Redden van onze sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: Redden van onze sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:01

Maar jha dan hebben we nog wel mensen nodig die hieraan mee willen doen, maar het begint mij meer en meer op te vallen dat de meeste mensen in de draf en rensport hard blèren, maar niks uit voeren.
Hier baal ik toch wel van krijg een beetje het idee of iedereen de sport ook echt naar beneden aan het halen is.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 23:34

ze hebben adrie de vries (zeer goede nederlandse jockey, die het nu erg goed doet in Quatar en duitsland) in de bit geinterviewed. Was een er leuk stuk en over 4 pagina's met leuke foto's.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:54

het is vaak zo dat er eens in de zoveel tijd wel eens iets in een paardenblad komt. De ene keer een wat groter artikel als de ander. Maar de meeste andere disciplines staan er wekelijks in.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:21

kyrkelover schreef:
Maar jha dan hebben we nog wel mensen nodig die hieraan mee willen doen, maar het begint mij meer en meer op te vallen dat de meeste mensen in de draf en rensport hard blèren, maar niks uit voeren.
Hier baal ik toch wel van krijg een beetje het idee of iedereen de sport ook echt naar beneden aan het halen is.

Dat klopt, veel mensen fluisteren wel maar durven het niet hardop te zeggen. Dat ze daarmee de sport naar beneden halen, dat is weer iets anders. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, het klopt wel dat de sport er niets mee opschiet, maar naar beneden halen, dat valt wel mee vind ik. Ik heb vorige week de hyve 'Help de draf- en rensport weer op tv' (zie onderschrift) opgericht, er zijn nu al 160 leden. Ik heb ook al wat plannen gemaakt maar daar ga ik nu nog niks over zeggen.. Ben er iniedergeval druk mee bezig Knipoog

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:31

Jah maar dat is 1 simpele druk op de knop en je bent toegevoegd.
Maar zo gauw ze ECHT in ACTIE moeten komen.
Gebeurt er niks.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:50

Het is wel waar dat je echt alles voor hun moet regelen, en dat ze alleen mee doen als het weinig moeite kost, maar het gros van de mensen die ik gesproken heb willen er ook wel écht meehelpen hoor. Ze weten alleen niet waar ze moeten beginnen, nou als iemand nou de ideeën bedenkt en verder uitwerkt willen ze echt wel meehelpen hoor! Als je meteen al denkt van; ze doen toch niks, jah dan hebben mensen meteen geen zin meer om te gaan helpen. Positief benaderen en blijven inzetten. Niet opgeven, want dan is de strijd al verloren voordat hij begonnen is. Ja tuurlijk zijn er ook wel mensen die er niks aan willen doen, maar goed, dat geldt lang niet voor iedereen.

Als er nou heel veel ''klikken op de knop'' komen, worden ook steeds meer mensen zicht bewust van het probleem.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:45

wij gaan igg weer wat nieuws proberen maar moet nog even alles doorspreken met Marije.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:59

Ik zat vanmiddahg op BBC paardensport te kijken. Het wisselden steeds tussen springen en koersen. en weet je wat mij opviel?
Bij alle paardensporten gaat het om de ruiter. Die is het belangrijkst. Die naam komt het duidelijkst in beeld, wordt het meest genoemt. De ruiter rijd vaak op verschillende paarden, waarbij dus weer vooral gekeken wordt naar de prestaties van de ruiter. Het paard is wel belangrijk, maar die moet presteren op het niveau van de ruiter. Na de wedstrijd wordt vooral de ruiter geprezen.
Bij de koersen is eht precies andersom. Hierbij is het paard het belangrijkst. En de jockey en de pikeur zijn natuurlijk ook belangrijk, maar die rijden dan op het niveau van hun paard. Het paard krijgt de meeste belangstelling na de overwinning.

Vreemd dat dus juist een sport waarbij het paard centraal staat, minder gewaardeert wordt hier dan sporten waarbij het vooral om de ruiter gaat.

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 21:45

zo vaak vallen ze toch niet of ben ik dan fout?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 08:28

Waar is dat een reactie op? Of komt hij zomaar uit de lucht vallen.
Maar hier je antwoord; nee, ze vallen niet zo vaak hoor (de jockeys én pikeurs). In 2007 is er geloof ik maar één jockey vanaf gevallen (las ik in het jaaroverzicht, verbeter me maar als ik het fout heb), en die had ook niks ernstigs. Vorige week is er een amatrice (pikeur) afgevallen, haar paard ging ervandoor, en haar sulky sloeg om omdat hij een van de paaltjes raakte die langs de binnenkant van de baan staan. Verder heb ik geen ongelukken gezien dit jaar.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 14:00

ziyadah schreef:
In 2007 is er geloof ik maar één jockey vanaf gevallen (las ik in het jaaroverzicht, verbeter me maar als ik het fout heb), en die had ook niks ernstigs. .

