuur? En hebben jullie eventueel ook nog tips?

In de wei is hij zo mak als een lammetje is :O
Maar ut is wel een grote knuffel..:D

natasjj17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:51

ik rij zelf een draver net een jaar van de baan het is een merrie het zijn paarden die je met rust moet opzadelen ze is nu een jaar bij ons en wedstrijd klaar dressuur.
ze kan wijken en goed galloperen voor de linkergalop moesten we haar laten kraken der achterbeen.
ze doet het heel netjes ook buiten af en toe als ze op een te open vlakte komt word ze paniekrig maar de meeste dravers die net van de baan zijn staan bekend om paniekaanvallen ze kunnen in 1 keer veranderen naar een ander paard:S tis moeilijk maar gewoon altijd begrip hebben en heel rustig blijven zo is het bij mij goed gekomen:Dhttp://natasjj17.hyves.nl/fotos/

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:38

Ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt? Ik vind het nogal onzin.. :\

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:42

WendyBZ schreef:
Ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt? Ik vind het nogal onzin.. :\

Is voor mij ook een nieuwtje }> . En naar wat voor ander paard veranderen ze dan?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:06

natasjj17 schreef:
de meeste dravers die net van de baan zijn staan bekend om paniekaanvallen ze kunnen in 1 keer veranderen naar een ander paard:

Wat een onzin!

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:39

nou ben ook in het bezit van een super gave en lieve draver.
dat ze in februari kwam vond ze alles nog een beetje spannend en lekker paar daagjes laten wennen .
zat er na een weekje al op en na twee weken ging ik samen met vriendin lekker buiten rijden want dat gaat lekker recht toe recht aan .

nu de laatste maanden ook wat in de bak aan het oefenen en ze is dan een beetje een diesel begint lanzaam en naarmate we meer draven of aangaloperen wordt ze wakker als ik dan wil stoppen met galop is ze soms zelf nog niet helemaal klaar en gaat ze nog een rondje maar probeer gewoon goed consequent te wezen en dat helpt echt super.

ze word dan ook steeds soepeler en kan dan ook beetje gaan buigen en stelling vragen.
neem overal gewoon rustig de tijd voor want snap dat het voor paardje van 7 die toch wel echt diverse jaren op de baan gelopen heeft niet zo makkelijk is om om te schakelen.

hoop dat als ik van de zomer nog eens ga kijken of ze voor de kar wil al wat rustiger is want ze veranderde toen wel een beetje maar niet uit gemenigheid maar gewoon omdat ze dacht dat het moest.
en zou het wel super gaaf vinden omook lekker met haar door het bos te gaan met de kar en dat mijn droom een marathon rijden uitkomt.

maar lukt dit niet dan verkoop ik de kar want heb nog nooit zoveel vertrouwen in paard gehad als in deze kan er namelijk zo uren mee rijden heerlijk

groetjes nanny

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:07

Mijn vriend en ik hebben 2 dravers.
Zalika is best een heethoofdje, als die het niet meer snapt of gewoon heel erg enthausiast word, bijvoorbeeld met springen dan is ze zo hyper en voorwaarst. Der zit dan geen rem meer op. Niet dat ze onhandelbaar wordt, maar gewoon een beetje stuiter stuiter. Ook bij nieuwe situaties fokt ze zichzelf helemaal op, tenzij Splendit erbij is, dan is alles goed.
Splendit daar en tegen is helemaal niet zo'n heethoofd. Die laat het allemaal over zich heen komen en vindt het wel best.
Hij is wel eens alert, maar nooit dat hij druk wordt ofzo.
Alleen als hij echt heel vrolijk is, maar dan is hij gewoon voorwaarst. En wil dan alleen nog maar galoperen.
Bij het springen wordt hij wel eens wat heet, maar dat is omdat hij het gewoon super leuk vindt om te doen!

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:18

WendyBZ schreef:

haha wendy ze heeft zeker een verkeerde tekenfilm gekeken haha wat een onzin zeg!!!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:24

Ik vind het wel jammer dat juist door dit opmerkingen, de vooroordelen de wereld in geholpen worden. Iemand heeft een draver, maar zich verder niet in het ras en de drafsport verdiept. Trekt zomaar de conclusie dat het "peens hele andere paarden kunnen worden".

