De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:49

Even opscheppen over mijn 1e plaats bij het paasspringen met phoebe :D *\o/*

petitparis

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:03

proficiat Santos! ik doe het je niet na :) was vd week met een warmbloed gaan springen voor m'n brevet. pff geef mij toch maar een EV hoor :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:58

Gefeliciteerd Santos! :D Ik heb gister ook weer gesprongen met Top Cat. :') Laten we het er maar op houden dat we allebei nog een hoop te leren hebben, hahaha. We zijn nog niet zo goed in het inschatten van afstand. O:) Maar springen kan ie wel, en stoppen zal hij niet!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:25

Ik zal even opbiechten dat phoebe altijd met mij springt. Zij laat zich slecht leiden. Ik bepaal de route en zij de rest :D (ben ik wel mee aan het werk hoor, maar lukt nog niet zo) Maar.......we mogen nu wel naar klasse 2

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:04

Springen gaat hier ook niet geheel zoals wij dat willen :P . Een enkele sprong gaat nog, die 4 keer achter elkaar ook maar een parcours wordt ie erg fanatiek van. Heeft ook hindernisrennen gedaan en dat zit er blijkbaar nog in :+ . Dressuurmatig gaat hij steeds beter dus hopen dat dat ook van goede invloed is. Springen kan hij dus als de beste, nu nog een beetje tempo controle :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:32

Wauw big bucks wint weer. heerlijk aintree weekend op bbc

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:32

van dat tempo hebben wij nu net weer niet zo veel last. phoebe is zeer lauw in een bak. Zie spring filmpje in mijn profiel ;)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:29

Ïk heb nog nooit een parcours met Top Cat gesprongen, enkele hindernis doet hij prima. Het is alleen even goed inschatten. :D
Tempo gaat ook goed, in de bak blijft hij heel netjes bij mij en zijn we zelfs aan het werk met (het begin van) de verzameling. :D
Hij heeft ook alleen flat geraced, nooit hordes.

*Edit: leuk filmpje Marieke! Zoals jullie hindernis 3 en 8 sprongen, zo komen Top en ik ook nog regelmatig uit. :') Echt zo'n 'net wel, net niet'-je.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:18

daarom rijdt ik ook mee :D , zij laat zich daarin niet corrigeren. Maar komt er altijd goed overheen ;)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:38

Hebben jullie ook zo'n smalle boommaat voor jullie volbloed? Mijn paard heeft een 28/29, maar dat kan uiteraard wel uitgroeien tot een 31/32 als hij 9 is zei de zadelmaker. Voor de rest heeft hij een korte rug, dus een 18 inch zadel is echt niet mogelijk bij hem, hij is wel 1.67 en bijna 4 jaar. Gelukkig ben ik zelf niet dik en heb een 17 inch zadel nodig :o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:44

hier eentje met een smalle bouw, maar vrij normale boommaat, al lijken de zweetbladen bij de meeste zadels "af" te steken. Qua ug een ramp, zelfs 17inch is eigenlijk te lang afhankelijk van het merk en model.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:49

mijn vorige ev, daar heb ik 4 zadels voor gekocht(tweedehands), maar allen gaven problemen. Uiteindelijk de zadel maker er bij gehaald en hij bleek een smal te moeten hebben. Veel zadels zijn medium. Toen hij er niet meer was, heb ik een kwpner gehad en toen dit smalle zadel naar medium laten ombouwen. Nu dus weer een ev, maar zij pas de m maat wel, gelukkig.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:19

gisteren nog eens het perfecte voorbeeld van hoe chilled een EV kan zijn. Ik ben met mijn paard en een leenpaard dat altijd alleen op wedstrijd gaat op brevettenexamen geweest. Leenpaard brak mijn camion bijna af toen ik hem geladen had en brak de boel weer af en schreeuwde alles bijeen toen ik mijn A-deel met mijn merrie ging rijden.
Zij weer supercool, zelfs niet angstig toen ze vastgebonden aan een wiebelende en knallende camion stond, ook de vreemde piste met spiegels en ramen. Na de wissel stond ze rustig te soezen boven haar hooinet. Heb haar wijselijk laten staan en maar met het leenpaard blijven rijden, ook al was dat niet de bedoeling...

qua zadel paste op beide hetzelfde. beide hebben een smalle scherpe schoft, maar de vorm van de romp is wel anders... wat resulteert in verschillende beugellengtes voor mij :)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 23:10

super petitparis. mijn merrie is ook supercool, maar nu net niet als we met zijn tweeen zijn. Samen uit, is samen uit en dan wil ze je zien ook. dus niet 1 in en1 voor de wagen, dat pikt ze dus niet en schreeuwt alles bij elkaar |(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:51

haha die andere dus blijkbaar ook ni, eenmaal opgezadeld alles ok, maar alleen gebonden staan of op de wagen, mooi niet.
En mijn merrie staat er gewoon bij met zo'n blik, "waarom zo'n drukte" :D

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:30

Wij zijn gister maar weer gaan oefenen met trailer laden. Hij ging er de een na laatste keer ( naar de kliniek) zo op en naar huis gaf ook geen probleem. Paar weken terug voor een weekendje weg wilde meneer en niet meer op. Heb toen een paard gezien dat ik niet ken, helemaal gek gewoon -O- -O- . Hij moet het toch zeker gewend zijn. Neem aan dat ie naar de races ook de wagen op moest.