haha dat zou ik wel eens kunnen zijn geweest Bloos ... won diezelfde koers nog wel Schijnheilig

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:16

Hihi oké Tong uitsteken Nog gefeliciteerd! Cool
Ik zal straks wel even checken, misschien staat er wel een naam bij.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:24

Hoe kan dat? Als je eraf valt, ben je toch gediscwalificeert?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:40

was tijdens de upcanter, vlak voor de boxen wilde mijn paard naar links springen want hij schrok ergens van, ik verloor mijn evenwicht en viel eraf... Paard (maxim summerland) heeft toen een baantje losgelopen, daarna gevangen en als nog gestart, en met succes Haha! won met 7 lengte ofzo!

Leaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:18

Haha je zal je paard maar niet meer te pakken krijgen Clown
Maar was je niet hard gevallen dan?

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:46

Ah, zo kan het wel ja. Wauw, een hele baan losgelopen? 1.2 km, en daarna nog gewonnen? Wat een paard Clown

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 05:13

Paar grote blauwe plekken, groene broek en zwaar gekneust ego... Paard had het seizoen ervoor de cesarewich gewonnen(ren over 3200 meter).

Duindigt's gras is wel iets langer dan 1200m ik geloof dat het 1500 meter is ofzo

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:40

neeee hij heeft 3 banen losgelopen kiwi, jij liep daar beetje verstrooid maar hij psseerde mij toen 3x

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:11

Ja, de Cesarwich ken ik (nooit gezien Knipoog ). Major heeft hem 2 of 3x gelopen.
Haha, dat je daar een gekneusd ego door opliep, kan ik me voorstellen. Maar ja, je was niet de eerste die viel, en zeker niet de laatste. kan iedereen gebeuren met welk paard ook. En zeker in jullie rijstijl, met van die korte beugels. ik heb echt heel veel bewondering voor hoe julliezo ooit kunnen blijven zitten op een paard.
Ik heb ooit, ik geloof in Seabiscuit, eens een vergelijking gelezen. Van hoe het is om als jockey op een paard te rijden. Het werd vergeleken met staan op de ballen van je voet, op het dak een auto met vierkante wielen, die met 80 km per uur over een hobbelig zandweggetje scheurt.
Nou, ik die het jullie niet na! Petje af!

3x? meen je dat, Play-Coy?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 23:10

waar heb je die vergelijking gevonden of gezien.
hihi die wil ik graag zien lijkt me erg grappig.
kekavo schreef:
Ja, de Cesarwich ken ik (nooit gezien Knipoog ). Major heeft hem 2 of 3x gelopen.
Haha, dat je daar een gekneusd ego door opliep, kan ik me voorstellen. Maar ja, je was niet de eerste die viel, en zeker niet de laatste. kan iedereen gebeuren met welk paard ook. En zeker in jullie rijstijl, met van die korte beugels. ik heb echt heel veel bewondering voor hoe julliezo ooit kunnen blijven zitten op een paard.
Ik heb ooit, ik geloof in Seabiscuit, eens een vergelijking gelezen. Van hoe het is om als jockey op een paard te rijden. Het werd vergeleken met staan op de ballen van je voet, op het dak een auto met vierkante wielen, die met 80 km per uur over een hobbelig zandweggetje scheurt.
Nou, ik die het jullie niet na! Petje af!

3x? meen je dat, Play-Coy?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 06:24

jaa toch echt wel 3x, iedere keer als hij voorbij kwam zei john(de trainer) laten lopen! op een gegeven moment werd hij rustig en kon hij in rust worden gevangen, en toen MOEST hij starten hahaha. kirsten had de kans om eindelijk een favoriet te rijden jeeetje wat baalde ze zodra ze daar in dat gras zat! voor de koers zaten we er meer mee met het feit dat maxim zo onwijs sterk was, en hopen dat de upcanter rustig zou gaan en de koers toch netjes, neee bij de start dachten we dat het was gedaan met de koers hahaha, mooie tijden classic!

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:22

Haha, en dan toch nog winnen. Knap hoor, en niet alleen van het paard. Want jij had een val gehad, en had pijn ervan.

Ik heb een paar jaar geleden het boek van Seabiscuit (die die verfilmt is) uit de bib geleent. Ik kreeg het niet voor elkaar om het boek te lezen, veel te langdradig naar mijn idee. Maar deze vergelijking stond ergens in het begin. Ik heb het altijd onthouden, omdat ik het zo mooi omschreven vond.