De conclusie paniek op de open vlakte is ook misschien niet helemaal een juiste conclusie. Ik kan me voorstellen dat dat paard staat te popelen om een sprintje te trekken met zoveel ruimte om zich heen. Of, het paard vertrouwt de baas niet helemaal. Baas in paniek, paard in paniek.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:27

Ik had er inderdaad ook één die enigszins veranderde als hij een grote open vlakte zag. Hij werd dan dolenthousiast omdat hij niets liever wilde dan even flink het gas open trekken. Maar paniekerig wil ik dat absoluut niet noemen.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:48

Daarnaast heeft frisheid ook te maken met klimaat, zoals nu eerste keer vriezen etc. en ik ga rijden dan is ze echt even hyper omdat de "wereld"om haar heen veranderd is. Maar paniekerig is ze niet, meestal als ik zelf wat gespannen ben en er is iets breng ik dat over op haar zou het eerder gevoelig willen noemen, maar dat is niet iets specifieks voor een draver want dat kunnen andere paarden ook hebben.

steph94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:17

Mijn draver, is de laatste tijd rustig.
maar daarvoor was ze altijd heel druk.
Nu is ze wel schrikkerig, vooral als het fris is.
Ze maakt veel blije sprongen. En met springen word
ze het echt heel heet zegmaar,
Ze gaan keihard rennen enzo.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 17:02

Hallo menschen, als topic starter ff een update van mijn eigen heethoofdje. We zijn nu inmiddels zo n 3/4 jaar verder nadat ik diamond kocht. Ben deze topic gestart omdat D. idd zo nu en dan vooral na wat werk in galop heter werd. Ben nu ook tot de conclusie gekomen dat na enige doorzetting hij rustiger word hierin. Ik bedoel; hij word nu beter en rustiger is in het rijden. Met behulp van mijn fijne instructrice word hij beter aan het been en de hulpen meer bevestigd zeg maar. Waardoor ik nu het tempo aangeef en niet hij. Diamond vond dit erg moeilijk in het begin maar het kwartje is gevallen :D . Hij probeerde zich dr uit te drukken door dr snel vandoor te gaan waardoor ik juist gespannen werd. Moet m echt op ontspanning rijden en als ik m laat ontspannen op het moment dat ie t goed doe krijg ik een rustig paardje. En zijn de lijnen van communicatie open. :(:) Ach t is zo mooi als je zoveel van je paardje leert. Hij geeft precies aan wanneer ik het goed doe!!! :o

illie_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:01

maximosa schreef:
Hallo menschen, als topic starter ff een update van mijn eigen heethoofdje. We zijn nu inmiddels zo n 3/4 jaar verder nadat ik diamond kocht. Ben deze topic gestart omdat D. idd zo nu en dan vooral na wat werk in galop heter werd. Ben nu ook tot de conclusie gekomen dat na enige doorzetting hij rustiger word hierin. Ik bedoel; hij word nu beter en rustiger is in het rijden. Met behulp van mijn fijne instructrice word hij beter aan het been en de hulpen meer bevestigd zeg maar. Waardoor ik nu het tempo aangeef en niet hij. Diamond vond dit erg moeilijk in het begin maar het kwartje is gevallen :D . Hij probeerde zich dr uit te drukken door dr snel vandoor te gaan waardoor ik juist gespannen werd. Moet m echt op ontspanning rijden en als ik m laat ontspannen op het moment dat ie t goed doe krijg ik een rustig paardje. En zijn de lijnen van communicatie open. :(:) Ach t is zo mooi als je zoveel van je paardje leert. Hij geeft precies aan wanneer ik het goed doe!!! :o

Dat is wel echt fijn voor je!
Ik herken mezelf hier ook precies in.
Bij mij is het alleen sinds 4 weken veranderd, omdat ik nu een andere lesgever heb!
Wel echt super fijn :D

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 18:42

Ja dank je, hier nog ff een ietwat onscherpe foto. Maar lekker aan t werk. Vanochtend een sprongetje gewaagt pas bij een halve meter sprong ie, alle hoogtes daarvoor liep hij dr overheen ;) maar iig lekker stuurbaar, k bedoel t midden van de hindernis.
Afbeelding

Turbolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:55

Mijn draver is rustig,
Maar als hij een dag of 2 heeft stil gestaan gaat hij ineens heel hard. :+
Als ik naar buiten ga, is hij altijd een stuk rustiger. xd

x