Het heeft geduurd maar uiteindelijk ging hij er weer op *\o/* en hebben we hem een paar minuten laten staan, lekker eten gegeven en er weer vanaf, met trillende benen :(:) . Dat was genoeg. Van het weekend nog een paar keer en dan hopen dat ie het niet meer eng vindt. En anders nog langer oefenen. Ik heb geen haast.

Bij Romeo kan ook overigens geen 18 inch zadel, dat is net te lang.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:57

da's precies toch wel een trekje van EV's ik ken er redelijk wat die redelijk te laden zijn, maar trillend erop staan. De mijne laad als niks, maar stond vroeger vanaf seconde 1 te trillen als een riet en kwam kletsnat met een grote plas eronder aan (zelfs bij een proefrit van 10 minuten). Nu trilt ze alleen nog bij een vreemd wagen of trailer of de eerste moment dat je de motor aanlegt.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:45

de mijne zou de trailer niet opgaan. Dus gewapend met hulpmiddelen haar gaan halen. Nog geen minuut later stond ze boven(vrachtwagen, is hoog he,ha ha) en nog nooit gemopperd met laden. Maar....wij gaan altijd met zijn 2en op pad, dat scheelt ook denk ik. ;)

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:51

Ik snap er iig niets van. De vrachtenwagen op ging super relaxed. Terug naar huis in de trailer ook. En de eerst volgende keer. NEE IK DOE HET NIET. Eerst alleen geprobeerd, toen eerst andere paard gehaald en weer geprobeerd. No way. Nu blijven we maar oefenen. Hij stond nu iig al was het met samen geknepen billen. Ben zo blij met de hulp die ik van iedereen heb gehad, nu geloof ik wel dat het weer goed komt. Het is en blijft een paard met ene gouden karakter dus ik heb goede hoop.
Tips zijn altijd welkom uiteraard.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:22

Oke dan weet ik dat het een volbloedkwaaltje is die smalle boom en korte rug! erg moeilijk inderdaad zadels te vinden ..

Mijne was ook een drama met trailerladen. Hij wilde de trailer niet op (want hij was de vrachtwagen gewend) en een geduld dat hij had! We hebben bij de training 2,5 uur gestaan, maar nu loopt hij er wel in hoor. Ik heb nog een filmpje dat hij met hekken erin werd geduwd 8)7 (methode van Annemarie van der Toorn). Ik zou eens kijken of ik die online kan plaatsen.
Die methode hebben we verder niet meer gevolgd :n (want we kunnen niet naar elk concour hekken meenemen haha). Met behulp van de methode van Dorien Proos gaat hij zonder dwang/geweld de trailer in _/-\o_ !

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:14

nu we het over korte rug hebben, welke maat deken hebben jullie ev's?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 23:51

op de mijne passen alleen goed horseware dekens en daar heb ik 5.9 (175) voor onderdekens en 6.0 (183) voor outdoordekens. En die liggen perfect.

Maar de meeste EV's hier op stal hebben 185 per uitzondering een 195 (ondermaat dan hé)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:45

:) Mijne heeft 195 en die ligt altijd goed en ruim, zijn hoogte is 1.67 (maja mijne is natuurlijk niet 100% engels volbloed)
Overigens ligt 185 ook prima !

Voor de rest heeft hij zulke smalle beentjes, ponymaat beenbeschermers en ponymaat hoefijzers haha :')
Hoofdstel/halster in maat Cob

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:13

Die van mij heeft ook deken maat 195 (maar zou een 185 ook passen).

Morgen voorjaarsrally! :D Zes uur durende puzzeltocht te paard. De najaarsrally, gehouden in oktober, hadden we gewonnen... Eens zien of we ook de voorjaarsrally op ons naam kunnen schrijven. :')
Top Cat is er in ieder geval klaar voor!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 00:02

grappig, ik vroeg dit omdat ik een regendeken heb aangeschaft. haar winterdeken is 1.85, vrij standaard voor een e.v. begrijp ik nu, maar de regendeken paste dus niet, die was echt veel te kort(op haar rug, dan), wel zo'n 15 cm. Toen ik deze dus ging ruilen, vroeg de verkoopster of mijn paard lang gebouwd was...Nee niet dus. Nu zal het best wel schelen per merk, maar ik heb nu dus een 2.05 gekocht. Morgenochtend krijgt ze hem op, ik hoop dus niet dat hij te oversized is nu |( |(

(in heel het land schijnt het flink te regenen, maar hier bij hilversum is het dus nog gort droog. Morgen schijnt het echter zelfs hier flink te regenen.)